Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς πραγματοποίησε έρευνα σχετικά με την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των τακτικών θερινών εκπτώσεων, η οποία διεξήχθη δειγματοληπτικά μεταξύ διακοσίων (200) καταστημάτων του Πειραιά.
Από την έρευνα διαφαίνεται, ότι η πλειονότητα των καταστηματαρχών, σε ποσοστό 98% που συμμετείχαν στην έρευνα, ήταν δυσαρεστημένοι με τις πωλήσεις τους κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Αναλυτικότερα: το 10% δήλωσε ότι ο τζίρος κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα με τον περσινό και μόνο το 2% δήλωσε άνοδο. Το πλέον αξιόπιστο ποσοστό μείωσης του τζίρου που κατέγραψε η έρευνα του ΕΣΠ κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων φθάνει το 36%.
Η χρήση των πιστωτικών καρτών είναι για την φετινή θερινή περίοδο δραστικά μειωμένη, γεγονός που συνεχίζει πιθανότατα να οφείλεται στην υπερχρέωση των καρτών των καταναλωτών.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ 2010/2011
1. Η σύγκριση των αποτελεσμάτων της φετινής έρευνας με την αντίστοιχη περσινή καταδεικνύει, την επιδείνωση του κλίματος της αγοράς και της περιορισμένης εμπορικής κίνησης κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων.
2. Το ποσοστό των εμπόρων του Πειραιά που δηλώνει σχετικά ικανοποιημένο από την αγοραστική κίνηση στις θερινές εκπτώσεις, μειώθηκε δραστικά από αυτό της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.
3. Επίσης, παρά τα εντυπωσιακά ποσοστά των θερινών εκπτώσεων και τις γενναίες μειώσεις των αρχικών τιμών, δεν αποφύγαμε την πτώση των πωλήσεων, οι οποίες καθ΄όλη την διάρκεια των εκπτώσεων ήταν σταθερά χαμηλότερες από πέρσι και φάνηκε, όπως ήταν αναμενόμενο, ότι η οικονομική κρίση αποτυπώθηκε για ακόμη μία φορά και στα αποτελέσματα της κίνησης των θερινών εκπτώσεων.
4. Η εικόνα του καταναλωτή, έδειχνε τη διστακτικότητά του λόγω έλλειψης ρευστότητας και τον φόβο του.
5. Η χρήση των πιστωτικών καρτών και για το καλοκαίρι του 2011 περιορίστηκε εντυπωσιακά, συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, ενώ οι αγορές με μετρητά αυξήθηκαν στο 69%.
6. Είναι γεγονός, ότι από την τηλεφωνική έρευνα εισπράξαμε μία διάχυτη απογοήτευση από τις επιχειρήσεις – μέλη μας, επίσης διαπιστώσαμε ότι, η οικονομική κρίση έχει δημιουργήσει αρνητική ψυχολογία τόσο στους εμπόρους, όσο και στο καταναλωτικό κοινό και μία αβεβαιότητα για το μέλλον
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου