30 Δεκ 2016

Πειραιάς – Πέραμα με «πράσινο» μόνο για αύριο!

Εκείνη την παραμονή πρωτοχρονιάς του 2001, τίποτε δεν θύμιζε γιορτή στις αφετηρίες της Ακτής Ξαβερίου στον Πειραιά. Στο εντευκτήριο των οδηγών μπροστά στην τότε αφετηρία του Περάματος (από την οποία παλαιότερα έφευγαν τα λεωφορεία του Συντάγματος) υπήρχε θλίψη. Ήταν η τελευταία ημέρα που κυκλοφορούσαν τα «πράσινα» και εκτελούσαν συγκοινωνιακό έργο.



Το τελευταίο δρομολόγιο έγινε με δάκρυα στα μάτια από τον οδηγό και κάποιους ρομαντικούς συναδέλφους του, οι οποίοι ήθελαν να μοιραστούν τη στιγμή κατά την οποία έκλεισε ένα σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία των συγκοινωνιών. Μετά την απώλεια του δικαιώματος εκτελέσεως έργου με τα γνωστά τραμ, οι ΗΣΑΠ δεν θα εξυπηρετούσαν το κοινό ούτε με λεωφορεία.



Πέρασε καιρός από τότε. Οι ρομαντικοί παλιοί οδηγοί βρήκαν κάποιους άλλους ρομαντικούς με τη συγκοινωνία και ειδικά τα ελληνικής κατασκευής παλιά λεωφορεία, τους Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλο. Ένα κοινό όνειρο θα πραγματοποιηθεί αύριο, 31 Δεκεμβρίου 2016.







Δεκαπέντε χρόνια μετά τη απόσυρση των «πράσινων», η ομάδα «Παλιά Ελληνικά Λεωφορεία» σε συνεργασία με την Ελληνική Ομοσπονδία Οχημάτων Εποχής (Ε.Ο.Ο.Ε.) και συνταξιούχους των ΗΣΑΠ ετοίμασαν ένα δρομολόγιο – έκπληξη. Ένα από τα λεωφορεία που σώθηκαν από την καταστροφή και έχει ανακατασκευαστεί, θα αναχωρήσει στις 9 το πρωί από την ακτή Ξαβερίου και προς τιμήν των εργαζομένων οδηγών και εισπρακτόρων στους πρώην ΕΗΣ και ΗΣΑΠ θα κάνει ένα δρομολόγιο προς το Πέραμα κι άλλο ένα προς το Σύνταγμα.



Στο όχημα δεν θα επιβιβαστεί κόσμος πλην από τα μέλη της ομάδας και συνταξιούχους πρώην εργαζομένους αλλά στις αφετηρίες του Πειραιά, του Περάματος και του Συντάγματος θα πραγματοποιηθούν ολιγόλεπτες στάσεις για φωτογραφήσεις και ενημέρωση.

Στόχος των αδελφών Λαζαρόπουλου και της ομάδας «Παλιά Ελληνικά Λεωφορεία» που αριθμεί στους 10.500 φίλους σε όλη την Ελλάδα είναι η δημιουργία του Εθνικού Μουσείου Μεταφορών στο πρότυπο που είχε καθορίσει ο αείμνηστος καθηγητής του ΕΜΠ και συγκοινωνιολόγος Δημήτριος Τσαμπούλας. Σ’ αυτό θα φιλοξενούνται από κοινού αστικά και υπεραστικά λεωφορεία, τραίνα και τραμ όλων των κατηγοριών, φορτηγά ενώ θα υπάρχει ένας ειδικός χώρος προς τιμήν της ελληνικής αμαξοποιΐας που συνετέλεσε τα μέγιστα στη βιομηχανική ανάπτυξη της Ελλάδας στις δεκαετίες 1950 – 1970.



Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη ο Δήμος Πειραιώς και προσωπικώς ο δήμαρχος Πειραιώς κ. Γιάννης Μώραλης έχει εκφράσει έντονο ενδιαφέρον ώστε να εγκατασταθεί αυτό το μουσείο στους χώρους του παλαιού 5ου ΚΤΕΛ που βρίσκεται επί της λεωφόρου Θηβών 50 στην Παλιά Κοκκινιά και αποτέλεσε το επίκεντρο λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών που συνέδεε το κέντρο του Πειραιά με τις συνοικίες του, αλλά και με την υπόλοιπη Αττική για μισό αιώνα. Δεν είναι τυχαίο μάλιστα ότι ο κ. Μώραλης έχει ενθουσιαστεί με το γεγονός ότι οι Χ. & Β. Λαζαρόπουλος ανακατασκευάζουν ένα ιστορικό λεωφορείο ScaniaVabisκατασκευής Πέτρου Ταγκαλάκη του 1958 που κυκλοφόρησε στον Πειραιά ως το 1982 ενώ επισκευάζουν κι ένα από τα χαρακτηριστικά λεωφορεία που εξυπηρετούσαν τη γραμμή που συνέδεε τον Προφήτη Ηλία με τον Σταθμό των ΕΗΣ στην πλατεία Λουδοβίκου.



Όσοι πιστοί λοιπόν, λάβετε θέση για ένα ταξίδι στο χρόνο, σε μια Ελλάδα πιο υπερήφανη και πιο αισιόδοξη που πρέπει να είναι το παράδειγμά μας.







Δεν υπάρχουν σχόλια :

Recent Posts Widget

ΝΙΚΑΙΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ