Τα ξημερώματα της Πέμπτης 7 Φεβρουαρίου, γύρω στις 3 το πρωί, η πόλη του Πειραιά βίωσε μια ιστορική στιγμή.
Ενας συρμός του τραμ κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην πόλη, στο πλαίσιο των δοκιμαστικών δρομολογίων που εκτελεί η εταιρεία, με στόχο την αντιμετώπιση των όποιων τεχνικών μικροπροβλημάτων διαπιστωθούν.
Στο διάστημα που ακολούθησε –και ακολουθεί– τα δοκιμαστικά δρομολόγια συνεχίζονται και ο προγραμματισμός θέλει μετά τον Μάρτιο οι συρμοί που εκτελούν τη διαδρομή μέχρι το Φάληρο να συνεχίζουν, κενοί επιβατών, μέχρι τον Πειραιά. Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, το πράσινο φως για να ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία της νέας κυκλικής γραμμής, μήκους 5,4 χλμ., που θα εξυπηρετεί τους επιβάτες του Πειραιά, αναμένεται να δοθεί στο τέλος της άνοιξης. Η επέκταση της γραμμής από το Φάληρο έως τον Πειραιά θα ενταχθεί στα δρομολόγια του τραμ, τα οποία θα διαμορφωθούν ως εξής: Σύνταγμα - Πειραιάς, Πειραιάς - Βούλα, Σύνταγμα - Βούλα.
Ωστόσο, «χωρίς τον ξενοδόχο» φαίνεται πως υπολόγισαν όσοι έσπευσαν να ανακοινώσουν ότι συνδέεται επιτέλους ο Πειραιάς μέσω του τραμ με το Φάληρο και κατ’ επέκταση με το υπόλοιπο δίκτυο του τραμ. Και αυτό γιατί στο μεταξύ, με το που θα δοθεί το πράσινο φως για την εμπορική λειτουργία της επέκτασης προς Πειραιά, αναμένεται να διακοπεί ένα άλλο τμήμα του τραμ, το οποίο τροφοδοτεί όμως τον Πειραιά. Τα έργα ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου, που είναι σε εξέλιξη εδώ και μία διετία περίπου, πρόκειται να επηρεάσουν και το τραμ στο τέλος της άνοιξης. Συγκεκριμένα, απαιτείται η μερική ανακατασκευή του τμήματος από τη στάση Αγία Σκέπη στον Φλοίσβο έως το ύψος του Μοσχάτου. Αποτέλεσμα των εργασιών αυτών θα είναι το τμήμα μεταξύ Φλοίσβου και Μοσχάτου να διακοπεί, καθώς θα ξεκινήσει η «μηκοτονική μετατόπιση» (ανακατασκευή του ίδιου σημείου, όμως σε διαφορετικό ύψος προκειμένου να συμβαδίζει με το νέο ανάγλυφο που διαμορφώνεται στην περιοχή από τα έργα).
Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η διακοπή αυτή του τραμ στο τμήμα μεταξύ Φλοίσβου και Μοσχάτου να συμπέσει χρονικά με την ολοκλήρωση της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά. Πρακτικά αυτό συνεπάγεται τον ακρωτηριασμό της επέκτασης για μερικούς μήνες, μέχρι την ολοκλήρωση των έργων που επηρεάζουν το τμήμα Φλοίσβος - Μοσχάτο.
Υπάρχει ένα σενάριο σύμφωνα με το οποίο θα προηγηθεί η διακοπή της γραμμής (Φλοίσβος - Μοσχάτο) και με την απόδοσή της και πάλι στην κυκλοφορία να δοθεί ταυτόχρονα σε εμπορική λειτουργία και η επέκταση μέχρι το λιμάνι του Πειραιά. Ωστόσο, σε περίπτωση που ολοκληρωθούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια την άνοιξη, το πιθανότερο είναι να μην δοθεί σε εμπορική λειτουργία το κομμάτι μέχρι τον Πειραιά, καθώς λίγες ημέρες αργότερα θα πρέπει να ξανακλείσει για περίπου δύο μήνες (όσο θα διαρκέσουν τα έργα από τον Φλοίσβο μέχρι το Μοσχάτο).
Σημειώνεται ότι εκτός λειτουργίας είναι ήδη και το τμήμα Νέος Κόσμος - Σύνταγμα λόγω των προβλημάτων που διαπιστώθηκαν στην κοίτη του Ιλισού. Ετσι, πρακτικά το μόνο κομμάτι που λειτουργεί κανονικά και πλήρως είναι εκείνο της Βούλας.
Στα έργα μάλιστα του Φαληρικού Ορμου που επηρεάζουν το τραμ παρατηρείται μια περιπλοκότητα. Παρότι φορέας υλοποίησης είναι η Περιφέρεια Αττικής (για το σύνολο των έργων της ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου) και κατασκευάστρια η ΑΚΤΩΡ, εκτιμάται ότι τις εργασίες θα επιβλέψουν και οι ΣΤΑΣΥ, παρά το γεγονός ότι τα έργα του τραμ στην Αθήνα είναι υπεύθυνη να κατασκευάζει μόνο η Αττικό Μετρό. Και αυτό γιατί τα έργα θα επηρεάζουν τη λειτουργία του μέσου που αποτελεί αρμοδιότητα των ΣΤΑΣΥ (εταιρεία λειτουργίας).kathimerini.gr
Ενας συρμός του τραμ κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην πόλη, στο πλαίσιο των δοκιμαστικών δρομολογίων που εκτελεί η εταιρεία, με στόχο την αντιμετώπιση των όποιων τεχνικών μικροπροβλημάτων διαπιστωθούν.
Στο διάστημα που ακολούθησε –και ακολουθεί– τα δοκιμαστικά δρομολόγια συνεχίζονται και ο προγραμματισμός θέλει μετά τον Μάρτιο οι συρμοί που εκτελούν τη διαδρομή μέχρι το Φάληρο να συνεχίζουν, κενοί επιβατών, μέχρι τον Πειραιά. Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, το πράσινο φως για να ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία της νέας κυκλικής γραμμής, μήκους 5,4 χλμ., που θα εξυπηρετεί τους επιβάτες του Πειραιά, αναμένεται να δοθεί στο τέλος της άνοιξης. Η επέκταση της γραμμής από το Φάληρο έως τον Πειραιά θα ενταχθεί στα δρομολόγια του τραμ, τα οποία θα διαμορφωθούν ως εξής: Σύνταγμα - Πειραιάς, Πειραιάς - Βούλα, Σύνταγμα - Βούλα.
Ωστόσο, «χωρίς τον ξενοδόχο» φαίνεται πως υπολόγισαν όσοι έσπευσαν να ανακοινώσουν ότι συνδέεται επιτέλους ο Πειραιάς μέσω του τραμ με το Φάληρο και κατ’ επέκταση με το υπόλοιπο δίκτυο του τραμ. Και αυτό γιατί στο μεταξύ, με το που θα δοθεί το πράσινο φως για την εμπορική λειτουργία της επέκτασης προς Πειραιά, αναμένεται να διακοπεί ένα άλλο τμήμα του τραμ, το οποίο τροφοδοτεί όμως τον Πειραιά. Τα έργα ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου, που είναι σε εξέλιξη εδώ και μία διετία περίπου, πρόκειται να επηρεάσουν και το τραμ στο τέλος της άνοιξης. Συγκεκριμένα, απαιτείται η μερική ανακατασκευή του τμήματος από τη στάση Αγία Σκέπη στον Φλοίσβο έως το ύψος του Μοσχάτου. Αποτέλεσμα των εργασιών αυτών θα είναι το τμήμα μεταξύ Φλοίσβου και Μοσχάτου να διακοπεί, καθώς θα ξεκινήσει η «μηκοτονική μετατόπιση» (ανακατασκευή του ίδιου σημείου, όμως σε διαφορετικό ύψος προκειμένου να συμβαδίζει με το νέο ανάγλυφο που διαμορφώνεται στην περιοχή από τα έργα).
Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η διακοπή αυτή του τραμ στο τμήμα μεταξύ Φλοίσβου και Μοσχάτου να συμπέσει χρονικά με την ολοκλήρωση της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά. Πρακτικά αυτό συνεπάγεται τον ακρωτηριασμό της επέκτασης για μερικούς μήνες, μέχρι την ολοκλήρωση των έργων που επηρεάζουν το τμήμα Φλοίσβος - Μοσχάτο.
Υπάρχει ένα σενάριο σύμφωνα με το οποίο θα προηγηθεί η διακοπή της γραμμής (Φλοίσβος - Μοσχάτο) και με την απόδοσή της και πάλι στην κυκλοφορία να δοθεί ταυτόχρονα σε εμπορική λειτουργία και η επέκταση μέχρι το λιμάνι του Πειραιά. Ωστόσο, σε περίπτωση που ολοκληρωθούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια την άνοιξη, το πιθανότερο είναι να μην δοθεί σε εμπορική λειτουργία το κομμάτι μέχρι τον Πειραιά, καθώς λίγες ημέρες αργότερα θα πρέπει να ξανακλείσει για περίπου δύο μήνες (όσο θα διαρκέσουν τα έργα από τον Φλοίσβο μέχρι το Μοσχάτο).
Σημειώνεται ότι εκτός λειτουργίας είναι ήδη και το τμήμα Νέος Κόσμος - Σύνταγμα λόγω των προβλημάτων που διαπιστώθηκαν στην κοίτη του Ιλισού. Ετσι, πρακτικά το μόνο κομμάτι που λειτουργεί κανονικά και πλήρως είναι εκείνο της Βούλας.
Στα έργα μάλιστα του Φαληρικού Ορμου που επηρεάζουν το τραμ παρατηρείται μια περιπλοκότητα. Παρότι φορέας υλοποίησης είναι η Περιφέρεια Αττικής (για το σύνολο των έργων της ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου) και κατασκευάστρια η ΑΚΤΩΡ, εκτιμάται ότι τις εργασίες θα επιβλέψουν και οι ΣΤΑΣΥ, παρά το γεγονός ότι τα έργα του τραμ στην Αθήνα είναι υπεύθυνη να κατασκευάζει μόνο η Αττικό Μετρό. Και αυτό γιατί τα έργα θα επηρεάζουν τη λειτουργία του μέσου που αποτελεί αρμοδιότητα των ΣΤΑΣΥ (εταιρεία λειτουργίας).kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου