Γιώργος Ανδρής: ΙΧ με πετρέλαιο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Στην άμεση άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης αναμένεται να προβεί, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, η κυβέρνηση καθώς η απαγόρευση των οχημάτων diesel σε Αττική και Θεσσαλονίκη ισχύει από το 1991 και είναι γεγονός πως μετά από 20 χρόνια έχουν αλλάξει ριζικά τα δεδομένα στην αυτοκινητοβιομηχανία.Στη χώρα μας η κύρια πηγή ρύπανσης σωματιδίων στις μεγαλουπόλεις από πετρελαιοκίνητα οχήματα προέρχονται από τα Ταξί αλλά και τα παλαιά φορτηγά όπου διαθέτουμε τον γηραιότερο στόλο οχημάτων στην ΕΕ!
Μάλιστα τα πετρελαιοκίνητα οχήματα που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro4 εκπέμπουν περισσότερα μικροσωματίδια από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα. Ωστόσο τα εν λόγο μοντέλα θεωρούνται ήδη παλιά καθώς σήμερα ισχύουν οι εκπομπές ρύπων Euro5 ενώ από το 2014 περνάμε στην οδηγία Euro6! Και στις δύο τελευταίες κατηγορίες οι εκπομπές μικροσωματιδίων κυμαίνονται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες.
Πάντως τα δύο μεγάλα "αγκάθια" που πρέπει να αντιμετωπίσει άμεσα η κυβέρνηση αφορούν στο λαθρεμπόριο καυσίμων (χρήση πετρελαίου θέρμανσης στα ΙΧ) και στην ανεπαρκή συντήρηση και απουσία τεχνικού ελέγχου των αυτοκινήτων που αυτή τη στιγμή αγγίζει το 60% του στόλου των οχημάτων!
Μάλιστα σύμφωνα με μελέτες αν σε κινητήρες diesel τεχνολογίας Euro5 χρησιμοποιηθεί πετρέλαιο θέρμανσης που έχει υψηλή περιεκτικότητα σε θείο τότε υπάρχει κίνδυνος για δυσμενή αποτελέσματα στις εκπομπές.
Πράσινος Δακτύλιος
Τα κυβερνητικά στελέχη πέραν της άρσης απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης αναζητούν και άλλες συνδυαστικές λύσεις που επιφέρουν μείωση των εκπομπών ρύπων.
Ενα μέτρο το οποίο φαίνεται να αποδίδει μέγιστα οφέλη στο περιβάλλον είναι η απαγόρευση της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων ηλικίας μεγαλύτερης των 15 ετών στην ευρύτερη περιοχή των Αθηνών. Ωστόσο για να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο θα πρέπει να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα εφαρμογής και αστυνόμευσης ενώ θα πρέπει να δοθούν και κίνητρα σε όσους επιθυμούν να τα αντικαταστήσουν με καινούρια ώστε να κυκλοφορούν ελεύθερα στον "Πράσινο Δακτύλιο".
Αλλωστε η απόσυρση είναι σε ισχύ και το μόνο που πρέπει να γίνει είναι να συμπεριληφθεί και η κατηγορία των βαρέων φορτηγών άνω των 3,5 τόνων στο μέτρο.
energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου