17 Ιαν 2017

Τι προσδοκά και τι φοβάται η Ναυτιλία το 2017

Προσδοκίες, αμφιβολίες και πολλά ερωτηματικά «γέννησε» στη ναυτιλία η είσοδος του νέου έτους, με όλα να καταλήγουν σε ένα ερώτημα «θα είναι ένα έτος κερδών ή ακόμα μια δύσκολη χρόνια;»


Ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking σε ανάλυσή του στην εβδομαδιαία ναυτιλιακή επισκόπηση της Capital Link Shipping σημειώνει ειδικά για τον χώρο του ξηρού- χύδην φορτίου (bulk carriers) τα δεδομένα που διαμορφώνουν ένα δύσκολο σταυρόλεξο:

Σε συνέχεια μιας εξαιρετικά δύσκολης χρονιάς, όπως ήταν το 2016, φαίνεται ότι το επόμενο διάστημα μπορεί να μειωθεί η ζήτηση των πλοίων αυτής της κατηγορίας καθώς δεν προβλέπεται να αυξηθεί το εμπόριο βασικών φορτίων.

Ειδικότερα, η κατανάλωση του άνθρακα στη Κίνα αναμένεται να μειωθεί, λόγω της μεγάλης ρύπανσης, που αντιμετωπίζει, τους τελευταίους μήνες, το Πεκίνο.

Επίσης, άλλα βιομηχανικά εμπορεύματα, όπως το σιδηρομετάλλευμα είναι ακόμα «δεμένα» σε μια παγκόσμια οικονομία, που εξακολουθεί να είναι φαινομενικά «αδύναμη» και ως εκ τούτου είναι απίθανο να φανούν οποιαδήποτε θεαματικά στοιχεία ενίσχυσης της ανάπτυξης του εμπορίου.

Παράλληλα, με το θέμα της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης, υπάρχουν και ορισμένοι κίνδυνοι, που εντάσσονται στη πολιτική ατζέντα της χρονιάς και πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Η Ευρώπη βρίσκεται στο επίκεντρο καθώς πρόκειται να γίνουν σε μια σειρά από κράτη κάποιες «δύσκολες εκλογές» ενώ αναμένεται η έναρξη των διαπραγματεύσεων του Ηνωμένου Βασιλείου για τους όρους εξόδου του από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στην πολιτική ατζέντα του 2017 υπάρχουν και οι εξελίξεις στις ΗΠΑ καθώς είναι ακόμα άγνωστο σε ποια κατεύθυνση σκοπεύει να κινηθεί ο νέος πρόεδρος και τι θα σημάνει για τις εμπορικές σχέσεις της μεγαλύτερης οικονομίας του κόσμου.

Αυτά θα μπορούσε κανένας να πει ότι είναι τα ανησυχητικά ή και άσχημα νέα για το τομέα των bulk carriers.

Ωστόσο, υπάρχουν κάποια φωτεινά σημεία στον ορίζοντα, που δείχνουν ότι το 2017 θα μπορέσει να αποτελέσει ένα έτος καμπής για την έξοδο από την κρίση.
Ποια είναι αυτά; Η έλλειψη παραγγελιών για την προσθήκη νέας μεταφορικής ικανότητας.

Συγκεκριμένα, το βιβλίο παραγγελιών για τα bulk carriers βρίσκεται σε μερικά από τα χαμηλότερα επίπεδα (σε σύγκριση με την ενεργό στόλο) που έχουμε δει σε περισσότερα από 15 χρόνια.

Λαμβάνοντας υπόψη το τρέχον χρονοδιάγραμμα βιβλίο παραγγελιών αυτό σημαίνει επίσης ότι η αύξηση της προσφοράς θα αρχίσει να λιμνάζει μετά τον Ιούνιο.

Ταυτόχρονα, και σε αντίθεση με ό, τι έχουμε δει στο παρελθόν, δεν υπάρχει προς το παρόν όρεξη για μια άλλη φρενίτιδα παραγγελιών ενώ πολλά ναυπηγεία βρίσκονται ήδη σε άθλιες συνθήκες, καθιστώντας εξαιρετικά δύσκολη τη δυνατότητα να προσφέρουν επιπλέον κίνητρα, όπως η εύκολη χρηματοδότηση και οι ευνοϊκοί όροι πληρωμής

•    Για τα δεξαμενόπλοια:

Τα πράγματα, όπως σημειώνουν οι αναλυτές, είναι λίγο επισφαλή για τον τομέα των δεξαμενόπλοιων, καθώς η ζήτηση των πλοίων αναμένεται να κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα καθώς η τιμή του αργού πετρελαίου συνεχίζει την ανοδική της πορεία.

Η ζήτηση στο εμπόριο του αργού πετρελαίου αντιμετωπίζει δυσκολίες εδώ και πολλά χρόνια και δεδομένου ότι η βασική κινητήρια δύναμη της αγοράς (χαμηλές τιμές) έχει τώρα ατονήσει, η ισορροπία στην αγορά θα γίνει πιο ασταθής.

Το βιβλίο παραγγελιών, πάντως,  δεν είναι στη χειρότερη κατάσταση που υπήρξε ποτέ, καθώς λίγοι προχώρησαν σε παραγγελίες νέων πλοίων κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο ετών.

Πάντως, δεδομένου ότι τα κράτη που παράγουν πετρέλαιο και δεν ανήκουν στον ΟΠΕΚ θα μπορούσαν και πάλι να γνωρίσουν μεγαλύτερη «άνθηση» σε αυτό το νέο πλαίσιο, μπορεί η τιμή του αργού πετρελαίου να πέσει σε χαμηλότερα επίπεδα, όπως συνέβη και πριν από 3 χρόνια. Όμως, όλα τα εξαρτηθούν από το πως θα διαμορφωθούν οι ανώτατες τιμές.http://www.pireas2day.gr/




Δεν υπάρχουν σχόλια :

Recent Posts Widget

ΝΙΚΑΙΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ