Και ενώ η κινεζική
Cosco Pacific είναι σίγουρο πως θα καταθέσει πρόταση, πιθανολογείται
και δεύτερη πρόταση από τον επενδυτικό όμιλο Morrison & Co και ICM
Limited από τη Νέα Ζηλανδία (ο οποίος φέρεται να συμμετείχε στην διαδικασία ερωταπαντήσεων που προηγήθηκε) με παρουσία και στην ευρωπαϊκή αγορά.
Άγνωστο παραμένει εάν τελικά οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον όπως
είχε πει σε δηλώσεις του στην Μόσχα ο επικεφαλής τους Βλαντιμίρ
Γιακούνιν προ μερικών εβδομάδων. Η προθεσμία για την εκδήλωση
ενδιαφέροντος για το 67% του ΟΛΠ λήγει το απόγευμα της Δευτέρας στις
17:00 ώρα Ελλάδος. Ουδείς επίσης μπορεί να αποκλείσει την εμφάνιση και
άλλου διακριτικού μέχρι στιγμής ομίλου.
Υπενθυμίζεται
πάντως πως από τις αρχές του Απριλίου έχουν κατατεθεί τρεις αιτήσεις
προς το Συμβούλιο της Επικρατείας για την Ακύρωση της πρόσκλησης για την
εκδήλωση ενδιαφέροντος του ΤΑΙΠΕΔ. Οι αιτήσεις κατατέθηκαν από το
Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά και την Ομοσπονδία Υπαλλήλων
Λιμανιών Ελλάδας, τον Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά και από την Ένωση
Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ Α.Ε.
Σημειώνεται όμως πως
σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης το ελληνικό δημόσιο πουλά το
δικαίωμα χρήσης, ανάπτυξης και εκμετάλλευσης του λιμανιού του Πειραιά, και όχι τις υποδομές του ή τη γη. Ειδικότερα πουλά το 67% του μετοχικού κεφαλαίου, δηλαδή την καταστατική πλειοψηφία της εισηγμένης εταιρείας ΟΛΠ ΑΕ που κατέχει αυτό το δικαίωμα. Ο ΟΛΠ είναι παραχωρησιούχος του λιμένα μέχρι το 2052 με σύμβαση παραχώρησης μεταξύ αυτού και του Ελληνικού Δημοσίου.
Προκειμένου
δε το δημόσιο να μεγιστοποιήσει τα έσοδά του από την αποκρατικοποίηση
αυτή του ΟΛΠ και να λάβει διασφαλίσεις για σειρά κρίσιμων ζητημάτων
παράλληλα με τον διαγωνισμό προβαίνει και σε επαναδιαπραγμάτευση της υφιστάμενης αυτής σύμβασης.
Πρόκειται για την σύμβαση παραχώρησης που κατέχει ο ΟΛΠ (Master
Concession) και όχι τη σύμβαση εκμετάλλευσης των προβλητών 2 και 3 του
Πειραιά με την Cosco Pacific η οποία θα συνεχίσει να συνοδεύει την
εισηγμένη.
Με
την διαδικασία του διαγωνισμού που υιοθετήθηκε το ΤΑΙΠΕΔ επιχειρεί να
διασφαλίσει και θέτει έτσι επτά βασικές δεσμεύσεις στον αγοραστή του ΟΛΠ
και ειδικότερα:
-Να
εισαχθούν περισσότερο λεπτομερείς παράμετροι και προδιαγραφές σχετικά με
τις τρέχουσες υποχρεώσεις του ΟΛΠ να παρέχει, φιλοξενεί ή και
υποστηρίζει μια πλήρη σειρά από λιμενικές υπηρεσίες και δραστηριότητες
-Να
διατηρηθεί η θέση και ο ρόλος του λιμανιού και να επιτηρηθεί η
κεφαλαιώδης εθνική σημασία του ως κύριου θαλάσσιου λιμένα που συνδέει
την ηπειρωτική Ελλάδα με τα νησιά του Αιγαίου, να ενθαρρυνθεί η επένδυση
κατασκευής και επισκευής πλοίων
-Να
στηριχθεί η ισόρροπη ανάπτυξη των διάφορων λειτουργιών και
δραστηριοτήτων, να προσδιοριστεί λεπτομερώς η κατάλληλη διαδικασία για
τον καθορισμό και την έγκριση από το δημόσιο των τιμολογίων ακτοπλοΐας
και να συμφωνηθούν συγκεκριμένες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά.
Υπενθυμίζεται επίσης, ότι ο ΟΛΠ έχει ήδη αποκρατικοποιηθεί με την είσοδό του στο Χρηματιστήριο Αθηνών το 2003, ενώ στο μετοχικό του κεφάλαιο συμμετέχουν ιδιώτες επενδυτές με ποσοστό 25%.
Πηγή: capital.gr
Αρθρογράφος: Ηλίας Γ. Μπέλλος
......................................................................................................................................................................
Στείλτε μας τη φωτογραφία , το video ή το μήνυμα σου για να καταγγείλεις
και να δείξεις αυτό που θέλεις. Όλοι μαζί μπορούμε να έχουμε το
Κερατσίνι που θέλουμε!
Επικοινωνία με το KERATSINIVOICE:
Email: keratsinivoice@gmail.com
Email: keratsinivoice@gmail.com


Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου