22 Ιουλ 2014

ΜΕΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ: Οι εργολάβοι, οι αποζημιώσεις και...η αναβολή των έργων

Μπορεί οι εργασίες στο μετρό του Πειραιά να προχωρούν χωρίς μεγάλες αποκλίσεις από το αρχικό χρονοδιάγραμμα, φαίνεται όμως πως ούτε οι νέες επεκτάσεις συνολικού ύψους 730 εκ. ευρώ μένουν μακριά από διαφωνίες και δικαστικές προστριβές. 


Μετά τις μεγάλες περιπέτειες στο μετρό της Θεσσαλονίκης που το ελληνικό Δημόσιο βρίσκεται αντιμέτωπο με δεκάδες απαιτήσεις της ΑΕΓΕΚ που έχουν ομαδοποιηθεί σε συνολικά επτά διαιτησίες, η κοινοπραξία που κατασκευάζει τις επεκτάσεις της νέας γραμμής στον Πειραιά “J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA” με την έγκριση του υπουργού κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, έχει ήδη προςφύγει σε διαιτησία για μια σειρά από αντιρρήσεις που σχετίζονται με την μέχρι σήμερα πορεία του έργου.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, στην διαιτησία έχουν καταφύγει οι εργολάβοι εξαιτίας της επιβολής ποινικής ρήτρας ύψους 530.000 ευρώ από την πλευρά της Αττικό Μετρό λόγω καθυστέρησης στην έγκριση των εργοστασιακών προδιαγραφών του μετροπόντικα.


Η εταιρεία είχε ζητήσει παράταση 30 ημερών για να ολοκληρώσει την διαδικασία, της δόθηκαν όμως μόνο 15 μέρες με αποτέλεσμα να μην προλάβει τις προθεσμίες. Αυτο όμως δεν επηρέασε την έναρξη των εργασιών εκσκαφής που ξεκίνησαν χωρίς καμία καθυστέρηση, στις 2 Σεπτεμβρίου του 2013.

Το ποσό της ποινικής ρήτρας έχει αφαιρεθεί από τις αμοιβές της εταιρείας ωστόσο με βάση το νομικό πλαίσιο θα της επιστραφεί στο τέλος της σύμβασης που προβλέπεται το 2017!

Σε διαιτησία έχει καταφύγει μεταξύ άλλων η κοινοπραξία του έργου και για αποζημιώσεις λόγω μετατόπισης του σταθμού “Πειραιά”. Ο ανάδοχος χρειάστηκε να κάνει νέες μελέτες καθώς στο ξεκίνημα των εργασιών, μετακινήθηκε κατά 7 μέτρα ανατολικά ο σταθμός που θα λειτουργήσει δίπλα από τον ΗΣΑΠ, εξαιτίας αγωγού ομβρίων υδάτων.

Πρόσθετες αποζημιώσεις διεκδικούν οι εργολάβοι και για την επιβολή τέλους 0,1% υπέρ της Ανεξάρτητης Αρχής Συμβάσεων για το οποίο, όπως αναφέρουν όταν υπέβαλλαν προσφορά δεν είχαν ενημερωθεί. Από την κοινοπραξία επισημαίνουν μάλιστα ότι ακόμη και στην ΕΕ υπάρχει δυσφορία για τις κρατήσεις υπέρ τρίτων που εφαρμόζονται στα δημόσια έργα στην Ελλάδα.

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

Μικρή αναβολή για το Σεπτέμβριο παίρνουν οι εργασίες για την κατασκευή του σταθμού Πειραιάς, οι οποίες θα μετακινήσουν το δρόμο μπροστά από τον ΗΣΑΠ εντός του λιμανιού καθώς ο υφιστάμενος θα μετατραπεί σε εργοταξιακό χώρο. Λόγω της θερινής περιόδου οι εργασίες που προγραμματίζονταν να γίνουν μπροστά από τις αποβάθρες των ταχύπλοων για Κυκλάδες αρχές Ιουλίου, μεταφέρονται μετά την καλοκαιρινή περίοδο λόγω της αναστάτωσης που θα προκαλούσαν στο λιμάνι στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου.


Πριν ένα μήνα το μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων, έφτασε στον σταθμό της Αγίας Βαρβάρας έχοντας διανύσει 598 μέτρα από τα συνολικά 7,6 χλμ. Θα ακολουθήσει ο Κορυδαλλός, όπου αναμένεται να φθάσει μέχρι τα τέλη του χρόνου.

Η κατασκευή της επέκτασης προς Πειραιά περιλαμβάνει 6 νέους σταθμούς, σε περιοχές που έχουν ιδιαίτερη ανάγκη τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση από τα μέσα σταθερής τροχιάς. Το έργο προβλέπεται να εξυπηρετεί 130.000 επιβάτες.

Πηγή: newmoney.gr


Πάρε μέρος στην μεγάλη κλήρωση του Keratsinivoice και του Femme-Fatale.gr
......................................................................................................................................................................

Για απίστευτες προσφορές Κάντε κλικ εδώ

Στείλτε μας τη φωτογραφία , το video ή το μήνυμα σου για να καταγγείλεις και να δείξεις αυτό που θέλεις. Όλοι μαζί μπορούμε να έχουμε το Κερατσίνι που θέλουμε!   
Επικοινωνία με το KERATSINIVOICE:
Email: keratsinivoice@gmail.com

Κάντε like το keratsinivoice στο facebook

Follow us στο twitter

Advertisement



 Advertisement

 Advertisement

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Recent Posts Widget

ΝΙΚΑΙΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ