12 Ιαν 2017

Ελληνική... επέλαση στο χώρο των τάνκερ

Το «ναυάγιο» της άλλοτε κραταιάς Κορεάτικης ναυτιλιακής εταιρείας Hanjin «οδήγησε» σε ελληνικά χέρια τέσσερα από τα πλοία της.


Πρόκειται για τα «αδελφά» δεξαμενόπλοια, μεταφοράς χημικών ουσιών (chemical tankers), «EMA QUERIDA», «ROYAL NATURA», «ROYAL FLOS» και «STRILEN», που πωλήθηκαν en bloc αντί 13,1 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα, στο πλαίσιο της εκποίησης των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας, την οποία έχουν επιβάλει οι πιστωτές της.

Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο δελτίο του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny και τα τέσσερα πλοία έχουν κατασκευαστεί στη Κορέα το 2008 και το καθένα έχει χωρητικότητα 19.998 τόνων (το «Strilen» έχει χωρητικότητα 19.996 τόνων) και διαθέτει 16 δεξαμενές (το «ROYAL NATURA» έχει 18).

Και τα τέσσερα πλοία είναι κατηγορίας IMO II, που πρακτικά σημαίνει ότι έχουν κατασκευαστεί ή προσαρμοστεί για τη μεταφορά χύμα υγρών χημικών, βιομηχανικών χημικών και καθαρών προϊόντων πετρελαίου αλλά και ευαίσθητων φορτίων, που απαιτούν υψηλό επίπεδο καθαρισμού δεξαμενής, όπως το φοινικέλαιο, φυτικά έλαια, ζωικό λίπος, καυστική σόδα και μεθανόλη.

Τα πλοία ανήκαν στο στόλο της Hanjin, η οποία από τον περασμένο Σεπτέμβρη έχει βρεθεί σε καθεστώς πτώχευσης καθώς είχαν συσσωρευτεί χρέη άνω των 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και οι τράπεζες απέσυραν την εμπιστοσύνη τους.

Έτσι, πολύ νωρίς ακυρώθηκαν τα συμβόλαια «γυμνής» ναύλωσης, που είχαν τα παραπάνω τέσσερα πλοία ενώ όλες οι εταιρείες, που είχαν μισθώσει πλοία στη Hanjin, άρχισαν να τα αποσύρουν.

Στο πλαίσιο του σχεδίου αναδιάρθρωσης, που παρουσίασε η εταιρεία ώστε να εξασφαλίσει τη συναίνεση των τραπεζών και να εξασφαλίσει την προστασία από άλλους πιστωτές, ξεκίνησε και η πώληση περιουσιακών στοιχείων, στα οποία εντάσσονται πλοία και τερματικοί σταθμοί ενώ θα ακολουθήσει και μείωση προσωπικού.

Πολλοί ναυλομεσίτες θεωρούν ότι πλέον η άλλοτε κραταιά εταιρεία θα τεθεί υπό εκκαθάριση ή θα περιοριστεί σε ένα πολύ μικρότερο περιφερειακό ρόλο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny με τη δύση του 2016 οι Έλληνες εφοπλιστές, που δείχνουν μεγάλη κινητικότητα στον χώρο των δεξαμενόπλοιων καθώς αξιοποιούν πολλές ευκαιρίες λόγω μείωσης της αξίας πλοίων έκαναν επίσης τις εξής αγορές:
•    Το «PERSEUS TRADER», χωρητικότητας 299.992 τόνων, κατασκευής 2003, στην Ιαπωνία. Ανήκε σε ιαπωνικών συμφερόντων εταιρεία και πωλήθηκε αντί 29 εκατομμυρίων δολαρίων.
Πληροφορίες αναφέρουν ως αγοράστρια εταιρεία τη New Shipping του γνωστού εφοπλιστή Αδαμάντιου Πολέμη.
•    Το «ASIAN SPIRIT», χωρητικότητας 151.693 τόνων, κατασκευής 2004, στη Κορέα. Ανήκε στη βρετανική TEEKAY MARINE με έδρα τη Σιγκαπούρη και πωλήθηκε αντί 21 εκατομμυρίων δολαρίων.
Πληροφορίες αναφέρουν ως αγοράστρια την εταιρεία Eurotankers των Ηλία και Μιχάλη Γκότση.
Τέλος,
•    Το «MERMAID EXPRESS», χωρητικότητας 45.763 τόνων, κατασκευής 2002, στην Ιαπωνία. Ανήκε σε ιαπωνικών συμφερόντων εταιρεία και πωλήθηκε για περίπου 9,2 εκατομ. $
Πληροφορίες αναφέρουν ως αγοράστρια την Oceangold συμφερόντων του βολιώτη εφοπλιστή Πάρη Δράγνη, η οποία διαχειρίζεται στόλο 9 δεξαμενόπλοιων.





Δεν υπάρχουν σχόλια :

Recent Posts Widget

ΝΙΚΑΙΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ