Ζούμε σε μια εποχή που τα σχολεία αντιμετωπίζουν ανυπέρβλητα προβλήματα εξαιτίας της πολιτικής λιτότητας, σε μια εποχή που οι εκπαιδευτικοί οδηγούνται στη φτώχεια και την εργασιακή ανασφάλεια,
σε μια εποχή που η συζήτηση για τα πιλοτικά προγράμματα εξαντλείται στο ζήτημα των ρυθμών απορρόφησης των σχετικών κονδυλίων του ΕΣΠΑ, σε μια εποχή που οι «καινοτομίες» εναλλάσσονται χωρίς περίσκεψη και απολογισμό. Στην εποχή αυτή οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε διατεθειμένοι να παίξουμε το ρόλο του σιωπηλού συνεργού νεφελωδών (τουλάχιστον) προγραμμάτων.
Υπενθυμίζουμε ότι το συγκεκριμένο πιλοτικό πρόγραμμα έχει ως στόχο την αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων τη στιγμή που δεν έχει γίνει κανενός είδους απολογισμός αυτών που σήμερα ισχύουν και τα οποία δεν έχουν εφαρμοστεί περισσότερο από 6 χρόνια.
Όπως πολύ σωστά επισημαίνουν οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί του 2ου Δ.Σ. Δραπετσώνας (σε επιστολή που σας έχουν αποστείλει): «στα πιλοτικά προγράμματα είναι απαραίτητη η συμμετοχή εξαρχής των εκπαιδευτικών σε όλες τις φάσεις υλοποίησης τους και η εθελοντική συμμετοχή τους είναι θέμα δημοκρατίας και προϋπόθεση επιτυχίας των πιλοτικών προγραμμάτων».
Συνεπώς οι αρμόδιοι του προγράμματος οφείλουν να επανεξετάσουν τον τρόπο επιλογής των σχολείων που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο πιλοτικό πρόγραμμα και να σταματήσουν τις διαδικασίες υλοποίησής του στο συγκεκριμένο σχολείο.
Είναι αδύνατο να υποστηρίξουν την εφαρμογή του (πιλοτικού προγράμματος) εκπαιδευτικοί που δικαίως θεωρούν ότι αγνοήθηκαν κατά την προετοιμασία του.
Οι εκπαιδευτικοί είναι υποκείμενα της παιδαγωγικής διαδικασίας και όχι διεκπεραιωτές παιδαγωγικών αποφάσεων που καταρτίζονται σε γραφεία.
Σε κάθε περίπτωση, η εφαρμογή του προγράμματος δεν μπορεί να ξεπερνά το νόμιμο εργασιακό ωράριο. Ως εκ τούτου η σχετική «επιμόρφωση» δεν μπορεί να γίνεται σε αργίες, Σαββατοκύριακα ή μετά τη λήξη του εργασιακού ωραρίου, όπως πρόσφατα ανακοινώθηκε.
http://fonipeiraioton.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου