Τα έργα στο λιμάνι του Πειραιά που προβλέπει το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ ξεκινούν μετά την ανάδειξη ανεξάρτητου μηχανικού,
ο οποίος σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης με το ελληνικό Δημόσιο είναι αυτός που θα τα επιβλέπει.
Το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ ενέκρινε τον αμερικανικό οίκο Hill International ως ανεξάρτητο μηχανικό ύστερα από την επικράτησή του στον σχετικό διαγωνισμό που διενήργησε η εισηγμένη. Παράλληλα, επιλέγεται άμεσα και ο project manager των έργων. Σύμφωνα με κύκλους της διοίκησης του ΟΛΠ έχουν ήδη ξεκινήσει και οι μελέτες για το επενδυτικό πρόγραμμα. Εντός του 2017 αναμένεται να έχουν ξεκινήσει τόσο τα έργα αναβάθμισης των χερσαίων και πλωτών υποδομών της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης (ΝΕΖ) όσο και αυτά για νέο κέντρο logistics στον χώρο του πρώην ΟΔΔΥ αλλά και νέες υποδομές στο car terminal.
Ο διορισμός ανεξάρτητου μηχανικού που θα επιβλέπει τα κατασκευαστικά έργα ως προς τη συμμόρφωσή τους με την οριστική μελέτη, τα πρότυπα σχεδιασμού, τις εθνικές τεχνικές προδιαγραφές (ΕΤΕΠ), τους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους και το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα αποτελούσε σύμφωνα με πηγές του ΟΛΠ την τελευταία εκκρεμότητα. Υπενθυμίζεται πως ο ΟΛΠ έχει ιδιωτικοποιηθεί και δεν δεσμεύεται για την επιλογή προμηθευτών, υπεργολάβων ή συνεργατών απο τους κανονισμούς που ισχύουν για τις δημόσιες επιχειρήσεις παρά μόνον από τους νόμους που ισχύουν για κάθε ιδιωτική εταιρεία στην Ελλάδα και τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.
Ξεκινούν έτσι οσονούπω το έργο της υπόγειας οδικής σύνδεσης των χώρων του ΟΛΠ στην περιοχή του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων, με τον πρώην χώρο της Διεύθυνσης Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (ΟΔΔΥ) έκτασης 90 στρεμμάτων, ο οποίος έχει ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ Δημοσίου και εισηγμένης. Το έργο έχει προϋπολογισμό πέντε εκατ. ευρώ και θα ενοποιήσει δύο χώρους που θα φιλοξενήσουν νέο κέντρο logistics έκτασης 120 συνολικά στρεμμάτων. Το έργο έχει πρόσθετη σημασία, αφού θα ενοποιήσει και τελωνειακά την έκταση του ΟΛΠ στο ύψος της αποθήκης Γ, η οποία βρίσκεται στον σταθμό αυτοκινήτων.
Παράλληλα, το επενδυτικό πρόγραμμα της εισηγμένης προβλέπει επενδύσεις ύψους 30 εκατ. για τη βελτίωση των υποδομών της ΝΕΖ, το μεγαλύτερο δηλαδή μέρος από τα 55 συνολικά εκατ. που έχει προϋπολογίσει γι’ αυτό τον σκοπό μεσοπρόθεσμα. Να σημειωθεί πως αργότερα φέτος αναμένεται να φθάσει στον Πειραιά και η πρώτη από τις δύο μεγάλες πλωτές δεξαμενές που έχει παραγγείλει η Cosco για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, η postpanamax των 80.000 τόνων.
Επίσης, η διοίκηση του ΟΛΠ σημειώνει στην «Κ» πως θα ξεκινήσει άμεσα και η κατασκευή των δύο πενταώροφων χώρων στάθμευσης στο car terminal που θα πολλαπλασιάσουν τη δυναμικότητα του σταθμού αυτοκινήτων. Πρόκειται γα μεταλλική κατασκευή.
Αυτά είναι τα τρία μεγάλα έργα του 2017 αλλά υλοποιούνται και θα υλοποιηθούν και άλλα μικρότερα. Μαζί με τις άλλες επενδύσεις σε έργα που έχει προϋπολογίσει για το 2017 ο ΟΛΠ αναμένεται να δαπανήσει φέτος 137,5 εκατομμύρια. Υπενθυμίζεται πως ο ΟΛΠ είναι συμβατικά δεσμευμένος έναντι του ελληνικού Δημοσίου να πραγματοποιήσει έως και το 2021 επενδύσεις ύψους 293 εκατ. και την αμέσως επόμενη πενταετία (έως το 2026) άλλα 50 εκατ., ενώ η Cosco έχει διακηρύξει την πρόθεσή της να επενδύσει στον Πειραιά μακροπρόθεσμα και επιπλέον κεφάλαια της τάξεως των 200 εκατ.
Έντυπη
http://www.kathimerini.gr/
ο οποίος σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης με το ελληνικό Δημόσιο είναι αυτός που θα τα επιβλέπει.
Το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ ενέκρινε τον αμερικανικό οίκο Hill International ως ανεξάρτητο μηχανικό ύστερα από την επικράτησή του στον σχετικό διαγωνισμό που διενήργησε η εισηγμένη. Παράλληλα, επιλέγεται άμεσα και ο project manager των έργων. Σύμφωνα με κύκλους της διοίκησης του ΟΛΠ έχουν ήδη ξεκινήσει και οι μελέτες για το επενδυτικό πρόγραμμα. Εντός του 2017 αναμένεται να έχουν ξεκινήσει τόσο τα έργα αναβάθμισης των χερσαίων και πλωτών υποδομών της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης (ΝΕΖ) όσο και αυτά για νέο κέντρο logistics στον χώρο του πρώην ΟΔΔΥ αλλά και νέες υποδομές στο car terminal.
Ο διορισμός ανεξάρτητου μηχανικού που θα επιβλέπει τα κατασκευαστικά έργα ως προς τη συμμόρφωσή τους με την οριστική μελέτη, τα πρότυπα σχεδιασμού, τις εθνικές τεχνικές προδιαγραφές (ΕΤΕΠ), τους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους και το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα αποτελούσε σύμφωνα με πηγές του ΟΛΠ την τελευταία εκκρεμότητα. Υπενθυμίζεται πως ο ΟΛΠ έχει ιδιωτικοποιηθεί και δεν δεσμεύεται για την επιλογή προμηθευτών, υπεργολάβων ή συνεργατών απο τους κανονισμούς που ισχύουν για τις δημόσιες επιχειρήσεις παρά μόνον από τους νόμους που ισχύουν για κάθε ιδιωτική εταιρεία στην Ελλάδα και τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.
Ξεκινούν έτσι οσονούπω το έργο της υπόγειας οδικής σύνδεσης των χώρων του ΟΛΠ στην περιοχή του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων, με τον πρώην χώρο της Διεύθυνσης Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (ΟΔΔΥ) έκτασης 90 στρεμμάτων, ο οποίος έχει ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ Δημοσίου και εισηγμένης. Το έργο έχει προϋπολογισμό πέντε εκατ. ευρώ και θα ενοποιήσει δύο χώρους που θα φιλοξενήσουν νέο κέντρο logistics έκτασης 120 συνολικά στρεμμάτων. Το έργο έχει πρόσθετη σημασία, αφού θα ενοποιήσει και τελωνειακά την έκταση του ΟΛΠ στο ύψος της αποθήκης Γ, η οποία βρίσκεται στον σταθμό αυτοκινήτων.
Παράλληλα, το επενδυτικό πρόγραμμα της εισηγμένης προβλέπει επενδύσεις ύψους 30 εκατ. για τη βελτίωση των υποδομών της ΝΕΖ, το μεγαλύτερο δηλαδή μέρος από τα 55 συνολικά εκατ. που έχει προϋπολογίσει γι’ αυτό τον σκοπό μεσοπρόθεσμα. Να σημειωθεί πως αργότερα φέτος αναμένεται να φθάσει στον Πειραιά και η πρώτη από τις δύο μεγάλες πλωτές δεξαμενές που έχει παραγγείλει η Cosco για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, η postpanamax των 80.000 τόνων.
Επίσης, η διοίκηση του ΟΛΠ σημειώνει στην «Κ» πως θα ξεκινήσει άμεσα και η κατασκευή των δύο πενταώροφων χώρων στάθμευσης στο car terminal που θα πολλαπλασιάσουν τη δυναμικότητα του σταθμού αυτοκινήτων. Πρόκειται γα μεταλλική κατασκευή.
Αυτά είναι τα τρία μεγάλα έργα του 2017 αλλά υλοποιούνται και θα υλοποιηθούν και άλλα μικρότερα. Μαζί με τις άλλες επενδύσεις σε έργα που έχει προϋπολογίσει για το 2017 ο ΟΛΠ αναμένεται να δαπανήσει φέτος 137,5 εκατομμύρια. Υπενθυμίζεται πως ο ΟΛΠ είναι συμβατικά δεσμευμένος έναντι του ελληνικού Δημοσίου να πραγματοποιήσει έως και το 2021 επενδύσεις ύψους 293 εκατ. και την αμέσως επόμενη πενταετία (έως το 2026) άλλα 50 εκατ., ενώ η Cosco έχει διακηρύξει την πρόθεσή της να επενδύσει στον Πειραιά μακροπρόθεσμα και επιπλέον κεφάλαια της τάξεως των 200 εκατ.
Έντυπη
http://www.kathimerini.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου