10 Απρ 2017

Αύξηση 20% στις τιμές των φορτηγών πλοίων από την ανάκαμψη των ναύλων

Ενίσχυση της τάξεως του 20% έχουν καταγράψει, σε διάστημα μόλις ενός μήνα, οι τιμές των δημοφιλέστερων κατηγοριών φορτηγών πλοίων, ήτοι των Capesize,
μεταφορικής ικανότητας της τάξεως των 150.000 τόνων και των Panamax, μεταφορικής ικανότητας 70.000 - 80.000 τόνων. Σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική εταιρεία Intermodal, πρόκειται για εντυπωσιακή άνοδο, ακόμα κι αν αυτή αφορά σύγχρονα πλοία (ηλικίας πέντε ετών) που παραδοσιακά είναι και αυτά που συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη ζήτηση, ιδίως μεταξύ των Ελλήνων πλοιοκτητών.

Η αύξηση αυτή εξηγείται από το γεγονός ότι κατά το φετινό πρώτο τρίμηνο οι ναύλοι στην αγορά ξηρού φορτίου (σιτηρά, σιδηρομετάλλευμα, άνθρακας και λοιπές πρώτες ύλες) έχουν ανακάμψει εντυπωσιακά, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Ο δείκτης Baltic Dry Index (BDI), που υπολογίζει το ύψος των ναύλων ξηρού φορτίου, βρέθηκε στις 1.297 μονάδες στις 31 Μαρτίου, το υψηλότερο σημείο των τελευταίων 28 μηνών. Αν κι έκτοτε η αγορά έχει ακολουθήσει πτωτική πορεία, κυρίως ως αποτέλεσμα των καθυστερήσεων στη ροή φορτίων από την Αυστραλία, λόγω της πρόσφατης κακοκαιρίας που έπληξε έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς πρώτων υλών παγκοσμίως, η αισιοδοξία των αναλυτών της αγοράς για την τροχιά ανάκαμψης στην οποία έχει πλέον εισέλθει η αγορά, είναι πλέον έκδηλη.

Ως εκ τούτου, οι πλοιοκτήτες σπεύδουν να τοποθετηθούν εκ νέου, επιταχύνοντας τις αγορές φορτηγών πλοίων. Πρόκειται για μια τακτική που ακολούθησαν πολλοί Ελληνες πλοιοκτήτες, ήδη από τις αρχές του 2016, όταν ακόμα η ανάκαμψη αποτελούσε περισσότερο προσδοκία παρά βεβαιότητα. Σήμερα, με την ανάκαμψη της αγοράς, οι κινήσεις αυτές, αν και υψηλού ρίσκου, αποδεικνύονται ακόμα πιο ορθές, δεδομένου ότι οι τιμές των πλοίων ήταν σαφώς χαμηλότερες πέρυσι, με αποτέλεσμα αρκετές εταιρείες να έχουν σήμερα ευκαιρίες για κεφαλαιοποίηση σημαντικών υπεραξιών και μεγαλύτερων περιθωρίων κέρδους.

Σε κάθε περίπτωση, τα φορτηγά πλοία παραμένουν σε υψηλή ζήτηση. Σύμφωνα με την τελευταία μηνιαία έκθεση της Golden Destiny για τον μήνα Μάρτιο, οι Ελληνες πλοιοκτήτες δαπάνησαν περί τα 142,4 εκατ. δολάρια (περίπου 134 εκατ. ευρώ) για την απόκτηση 12 φορτηγών πλοίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1 εκατ. τόνων. Ωστόσο η τάση είναι πτωτική, καθώς τον προηγούμενο μήνα, όταν οι τιμές ήταν αισθητά χαμηλότερες, είχαν αποκτηθεί 20 φορτηγά πλοία, ενώ κατά τον αντίστοιχο μήνα του 2016 είχαν αποκτηθεί 17 πλοία. Συνολικά κατά τον φετινό Μάρτιο, οι Ελληνες επένδυσαν κεφάλαια της τάξεως των 362 εκατ. ευρώ για την απόκτηση 27 πλοίων, μεταφορικής ικανότητας της τάξεως των 2 εκατ. τόνων. Πέραν των φορτηγών πλοίων, αποκτήθηκαν και 12 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αντί 200 εκατ. δολαρίων. Επίσης, σε ελληνικά «χέρια» πέρασαν και τρία δεξαμενόπλοια αντί συνολικά 20,4 εκατ. δολαρίων.

Πηγή: kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Recent Posts Widget

ΝΙΚΑΙΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ