Σε μια από τις πιο ιστορικές περιοχές του Πειραιά, τον Τινάνειο κήπο, απένατι από το ΝΑΤ και την Αγία Τριάδα, οι εργασίες για το μετρό έφεραν στο φως τα θεμέλια του «Ρολογιού». Του περίφημου κτιρίου που κατεδάφισε κατα τη
διάρκεια της Χούντας ο τότε δήμαρχος Αριστείδης Σκυλίτσης, αλλά έχει μείνει 40 χρόνια μετά στη μνήμη των παλιών Πειραιωτών ως αξεπέραστο σύμβολο της πόλης. Το Ρολόι, που είχε κτιστεί το 1869, επί δημαρχίας Τρύφωνος Μουντζοπούλου, φιλοξένησε αρχικά το Χρηματιστήριο του Πειραιά, που στην πράξη υπολειτούργησε για λίγα χρόνια, και μετέπειτα το Δημαρχείο της πόλης, έφερε ως «στέμμα» του το πρώτο ρολόι – εξ ου και το όνομά του – του λιμανιού, δαπάναις του τότε δημάρχου.
Η ανακάλυψη των θεμελίων του, πέρα από την συναισθηματική φόρτιση για τους παλιούς Πειραιώτες, θα μπορούσε να λειτουργήσει και ως ενδιαφέρουσα τουριστική αναφορά.
Είναι γνωστό πως οι επιβάτες της κρουαζιέρας, όσοι τουλάχιστον δεν επιλέγουν κάποια εκδρομή, «ταλαιπωρούνται» περιφερόμενοι στην πόλη. Πρόσφατα η Αντιπεριφέρεια Πειραιά προκήρυξε διαγωνισμό μελέτης για την χάραξη ενός διαδρόμου εντός της πόλεως, για όσους τουρίστες της κρουαζιέρας δεν επιλέγουν κάποιο τουριστικό πακέτο.
Θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον να διερευνηθεί αν η εταιρεία κατασκευής του αμφιλεγόμενου τραμ θα έμπαινε στον κόπο να δαπανήσει ένα ποσό που αντιστοιχεί σε ένα μικρό ποσοστό της εργολαβίας που έχει λάβει, ώστε στο συγκεκριμένο σημείο να γινόταν μια παράκαμψη της χάραξης του τραμ και να αναδεικνυόταν εκεί, στην καρδιά του λιμανιού, η πρώτη «ανάσα» ενός νεοκλασικού Πειραιά που βεβαίως πια δεν υπάρχει.
Θα καλωσορίσουμε το μετρό, όταν και όποτε έρθει, αλλά να μην θυμόμαστε τους προγόνους του;
διάρκεια της Χούντας ο τότε δήμαρχος Αριστείδης Σκυλίτσης, αλλά έχει μείνει 40 χρόνια μετά στη μνήμη των παλιών Πειραιωτών ως αξεπέραστο σύμβολο της πόλης. Το Ρολόι, που είχε κτιστεί το 1869, επί δημαρχίας Τρύφωνος Μουντζοπούλου, φιλοξένησε αρχικά το Χρηματιστήριο του Πειραιά, που στην πράξη υπολειτούργησε για λίγα χρόνια, και μετέπειτα το Δημαρχείο της πόλης, έφερε ως «στέμμα» του το πρώτο ρολόι – εξ ου και το όνομά του – του λιμανιού, δαπάναις του τότε δημάρχου.
Η ανακάλυψη των θεμελίων του, πέρα από την συναισθηματική φόρτιση για τους παλιούς Πειραιώτες, θα μπορούσε να λειτουργήσει και ως ενδιαφέρουσα τουριστική αναφορά.
Είναι γνωστό πως οι επιβάτες της κρουαζιέρας, όσοι τουλάχιστον δεν επιλέγουν κάποια εκδρομή, «ταλαιπωρούνται» περιφερόμενοι στην πόλη. Πρόσφατα η Αντιπεριφέρεια Πειραιά προκήρυξε διαγωνισμό μελέτης για την χάραξη ενός διαδρόμου εντός της πόλεως, για όσους τουρίστες της κρουαζιέρας δεν επιλέγουν κάποιο τουριστικό πακέτο.
Θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον να διερευνηθεί αν η εταιρεία κατασκευής του αμφιλεγόμενου τραμ θα έμπαινε στον κόπο να δαπανήσει ένα ποσό που αντιστοιχεί σε ένα μικρό ποσοστό της εργολαβίας που έχει λάβει, ώστε στο συγκεκριμένο σημείο να γινόταν μια παράκαμψη της χάραξης του τραμ και να αναδεικνυόταν εκεί, στην καρδιά του λιμανιού, η πρώτη «ανάσα» ενός νεοκλασικού Πειραιά που βεβαίως πια δεν υπάρχει.
Θα καλωσορίσουμε το μετρό, όταν και όποτε έρθει, αλλά να μην θυμόμαστε τους προγόνους του;
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου