Την «υποβάθμιση της περιοχής της Πειραϊκής της υγείας των κατοίκων, τις ελλιπείς μελέτες και την διευκόλυνση του κρατικού κινεζικού
κολοσσού COSCO» τονίζει σε εκτενή του ανακοίνωση του ΜέΡΑ25, υποστηρίζοντας ότι « αλλαγή της κυβέρνησης από ΣΥΡΙΖΑ σε ΝΔ, δεν άλλαξε σε τίποτε αυτήν την καταστροφική πορεία λεηλασίας της χώρας, αντίθετα η τωρινή κυβέρνηση επιβεβαιώθηκε από το πλαίσιο υποταγής της προηγούμενης, ολοκληρώνοντας πάνω από όλα ό,τι έχει μείνει μισό. Το λιμάνι του Πειραιά, μέσω του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά (ΟΛΠ Α.Ε.), που ανήκει στην Cosco, κρατικών κινεζικών συμφερόντων, είναι μια από τις περιπτώσεις αυτής της λεηλασίας.»
Ολόκληρο το κείμενο του Γιάννη Χαραλαμπάκη, Τομεάρχη Πράσινης Μετάβασης του ΜέΡΑ25
Την ιστορική ήττα του δημοψηφίσματος του 2015 ακολούθησε μια θύελλα μέτρων, που είχαν κοινό παρονομαστή το ξεπούλημα της χώρας σε όσους είχαν την δύναμη να διεκδικήσουν, όπως πχ. η Fraport τα αεροδρόμια.
Η αλλαγή της κυβέρνησης από ΣΥΡΙΖΑ σε ΝΔ, δεν άλλαξε σε τίποτε αυτήν την καταστροφική πορεία λεηλασίας της χώρας, αντίθετα η τωρινή κυβέρνηση επιβεβαιώθηκε από το πλαίσιο υποταγής της προηγούμενης, ολοκληρώνοντας πάνω από όλα ό,τι έχει μείνει μισό. Το λιμάνι του Πειραιά, μέσω του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά (ΟΛΠ Α.Ε.), που ανήκει στην Cosco, κρατικών κινεζικών συμφερόντων, είναι μια από τις περιπτώσεις αυτής της λεηλασίας, που επιδιώκεται να ολοκληρωθεί ενώ οι επιπτώσεις της είναι μεγάλης περιβαλλοντικής σημασίας.
Η επέκταση του λιμανιού με προβλήτα στην Πειραϊκή (στο Α΄ Διαμέρισμα του Πειραιά) ήταν το γεγονός, που ξεσήκωσε πολλούς κατοίκους. Η χρήση της προβλήτας προδιαγράφεται να είναι χρήση για κρουαζιερόπλοια και μάλιστα για τα πολύ μεγάλα. Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά και οι απαντήσεις τους μας ανησυχούν ιδιαίτερα. Καταρχάς το μοντέλο τουρισμού, που προτείνεται είναι άκρως αντι-οικολογικό. Ο ευρωπαϊκός οργανισμός Transport & Environment επισημαίνει ότι λιμάνια όπως του Πειραιά (αλλά και της Μυκόνου όπως και της Σαντορίνης) υφίστανται τεράστια περιβαλλοντική επιβάρυνση στον τομέα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ιδιαίτερα από τα υπερ-κρουαζιερόπλοια. Το περιβαλλοντικό κόστος είναι εντέλει αρκετά υψηλότερο, και πολύ πιο μακροχρόνιο, από τα όποια πρόσκαιρα οικονομικά οφέλη. Άραγε αυτή είναι η ποιότητα του τουριστικού προϊόντος που πουλάει, ή που θέλουμε να πουλάει η χώρα μας; Στην Βενετία μετά από ατύχημα με κρουαζιερόπλοιο χιλιάδες κάτοικοι ξεσηκώθηκαν εναντίον της προσέλευσης αυτών των πλοίων.
Να σημειωθεί πως τα κρουαζιερόπλοια, όντας ελλιμενισμένα διατηρούν τις μηχανές τους σε λειτουργία ακριβώς επειδή πρόκειται για μικρές πολιτείες, με τους επιβάτες να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Παρ’ όλα αυτά, δεν υπάρχει καμία νύξη, καμία δέσμευση, στην μελέτη (Master Plan) για ηλεκτροδότηση των πλοίων στο λιμάνι, έτσι ώστε να αποφευχθούν τα καυσαέρια.
Το πλήθος των τουριστών, που θα φθάσουν στην πόλη – και αυτό το πλήθος στα υπερκρουαζιερόπλοια είναι ένα μικρό χωριό- θα πρέπει να κινηθεί με λεωφορεία, τα οποία θα προκαλέσουν κυκλοφοριακή συμφόρηση στους μικρούς δρόμους του Πειραιά, που είναι επιβαρυμένος από το κυκλοφοριακό, που ήδη είχε. Αν προσθέσουμε και τα φορτηγά των τροφοδοσιών των πλοίων ο εφιάλτης μεγαλώνει. Όλα αυτά θα συμβούν στην πιο πυκνοκατοικημένη περιοχή του Πειραιά. Η καινούργια προβλήτα θα χτιστεί με υλικό από τα ιζήματα (βυθοκορήματα) του λιμανιού. Η επεξεργασία τους θα γίνει δίπλα στα σπίτια και τα σχολεία της περιοχής. Όλοι καταλαβαίνουμε πόσο ρυπασμένα θα είναι τα ιζήματα του λιμανιού του Πειραιά. Υπάρχει μάλιστα και η πιθανότητα να βυθιστεί ό,τι απομείνει (υποτίθεται μετά από έλεγχο) σε θαλάσσια περιοχή νησιών του Αργοσαρωνικού!
Η υποβάθμιση λοιπόν της περιοχής της Πειραϊκής είναι δεδομένη, με άμεσο αντίκτυπο όχι μόνο στην υγεία των πολιτών αλλά και στις αντικειμενικές αξίες των διαμερισμάτων τους. Τονίζουμε ότι πρόκειται για μια περιοχή ιδιαίτερης ομορφιάς (ποιος δεν έχει περπατήσει στην Πειραϊκή), όπως και με αρχαιολογικό ενδιαφέρον (αρχαία μακρά τείχη).
Η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) ούτε έχει εγκριθεί αλλά ούτε έχει τεθεί σε διαβούλευση, ενώ ο Δικηγορικός Σύλλογος Πειραιά, τον Ιούλιο εκτίμησε για τα προαναφερόμενα, ότι το Master Planτης Cosco δεν έχει τεκμηριωθεί επαρκώς.
Εν των μεταξύ η Περιφέρεια Αττικής είναι αυτή, που μέσω ΕΣΠΑ χρηματοδοτεί την επένδυση και όχι η Cosco. Νομικοί αναφέρουν ότι υπάρχει πρόβλημα γιατί στο συγκεκριμένο έργο δεν εφαρμόζεται το δίκαιο των δημοσίων συμβάσεων. Από την υποβάθμιση της περιοχής και της υγείας των κατοίκων, τις ελλιπείς μελέτες και την διευκόλυνση του κρατικού κινεζικού κολοσσού, αντιλαμβανόμαστε πόσο αποικιοκρατική σε βάρος της Ελλάδας είναι αυτή η συμφωνία. Η ελληνική γραφειοκρατία “ήρθε και έδεσε” με την σύγχρονη αποικιοκρατία: 140 στρέμματα, που θεωρούνται ότι ανήκουν στον Δήμο του Πειραιά (περιοχή Παλατάκι) ενώ έχουν καταπατηθεί, εδώ και εβδομήντα χρόνια (ελληνική γραφειοκρατία), ενσωματώθηκαν, έτσι απλά, στο έργο του κινεζικού κολοσσού (αποικιοκρατία). Ο Δήμαρχος, κύριος Μώραλης, δηλώνει ότι στέλνει επιστολές διεκδίκησης, οι οποίες, ως άλλες ερωτικές επιστολές όμως, παραμένουν άγνωστες στους δημότες. Παρόλα αυτά ο Δήμος Πειραιά συνεχίζει και πληρώνει ΕΝΦΙΑ για αυτά τα 140 στρέμματα! Ιδιαίτερα για τον δήμαρχο κύριο Μώραλη, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι συμμετέχει στο ΔΣ του ΟΛΠ, ως επιλογή του ΤΑΙΠΕΔ, επί πληρωμή.
Παράλληλα, στο Master Plan, υπάρχει προοπτική για ένα duty free μεγαλύτερο του αεροδρομίου Βενιζέλος, που έρχεται “πονηρά” να υποκαταστήσει το απορριφθέν Mall . Υπάρχει επίσης σχέδιο για κατασκευή ξενοδοχείων. Δεν θα εκπλαγούμε αν η μεγάλη εικόνα είναι να δημιουργηθεί μια άλλη, “νέα” πόλη, στην παραλία της πόλης του Πειραιά. Γνωστό ρεφιαλτικό σχέδιο των επενδυτικών κύκλων, το οποίο περιθωριοποιεί την κύρια πόλη, θρυμματίζοντας την χωροταξία της, την αισθητική της αλλά και την οικονομία της, ωθώντας τους εμπόρους της σε μαρασμό λόγω των ανταγωνιστικών επιχειρήσεων της “νέας” πόλης. Εκτός από τα παραπάνω προτείνεται και τέταρτη προβλήτα πλοίων κοντέινερς στο ήδη επιβαρυμένο Κερατσίνι, όπως και χώρος ναυπηγοεπισκευών από την Cosco, ανταγωνιστικός στους ναυπηγοεπισκευαστές της ζώνης, καταδικάζοντας τους σε
συρρίκνωση.
Πρόκειται για μια πράξη γιγαντισμού ενός λιμανιού, το οποίο μεγαλώνει εδώ και εκατό και πλέον χρόνια. Αλήθεια όριο δεν υπάρχει; Πόσα πια θα χωρέσει αυτό το λιμάνι; Αυτός ο γιγαντισμός γίνεται προς χάρη ενός κρατικού κινεζικού κολοσσού και σε βάρος των κατοίκων της περιφέρειας του Πειραιά. Αν η χώρα αντιμετώπιζε με γενναιότητα την αρπαγή της εθνικής της κυριαρχίας από τους δανειστές, σήμερα μάλλον δεν θα υπήρχαν αυτά τα σχέδια.
Σε αυτή την συνεχιζόμενη χρεοδουλοπαροικία της τελευταίας δεκαετίας, στον Πειραιά υπάρχει αντίσταση από το πολυσυλλεκτικό ψηφοδέλτιο ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ Α ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ-ΟΧΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ!, που αντιτίθεται στα καταστροφικά σχέδια για την πόλη του Πειραιά, φέρνοντας ένα επιτυχές αποτέλεσμα στις κοινοτικές εκλογές, τερματίζοντας τρίτο μετά το ψηφοδέλτιο Μώραλη και Βλαχάκου (ΝΔ).
κολοσσού COSCO» τονίζει σε εκτενή του ανακοίνωση του ΜέΡΑ25, υποστηρίζοντας ότι « αλλαγή της κυβέρνησης από ΣΥΡΙΖΑ σε ΝΔ, δεν άλλαξε σε τίποτε αυτήν την καταστροφική πορεία λεηλασίας της χώρας, αντίθετα η τωρινή κυβέρνηση επιβεβαιώθηκε από το πλαίσιο υποταγής της προηγούμενης, ολοκληρώνοντας πάνω από όλα ό,τι έχει μείνει μισό. Το λιμάνι του Πειραιά, μέσω του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά (ΟΛΠ Α.Ε.), που ανήκει στην Cosco, κρατικών κινεζικών συμφερόντων, είναι μια από τις περιπτώσεις αυτής της λεηλασίας.»
Ολόκληρο το κείμενο του Γιάννη Χαραλαμπάκη, Τομεάρχη Πράσινης Μετάβασης του ΜέΡΑ25
Την ιστορική ήττα του δημοψηφίσματος του 2015 ακολούθησε μια θύελλα μέτρων, που είχαν κοινό παρονομαστή το ξεπούλημα της χώρας σε όσους είχαν την δύναμη να διεκδικήσουν, όπως πχ. η Fraport τα αεροδρόμια.
Η αλλαγή της κυβέρνησης από ΣΥΡΙΖΑ σε ΝΔ, δεν άλλαξε σε τίποτε αυτήν την καταστροφική πορεία λεηλασίας της χώρας, αντίθετα η τωρινή κυβέρνηση επιβεβαιώθηκε από το πλαίσιο υποταγής της προηγούμενης, ολοκληρώνοντας πάνω από όλα ό,τι έχει μείνει μισό. Το λιμάνι του Πειραιά, μέσω του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά (ΟΛΠ Α.Ε.), που ανήκει στην Cosco, κρατικών κινεζικών συμφερόντων, είναι μια από τις περιπτώσεις αυτής της λεηλασίας, που επιδιώκεται να ολοκληρωθεί ενώ οι επιπτώσεις της είναι μεγάλης περιβαλλοντικής σημασίας.
Η επέκταση του λιμανιού με προβλήτα στην Πειραϊκή (στο Α΄ Διαμέρισμα του Πειραιά) ήταν το γεγονός, που ξεσήκωσε πολλούς κατοίκους. Η χρήση της προβλήτας προδιαγράφεται να είναι χρήση για κρουαζιερόπλοια και μάλιστα για τα πολύ μεγάλα. Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά και οι απαντήσεις τους μας ανησυχούν ιδιαίτερα. Καταρχάς το μοντέλο τουρισμού, που προτείνεται είναι άκρως αντι-οικολογικό. Ο ευρωπαϊκός οργανισμός Transport & Environment επισημαίνει ότι λιμάνια όπως του Πειραιά (αλλά και της Μυκόνου όπως και της Σαντορίνης) υφίστανται τεράστια περιβαλλοντική επιβάρυνση στον τομέα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ιδιαίτερα από τα υπερ-κρουαζιερόπλοια. Το περιβαλλοντικό κόστος είναι εντέλει αρκετά υψηλότερο, και πολύ πιο μακροχρόνιο, από τα όποια πρόσκαιρα οικονομικά οφέλη. Άραγε αυτή είναι η ποιότητα του τουριστικού προϊόντος που πουλάει, ή που θέλουμε να πουλάει η χώρα μας; Στην Βενετία μετά από ατύχημα με κρουαζιερόπλοιο χιλιάδες κάτοικοι ξεσηκώθηκαν εναντίον της προσέλευσης αυτών των πλοίων.
Να σημειωθεί πως τα κρουαζιερόπλοια, όντας ελλιμενισμένα διατηρούν τις μηχανές τους σε λειτουργία ακριβώς επειδή πρόκειται για μικρές πολιτείες, με τους επιβάτες να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Παρ’ όλα αυτά, δεν υπάρχει καμία νύξη, καμία δέσμευση, στην μελέτη (Master Plan) για ηλεκτροδότηση των πλοίων στο λιμάνι, έτσι ώστε να αποφευχθούν τα καυσαέρια.
Το πλήθος των τουριστών, που θα φθάσουν στην πόλη – και αυτό το πλήθος στα υπερκρουαζιερόπλοια είναι ένα μικρό χωριό- θα πρέπει να κινηθεί με λεωφορεία, τα οποία θα προκαλέσουν κυκλοφοριακή συμφόρηση στους μικρούς δρόμους του Πειραιά, που είναι επιβαρυμένος από το κυκλοφοριακό, που ήδη είχε. Αν προσθέσουμε και τα φορτηγά των τροφοδοσιών των πλοίων ο εφιάλτης μεγαλώνει. Όλα αυτά θα συμβούν στην πιο πυκνοκατοικημένη περιοχή του Πειραιά. Η καινούργια προβλήτα θα χτιστεί με υλικό από τα ιζήματα (βυθοκορήματα) του λιμανιού. Η επεξεργασία τους θα γίνει δίπλα στα σπίτια και τα σχολεία της περιοχής. Όλοι καταλαβαίνουμε πόσο ρυπασμένα θα είναι τα ιζήματα του λιμανιού του Πειραιά. Υπάρχει μάλιστα και η πιθανότητα να βυθιστεί ό,τι απομείνει (υποτίθεται μετά από έλεγχο) σε θαλάσσια περιοχή νησιών του Αργοσαρωνικού!
Η υποβάθμιση λοιπόν της περιοχής της Πειραϊκής είναι δεδομένη, με άμεσο αντίκτυπο όχι μόνο στην υγεία των πολιτών αλλά και στις αντικειμενικές αξίες των διαμερισμάτων τους. Τονίζουμε ότι πρόκειται για μια περιοχή ιδιαίτερης ομορφιάς (ποιος δεν έχει περπατήσει στην Πειραϊκή), όπως και με αρχαιολογικό ενδιαφέρον (αρχαία μακρά τείχη).
Η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) ούτε έχει εγκριθεί αλλά ούτε έχει τεθεί σε διαβούλευση, ενώ ο Δικηγορικός Σύλλογος Πειραιά, τον Ιούλιο εκτίμησε για τα προαναφερόμενα, ότι το Master Planτης Cosco δεν έχει τεκμηριωθεί επαρκώς.
Εν των μεταξύ η Περιφέρεια Αττικής είναι αυτή, που μέσω ΕΣΠΑ χρηματοδοτεί την επένδυση και όχι η Cosco. Νομικοί αναφέρουν ότι υπάρχει πρόβλημα γιατί στο συγκεκριμένο έργο δεν εφαρμόζεται το δίκαιο των δημοσίων συμβάσεων. Από την υποβάθμιση της περιοχής και της υγείας των κατοίκων, τις ελλιπείς μελέτες και την διευκόλυνση του κρατικού κινεζικού κολοσσού, αντιλαμβανόμαστε πόσο αποικιοκρατική σε βάρος της Ελλάδας είναι αυτή η συμφωνία. Η ελληνική γραφειοκρατία “ήρθε και έδεσε” με την σύγχρονη αποικιοκρατία: 140 στρέμματα, που θεωρούνται ότι ανήκουν στον Δήμο του Πειραιά (περιοχή Παλατάκι) ενώ έχουν καταπατηθεί, εδώ και εβδομήντα χρόνια (ελληνική γραφειοκρατία), ενσωματώθηκαν, έτσι απλά, στο έργο του κινεζικού κολοσσού (αποικιοκρατία). Ο Δήμαρχος, κύριος Μώραλης, δηλώνει ότι στέλνει επιστολές διεκδίκησης, οι οποίες, ως άλλες ερωτικές επιστολές όμως, παραμένουν άγνωστες στους δημότες. Παρόλα αυτά ο Δήμος Πειραιά συνεχίζει και πληρώνει ΕΝΦΙΑ για αυτά τα 140 στρέμματα! Ιδιαίτερα για τον δήμαρχο κύριο Μώραλη, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι συμμετέχει στο ΔΣ του ΟΛΠ, ως επιλογή του ΤΑΙΠΕΔ, επί πληρωμή.
Παράλληλα, στο Master Plan, υπάρχει προοπτική για ένα duty free μεγαλύτερο του αεροδρομίου Βενιζέλος, που έρχεται “πονηρά” να υποκαταστήσει το απορριφθέν Mall . Υπάρχει επίσης σχέδιο για κατασκευή ξενοδοχείων. Δεν θα εκπλαγούμε αν η μεγάλη εικόνα είναι να δημιουργηθεί μια άλλη, “νέα” πόλη, στην παραλία της πόλης του Πειραιά. Γνωστό ρεφιαλτικό σχέδιο των επενδυτικών κύκλων, το οποίο περιθωριοποιεί την κύρια πόλη, θρυμματίζοντας την χωροταξία της, την αισθητική της αλλά και την οικονομία της, ωθώντας τους εμπόρους της σε μαρασμό λόγω των ανταγωνιστικών επιχειρήσεων της “νέας” πόλης. Εκτός από τα παραπάνω προτείνεται και τέταρτη προβλήτα πλοίων κοντέινερς στο ήδη επιβαρυμένο Κερατσίνι, όπως και χώρος ναυπηγοεπισκευών από την Cosco, ανταγωνιστικός στους ναυπηγοεπισκευαστές της ζώνης, καταδικάζοντας τους σε
συρρίκνωση.
Πρόκειται για μια πράξη γιγαντισμού ενός λιμανιού, το οποίο μεγαλώνει εδώ και εκατό και πλέον χρόνια. Αλήθεια όριο δεν υπάρχει; Πόσα πια θα χωρέσει αυτό το λιμάνι; Αυτός ο γιγαντισμός γίνεται προς χάρη ενός κρατικού κινεζικού κολοσσού και σε βάρος των κατοίκων της περιφέρειας του Πειραιά. Αν η χώρα αντιμετώπιζε με γενναιότητα την αρπαγή της εθνικής της κυριαρχίας από τους δανειστές, σήμερα μάλλον δεν θα υπήρχαν αυτά τα σχέδια.
Σε αυτή την συνεχιζόμενη χρεοδουλοπαροικία της τελευταίας δεκαετίας, στον Πειραιά υπάρχει αντίσταση από το πολυσυλλεκτικό ψηφοδέλτιο ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ Α ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ-ΟΧΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ!, που αντιτίθεται στα καταστροφικά σχέδια για την πόλη του Πειραιά, φέρνοντας ένα επιτυχές αποτέλεσμα στις κοινοτικές εκλογές, τερματίζοντας τρίτο μετά το ψηφοδέλτιο Μώραλη και Βλαχάκου (ΝΔ).
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου