Επενδύσεις και δουλειές στη ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας ζήτησε για μία ακόμη φορά η κυβέρνηση από την Κίνα. Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του πρέσβη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα Ζου Ξιαολί και του υπουργού Ναυτιλίας, ο Παναγιώτης Κουρουμπλής ζήτησε να υποστηριχθεί ο τομέας της ναυπηγοεπισκευής στον Πειραιά. Αίτημα που έχει, άλλωστε, διατυπώσει και στο υπό την Cosco management του ΟΛΠ πριν από μερικές εβδομάδες.
Ο Κινέζος διπλωμάτης παρέπεμψε στο διμερές θεσμικό πλαίσιο συνεργασίας για το σύνολο των θεμάτων ναυτιλιακού ενδιαφέροντος των δύο χωρών και προέταξε το επενδυτικό πρόγραμμα της Cosco στον Πειραιά ως το πλαίσιο εκκίνησης πρωτοβουλιών για πραγματοποίηση επενδύσεων στο λιμάνι και τις συναφείς δραστηριότητες. Καθίσταται έτσι σαφές πως η κινεζική πλευρά αποδίδει αποφασιστικό ρόλο και ρόλο επισπεύδοντα στην κινεζική εταιρεία.
Κύκλοι της τελευταίας αναφέρουν στην «Κ» πως ναι μεν το επενδυτικό πρόγραμμα θα προχωρήσει άμεσα, πλην όμως θα πρέπει να προωθηθούν και οι απαραίτητες αδειοδοτικές διαδικασίες για ζητήματα όπως η έλευση και η χωροθέτηση της πρώτης από τις δύο μεγάλες πλωτές δεξαμενές που θα φέρει στον Πειραιά αρχής γενομένης το καλοκαίρι.
Παράλληλα, η διοίκηση του ΟΛΠ και συγκεκριμένα οι εκπρόσωποι του ελληνικού Δημοσίου (το οποίο διατηρεί το 23,4% του μετοχικού κεφαλαίου) που συμμετέχουν στο management, Αθ. Λιάγκος και Ιωαν. Κούβαρης, κλείνουν τα τελευταία από τα χρόνια ανοικτά ζητήματα της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του ΟΛΠ όπως απαιτήσεις από μισθώσεις.
Το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ για φέτος περιλαμβάνει έργα αναβάθμισης της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης με προμήθεια εξοπλισμού και δημιουργία εγκαταστάσεων ύψους 30 εκατομμυρίων.
Σημειώνεται πως η κυβέρνηση έχει ορίσει ως αρμοδίους για την ενίσχυση της δραστηριότητας σε ολόκληρη τη ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, αλλά και τη διευθέτηση του θέματος των ναυπηγείων Σκαραμαγκά τον υπουργό Ναυτιλίας και τον υφυπουργό Οικονομίας Στέργιο Πιτσιόρλα. Υπενθυμίζεται δε πως η ελληνική πλευρά έχει από πέρυσι θέσει το ζήτημα πιθανής κινεζικής επένδυσης στο Σκαραμαγκά στην Cosco, αλλά η τελευταία έχει θέσει ως προϋπόθεση για οιαδήποτε συζήτηση την επίτευξη προόδου στη ΝΕΖ και, βέβαια, το κλείσιμο του φακέλου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ).
Ο Κινέζος διπλωμάτης παρέπεμψε στο διμερές θεσμικό πλαίσιο συνεργασίας για το σύνολο των θεμάτων ναυτιλιακού ενδιαφέροντος των δύο χωρών και προέταξε το επενδυτικό πρόγραμμα της Cosco στον Πειραιά ως το πλαίσιο εκκίνησης πρωτοβουλιών για πραγματοποίηση επενδύσεων στο λιμάνι και τις συναφείς δραστηριότητες. Καθίσταται έτσι σαφές πως η κινεζική πλευρά αποδίδει αποφασιστικό ρόλο και ρόλο επισπεύδοντα στην κινεζική εταιρεία.
Κύκλοι της τελευταίας αναφέρουν στην «Κ» πως ναι μεν το επενδυτικό πρόγραμμα θα προχωρήσει άμεσα, πλην όμως θα πρέπει να προωθηθούν και οι απαραίτητες αδειοδοτικές διαδικασίες για ζητήματα όπως η έλευση και η χωροθέτηση της πρώτης από τις δύο μεγάλες πλωτές δεξαμενές που θα φέρει στον Πειραιά αρχής γενομένης το καλοκαίρι.
Παράλληλα, η διοίκηση του ΟΛΠ και συγκεκριμένα οι εκπρόσωποι του ελληνικού Δημοσίου (το οποίο διατηρεί το 23,4% του μετοχικού κεφαλαίου) που συμμετέχουν στο management, Αθ. Λιάγκος και Ιωαν. Κούβαρης, κλείνουν τα τελευταία από τα χρόνια ανοικτά ζητήματα της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του ΟΛΠ όπως απαιτήσεις από μισθώσεις.
Το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ για φέτος περιλαμβάνει έργα αναβάθμισης της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης με προμήθεια εξοπλισμού και δημιουργία εγκαταστάσεων ύψους 30 εκατομμυρίων.
Σημειώνεται πως η κυβέρνηση έχει ορίσει ως αρμοδίους για την ενίσχυση της δραστηριότητας σε ολόκληρη τη ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, αλλά και τη διευθέτηση του θέματος των ναυπηγείων Σκαραμαγκά τον υπουργό Ναυτιλίας και τον υφυπουργό Οικονομίας Στέργιο Πιτσιόρλα. Υπενθυμίζεται δε πως η ελληνική πλευρά έχει από πέρυσι θέσει το ζήτημα πιθανής κινεζικής επένδυσης στο Σκαραμαγκά στην Cosco, αλλά η τελευταία έχει θέσει ως προϋπόθεση για οιαδήποτε συζήτηση την επίτευξη προόδου στη ΝΕΖ και, βέβαια, το κλείσιμο του φακέλου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ).
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου