27 Σεπ 2011

Η κρίση χτυπά και την «πόρτα» του ΟΛΠ

Την «πόρτα» του μεγάλου λιμανιού της χώρας, του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά φαίνεται ότι χτυπά η οικονομική κρίση που αντιμετωπίζει σήμερα η Ελλάδα.
«Ο ΟΛΠ [OLPr.AT] Σχετικά άρθρα Α.Ε. είναι κερδοφόρα εταιρεία και θα πρέπει να παραμείνει κερδοφόρα και τα επόμενα χρόνια με τομές εκλογίκευσης των βασικών της δραστηριοτήτων», ανέφερε, χθες, μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, Γιώργος Ανωμερίτης.

Στο πλαίσιο αυτό σκοπεύει να προχωρήσει σε περαιτέρω αναδιάρθρωση των εργασιακών θεμάτων που έχει η εταιρεία. Για το σκοπό αυτό έχει καλέσει τις επόμενες ημέρες σε συνάντηση της Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος και την Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ.
Τα σχέδια
«Σε συνεργασία με τα συνδικάτα των εργαζομένων, θα επιδιωχθεί αύξηση περαιτέρω της παραγωγικότητας ορισμένων τομέων, έτσι ώστε η ΟΛΠ Α.Ε. να μη χρειασθεί να απολύσει ή να θέσει σε εφεδρεία μέρος του προσωπικού της, αν και ως γνωστόν εξαιρείται ως εισηγμένη στο Χ.Α. ανώνυμη εταιρεία από το μέτρο αυτό», τόνισε ο κ. Ανωμερίτης και προσέθεσε:
«Ο ΟΛΠ Α.Ε. είναι κερδοφόρα εταιρεία και θα πρέπει να παραμείνει κερδοφόρα», ανέφερε, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης.
«Σε κάθε περίπτωση, αν και πρόκειται για εταιρεία η οποία λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο επί 365 μέρες το χρόνο με ειδικές συνθήκες λειτουργίας, δεν μπορεί μέσα σε μια γενικευμένη οικονομική κρίση να μην ακολουθήσει μέσα από συναινετικές διαδικασίες οδούς αναδιάρθρωσης των εργασιακών θεμάτων και μεγέθυνσης των αποτελεσμάτων της».
Στόχος της διοίκησης του ΟΛΠ είναι η περαιτέρω βελτίωση των αποτελεσμάτων του μέσα από οργανωτικές και λειτουργικές αναδιαρθρώσεις όπως είναι οι εσωτερικές μετατάξεις, η εκλογίκευση των δομών εργασίας που οδηγούν σε αποκλίσεις ορισμένες μέσες αμοιβές, η περαιτέρω μείωση της εργασίας τις αργίες, και η καθιέρωση του ρεπό σε όλους τους τομείς δραστηριότητας.
Το προσωπικό
Η δύναμη του προσωπικού στον ΟΛΠ Α.Ε. κατά την 01.09.2011 έναντι των οργανικών θέσεων που προβλέπονται από τον ισχύοντα Κανονισμό είναι μειωμένη κατά 803 άτομα. Σημειωτέον ότι τα δύο τελευταία έτη αποχώρησαν 280 άτομα. Το ποσοστό των αμοιβών επί των συνολικών εσόδων μειώθηκε στο 50,3% (από 71% που ήταν πριν από λίγα χρόνια) και επί των εξόδων στο 56%, ποσοστά τα οποία αντιστοιχούν στο μέσο όρο των λιμενικών υπηρεσιών των λιμανιών της ESPO.
Σημειωτέον ότι κατά το α΄ εξάμηνο του 2011 μειώθηκαν και οι αμοιβές υπερωριών και αργιών κατά 30% έναντι του 2010, οι δε συνολικές αμοιβές κατά 20,3%. Σημειωτέον ότι ο ΟΛΠ Α.Ε. εφαρμόζει τη συνολική περιοριστική νομοθεσία του 2010 και 2011 επακριβώς.
Παρά τη μεγάλη μείωση στο εργασιακό κόστος και την κερδοφορία που παρουσίασε ο ΟΛΠ στο πρώτο εξάμηνο του 2011, τα έσοδά του από την παραγωγική δραστηριότητά του, ήταν λιγότερα κατά 4,9 εκατ. ευρώ από τα έξοδά του και πιο συγκεκριμένα 51,3 εκατ. ευρώ τα έσοδα και 56,2 εκατ. ευρώ τα έξοδα.
Η πώληση του 23,1%
Σε ό,τι αφορά την πρόθεση της κυβέρνησης να πουλήσει το 23,1% των μετοχών του ΟΛΠ σε ιδιώτες, (σήμερα το Δημόσιο διαθέτει το 74% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας) τονίστηκε στη διάρκεια του δ.σ. ότι εντός του προσεχούς τριμήνου θα πρέπει ο μέτοχος να διαθέσει διά του Ταμείου ποσοστό 23,1% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ Α.Ε. μέσω ΕΕΣ. Οι σχετικές διαδικασίες θα κινηθούν από το υπουργείο Οικονομικών και το Ταμείο. Το θέμα αυτό δεν αφορά την εσωτερική λειτουργία του ΟΛΠ Α.Ε. προς το παρόν.
Σε ό,τι αφορά τη δημιουργία του Αττικού Λιμενικού Συστήματος, ο κ. Ανωμερίτης ανέφερε ότι είναι υποχρέωση του ΟΛΠ να το ολοκληρώσει μέσα στο 2012. Το σύστημα εκτιμάται ότι θα ενισχύσει τις λιμενικές πολιτικές της Αττικής, το ρυθμιστικό και επιχειρηματικό ρόλο του ΟΛΠ και θα δώσει νέες επενδυτικές ευκαιρίες.
Δύο έργα μέσω ΕΣΠΑ
Δύο έργα, συνολικού προϋπολογισμού 13,5 εκατ. ευρώ, υποβλήθηκαν έπειτα από απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ Α.Ε. στο ΕΣΠΑ.
Πρόκειται για τα έργα Διαπλάτυνση κρηπιδότοιχου λιμένος Αλών και δίκτυα επιβατηγού λιμένα και κατασκευή νέου κρηπιδότοιχου για την εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή Αγίου Νικολάου. Και τα δύο έργα έχουν προκηρυχθεί, εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και ήδη εκτελούνται.
Κρουαζιέρα
Για να ανταποκριθεί στην αναμενόμενη αύξηση της κίνησης κρουαζιέρας τα επόμενα χρόνια ο ΟΛΠ θα προχωρήσει στη διαμόρφωση νέων θέσεων ελλιμενισμού στην Ακτή Μιαούλη. Στο νέο χώρο αναμένεται να μπορούν να εξυπηρετούνται 1 με 2 κρουαζιερόπλοια των 240 μέτρων.
Το έργο κρίθηκε αναγκαίο δεδομένου ότι η επέκταση του νέου λιμένος κρουαζιέρας, έργο το οποίο έχει ενταχθεί στο Επενδυτικό Πρόγραμμα 2011-2015 του ΟΛΠ Α.Ε., αναμένεται ότι θα παραδίδεται σταδιακά ύστερα από 3,5 χρόνια.
Με τις δύο νέες θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων και τα τρία terminals επιβατών, η δυναμικότητα ταυτόχρονης εξυπηρέτησης του λιμένος κρουαζιέρας θα ανέρχεται σε 11 πλοία και 20.000 επιβάτες ημερησίως, καθιστώντας τον Πειραιά ως το μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου.
http://www.naftemporiki.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Recent Posts Widget

ΝΙΚΑΙΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ