21 Ιαν 2017

Σταθερή πορεία ανόδου για την Cosco

Η σταθερή πορεία ανόδου για τον Πειραιά τα τελευταία χρόνια συνεχίστηκε και το 2016, καθώς η ΣΕΠ, η θυγατρική της Cosco, διακίνησε από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ σε ετήσια βάση 3,471 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια έναντι 3,034 εκατομμυρίων στο σύνολο του 2015. Παρά μάλιστα τα προβλήματα στις αρχές του 2016 στη σιδηροδρομική διασύνδεση με την Ευρώπη, λόγω του μπλόκου από τους μετανάστες στην Ειδομένη, που είχε ως αποτέλεσμα την αναδρομολόγηση φορτίων σε άλλα λιμάνια, οι ρυθμοί αύξησης που ανήλθαν σε 14,4% ξεπέρασαν κάθε προσδοκία αλλά και τις εκτιμήσεις τις εταιρείας, που προέβλεπε αύξηση κατά 10%.

Για τον προβλήτα ΙΙΙ, που είναι ακόμα υπό ανάπτυξη, ακολουθείται πιστά το χρονοδιάγραμμα μέχρι την ολοκλήρωσή του τον Δεκέμβριο του 2017, οπότε η συνολική δυνατότητα διακίνησης θα υπερβεί τα 6 εκατομμύρια κοντέινερ ετησίως. Παράλληλα ο ΣΕΠ θα μπορεί να υποδέχεται και τα Mega Containers Vessels, πλοία που μεταφέρουν μέχρι και 18.000 εμπορευματοκιβώτια. Μέσα επίσης στο 2017 θα ξεκινήσει η λειτουργία νέων αποθηκών, έκτασης 25.000 τετραγωνικών μέτρων.


Σχέδιο
Ο κινεζικός κολοσσός φιλοδοξεί να εντάξει τον Πειραιά στη λίστα με τα 30 μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια του κόσμου έως το 2018 και να καταστήσει την Ελλάδα βασικό διαμετακομιστικό κόμβο για το ταχέως αναπτυσσόμενο εμπόριο μεταξύ της Ασίας και της Ανατολικής Ευρώπης. Χαρακτηριστικό γεγονός της δυναμικής που έχει αποκτήσει ο Πειραιάς είναι ότι πέρυσι εκτινάχθηκε στην 44η θέση της παγκόσμιας κατάταξης εμπορευματικών λιμανιών από την 93η που ήταν το 2010. Η εμπορευματική δραστηριότητα αντιστοιχεί σε πάνω από το μισό του συνολικού τζίρου του Πειραιά, που ανήλθε σε περίπου 100 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Με βάση τη νέα σύμβαση ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ η Cosco Shipping θα επενδύσει 293,8 εκατομμύρια ευρώ σε μια σειρά απαραίτητων έργων, πριν αποκτήσει ένα πρόσθετο 16% των μετοχών του στα οποία περιλαμβάνονται: η επέκταση των υποδομών για τα κρουαζιερόπλοια, η αναβάθμιση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και η κατασκευή ενός πολυώροφου χώρου στάθμευσης πλησίον του λιμανιού των οχηματαγωγών (RORO).

Μετά την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ στόχος της Cosco είναι η προσέλκυση νέων δρομολογίων από εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ θα επιταχύνει την κατασκευή του «China-Europe Land-Sea Express Line», φέρνοντας την Κίνα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη ένα βήμα πιο κοντά.

Κώστας Νάνος




Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...