Μαύρος καπνός καλύπτει τα πάντα στο Πέραμα, έπειτα από πυρκαγιά που
εκδηλώνεται σε δύο δεξαμενές με μαζούτ και πετρέλαιο, σε εγκατάσταση
πετρελαιοειδών και χημικών.
Στον ίδιο χώρο έχει πιάσει φωτιά και ένα βυτιοφόρο που μεταφέρει βενζίνη... Οι μισοί από τους εργαζόμενους και τους κατοίκους που βρίσκονται σε απόσταση 60 μέτρων από τη δεξαμενή του μαζούτ, 40 μέτρων από τη δεξαμενή του πετρελαίου και 8 μέτρων από το βυτιοφόρο που μεταφέρει βενζίνη παθαίνουν εγκαύματα γ΄ βαθμού (!).
Από την καύση του μαζούτ παράγονται, σε πρώτη φάση, διοξείδιο του θείου, καπνός, οξείδιο του αζώτου, διοξείδιο του άνθρακα και μονοξείδιο του άνθρακα που μεταφέρονται και στις γύρω περιοχές- Κερατσίνι και Πειραιά- επειδή τα καυσαέρια ανυψώνονται πολλές εκατοντάδες μέτρα. Την ίδια ώρα, τα υψώματα που υπάρχουν στη βόρεια πλευρά της εγκατάστασης πετρελαιοειδών λειτουργούν σαν φυσικοί φράχτες εγκλωβίζοντας ακόμη περισσότερα καυσαέρια, με συνέπεια το Πέραμα να ειναι εκτεθειμένο σε πολύ μεγάλες συγκεντρώσεις ρύπων.
Η κατάσταση ειναι πλέον εφιαλτική. Οι κάτοικοι εγκλωβίζονται, αφού η Λεωφόρος Δημοκρατίας- η μοναδική διέξοδος διαφυγής- έχει μπλοκάρει από τα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, ενώ το μέτωπο προς τη θάλασσα είναι κλειστό εξαιτίας του φράγματος που δημιουργούν οι εγκαταστάσεις του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά και των ναυπηγείων...
Ευτυχώς- μέχρι στιγμής τουλάχιστον - τίποτα από αυτά δεν συνέβη. «Πρόκειται για σενάριο που προκύπτει από εγκεκριμένες μελέτες για περίπτωση ατυχήματος, το οποίο δείχνει τι θα συνέβαινε αν ξεσπούσε φωτιά σε μια από τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης καυσίμων και χημικών στο Πέραμα», εξηγεί ο δρ Μηχανικός Μεταλλείων, διευθυντής Ανάπτυξης της Νομαρχίας Πειραιά κ. Ρουσέτος Λειβαδάρος.
Οι παράγοντες που συντελούν στο να συμβεί ένα τέτοιο ατύχημα είναι πάρα πολλοί. «Ρωγμές στις δεξαμενές καυσίμων, αστοχία υλικού, κακή συντήρηση, ανθρώπινα λάθη, αλλά και εξωγενείς παράγοντες όπως κεραυνοί μπορούν να προκαλέσουν θύματα και ανυπολόγιστη οικολογική καταστροφή», υποστηρίζει ο κ. Λειβαδάρος. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Νομαρχίας Πειραιά, σήμερα στο Πέραμα λειτουργούν πέντε εταιρείες πετρελαιοειδών που διαθέτουν 114 δεξαμενές- με βενζίνη, ντίζελ, μαζούτ και χημικά- συνολικής χωρητικότητας 181.138 κ.μ.
«Εάν συμβεί κάποιο ατύχημα δεν υπάρχει καμία δίοδος διαφυγής, αφού ο μοναδικός δρόμος- η Λεωφόρος Δημοκρατίας θα κλείσει- ενώ δεν υπάρχει καμία έξοδος προς το θαλάσσιο μέτωπο», λέει ο νομάρχης Πειραιά κ. Γιάννης Μίχας. «Ήδη από το 2001 υπήρχε εντολή για απομάκρυνση των δεξαμενών εντός μίας πενταετίας, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα. Ακόμη και το ποσό των 40 εκατ. ευρώ που είχε ενταχθεί στο Γ΄ ΚΠΣ για την υπογειοποίηση των δεξαμενών απεντάχθηκε και τα σχέδια έμειναν στο συρτάρι. Στο μεταξύ, η επικαιροποίηση των σχεδίων εκτάκτου ανάγκης που επιβάλλουν οι εταιρείες για την περίπτωση ατυχήματος μέσα στις εγκαταστάσεις τους δεν προχωράει, επειδή έχει μπλοκάρει η διαδικασία στο υπουργείο Ανάπτυξης».
Ανύπαρκτη Εκπαίδευση
Όπως αναφέρει ο δρ χημικός, ειδικός σε περιβαλλοντικές καταστροφές κ. Μιχάλης Χάλαρης, «τον Φεβρουάριο του 2005 αναποδογύρισε στο Κερατσίνι, στην οδό Ηπείρου, ένα κοντέινερ που περιείχε 19,5 τόνους υδροχλωρικό οξύ- πρόκειται για τοξική διαβρωτική ουσία- με αποτέλεσμα να χυθεί στον δρόμο 1,5 τόνος από την επικίνδυνη ουσία. Εξαιτίας των νοτιοανατολικών ανέμων που έπνεαν στην περιοχή από τις 10.30 το πρωί έως τις 14.30 το μεσημέρι, το νέφος με τους ατμούς του οξέως μεταφέρθηκε σε απόσταση μέχρι και 4 χιλιόμετρα από το σημείο του ατυχήματος, προκαλώντας αναπνευστικά προβλήματα στους κατοίκους».
Και προσθέτει: «Εκεί φάνηκε η γύμνια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση των κατοίκων σε τέτοιου είδους περιστατικά. Κανείς δεν έπαιρνε στα σοβαρά τις εκκλήσεις των πυροσβεστών να πάρουν μέτρα αυτοπροστασίας και να μην πλησιάζουν».
Κίνδυνος από τον ΟΛΠ
«Η γειτνίαση των εγκαταστάσεων του ΟΛΠ με την κατοικημένη περιοχή του Ικονίου δημιουργεί τις προϋποθέσεις για πρόκληση ατυχημάτων μεγάλης έκτασης», επισημαίνει ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Χημικών-Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) κ. Φώτης Ρήγας.
Σε μελέτη που παρουσίασε το 2003 μαζί με τον χημικόμηχανικό του ΕΜΠ κ. Σπύρο Σκλαβούνο, ένα από τα σενάρια που εξετάστηκαν είναι η διαρροή μέσα στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ αιθυλενοξειδίου, υγροποιημένου αερίου που ειναι καρκινογόνο.
---------------------------------
Πηγή:Τα ΝΕΑ
Κάντε like το keratsinivoice στο facebook
Follow us στο twitter
Στον ίδιο χώρο έχει πιάσει φωτιά και ένα βυτιοφόρο που μεταφέρει βενζίνη... Οι μισοί από τους εργαζόμενους και τους κατοίκους που βρίσκονται σε απόσταση 60 μέτρων από τη δεξαμενή του μαζούτ, 40 μέτρων από τη δεξαμενή του πετρελαίου και 8 μέτρων από το βυτιοφόρο που μεταφέρει βενζίνη παθαίνουν εγκαύματα γ΄ βαθμού (!).
Από την καύση του μαζούτ παράγονται, σε πρώτη φάση, διοξείδιο του θείου, καπνός, οξείδιο του αζώτου, διοξείδιο του άνθρακα και μονοξείδιο του άνθρακα που μεταφέρονται και στις γύρω περιοχές- Κερατσίνι και Πειραιά- επειδή τα καυσαέρια ανυψώνονται πολλές εκατοντάδες μέτρα. Την ίδια ώρα, τα υψώματα που υπάρχουν στη βόρεια πλευρά της εγκατάστασης πετρελαιοειδών λειτουργούν σαν φυσικοί φράχτες εγκλωβίζοντας ακόμη περισσότερα καυσαέρια, με συνέπεια το Πέραμα να ειναι εκτεθειμένο σε πολύ μεγάλες συγκεντρώσεις ρύπων.
Η κατάσταση ειναι πλέον εφιαλτική. Οι κάτοικοι εγκλωβίζονται, αφού η Λεωφόρος Δημοκρατίας- η μοναδική διέξοδος διαφυγής- έχει μπλοκάρει από τα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, ενώ το μέτωπο προς τη θάλασσα είναι κλειστό εξαιτίας του φράγματος που δημιουργούν οι εγκαταστάσεις του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά και των ναυπηγείων...
Ευτυχώς- μέχρι στιγμής τουλάχιστον - τίποτα από αυτά δεν συνέβη. «Πρόκειται για σενάριο που προκύπτει από εγκεκριμένες μελέτες για περίπτωση ατυχήματος, το οποίο δείχνει τι θα συνέβαινε αν ξεσπούσε φωτιά σε μια από τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης καυσίμων και χημικών στο Πέραμα», εξηγεί ο δρ Μηχανικός Μεταλλείων, διευθυντής Ανάπτυξης της Νομαρχίας Πειραιά κ. Ρουσέτος Λειβαδάρος.
Οι παράγοντες που συντελούν στο να συμβεί ένα τέτοιο ατύχημα είναι πάρα πολλοί. «Ρωγμές στις δεξαμενές καυσίμων, αστοχία υλικού, κακή συντήρηση, ανθρώπινα λάθη, αλλά και εξωγενείς παράγοντες όπως κεραυνοί μπορούν να προκαλέσουν θύματα και ανυπολόγιστη οικολογική καταστροφή», υποστηρίζει ο κ. Λειβαδάρος. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Νομαρχίας Πειραιά, σήμερα στο Πέραμα λειτουργούν πέντε εταιρείες πετρελαιοειδών που διαθέτουν 114 δεξαμενές- με βενζίνη, ντίζελ, μαζούτ και χημικά- συνολικής χωρητικότητας 181.138 κ.μ.
«Εάν συμβεί κάποιο ατύχημα δεν υπάρχει καμία δίοδος διαφυγής, αφού ο μοναδικός δρόμος- η Λεωφόρος Δημοκρατίας θα κλείσει- ενώ δεν υπάρχει καμία έξοδος προς το θαλάσσιο μέτωπο», λέει ο νομάρχης Πειραιά κ. Γιάννης Μίχας. «Ήδη από το 2001 υπήρχε εντολή για απομάκρυνση των δεξαμενών εντός μίας πενταετίας, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα. Ακόμη και το ποσό των 40 εκατ. ευρώ που είχε ενταχθεί στο Γ΄ ΚΠΣ για την υπογειοποίηση των δεξαμενών απεντάχθηκε και τα σχέδια έμειναν στο συρτάρι. Στο μεταξύ, η επικαιροποίηση των σχεδίων εκτάκτου ανάγκης που επιβάλλουν οι εταιρείες για την περίπτωση ατυχήματος μέσα στις εγκαταστάσεις τους δεν προχωράει, επειδή έχει μπλοκάρει η διαδικασία στο υπουργείο Ανάπτυξης».
Ανύπαρκτη Εκπαίδευση
Όπως αναφέρει ο δρ χημικός, ειδικός σε περιβαλλοντικές καταστροφές κ. Μιχάλης Χάλαρης, «τον Φεβρουάριο του 2005 αναποδογύρισε στο Κερατσίνι, στην οδό Ηπείρου, ένα κοντέινερ που περιείχε 19,5 τόνους υδροχλωρικό οξύ- πρόκειται για τοξική διαβρωτική ουσία- με αποτέλεσμα να χυθεί στον δρόμο 1,5 τόνος από την επικίνδυνη ουσία. Εξαιτίας των νοτιοανατολικών ανέμων που έπνεαν στην περιοχή από τις 10.30 το πρωί έως τις 14.30 το μεσημέρι, το νέφος με τους ατμούς του οξέως μεταφέρθηκε σε απόσταση μέχρι και 4 χιλιόμετρα από το σημείο του ατυχήματος, προκαλώντας αναπνευστικά προβλήματα στους κατοίκους».
Και προσθέτει: «Εκεί φάνηκε η γύμνια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση των κατοίκων σε τέτοιου είδους περιστατικά. Κανείς δεν έπαιρνε στα σοβαρά τις εκκλήσεις των πυροσβεστών να πάρουν μέτρα αυτοπροστασίας και να μην πλησιάζουν».
Κίνδυνος από τον ΟΛΠ
«Η γειτνίαση των εγκαταστάσεων του ΟΛΠ με την κατοικημένη περιοχή του Ικονίου δημιουργεί τις προϋποθέσεις για πρόκληση ατυχημάτων μεγάλης έκτασης», επισημαίνει ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Χημικών-Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) κ. Φώτης Ρήγας.
Σε μελέτη που παρουσίασε το 2003 μαζί με τον χημικόμηχανικό του ΕΜΠ κ. Σπύρο Σκλαβούνο, ένα από τα σενάρια που εξετάστηκαν είναι η διαρροή μέσα στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ αιθυλενοξειδίου, υγροποιημένου αερίου που ειναι καρκινογόνο.
---------------------------------
Πηγή:Τα ΝΕΑ
Κάντε like το keratsinivoice στο facebook
Follow us στο twitter
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου