Σε 5,5 χρόνια θα ολοκληρωθεί το τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς της γραμμής 3 του μετρό υποστήριξε χθες στην αρμόδια επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής ο υφυπουργός υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, αλλά απαραίτητη προϋπόθεση είναι η αναμόρφωση του ΕΣΠΑ ώστε να βρεθούν επιπλέον πόροι για την Αττικό Μετρό.
Η σχετική διαδικασία είναι σε εξέλιξη, ενώ αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη στην Ε.Ε. και η συζήτηση για το πέμπτο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης (θα διαδεχθεί το ΕΣΠΑ) το οποίο, κατά τον κ. Μαγκριώτη, θα χρηματοδοτήσει κυρίως έργα μέσων σταθερής τροχιάς (Σιδηρόδρομο, Μετρό κλπ.).
Το έργο στο τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς είναι προϋπολογισμού 725 εκατ. ευρώ (περιλαμβάνεται ΦΠΑ ) και χρηματοδοτείται από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» του ΕΣΠΑ, καθώς επίσης και από δάνειο της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Θα υλοποιηθεί μέσα από μία κύρια σύμβαση που θα καλύπτει την Μελέτη Εφαρμογής, την κατασκευή των Έργων Πολιτικού Μηχανικού και το μεγαλύτερο μέρος από τα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά συστήματα που απαιτούνται.
Ανάδοχος είναι η κοινοπραξία J&P ΑΒΑΞ - Ghella SPA - Alstom Transport.
Θα ακολουθήσουν και 5 περιορισμένου ύψους ανεξάρτητες συμβάσεις που θα καλύψουν ειδικά ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά αντικείμενα (σηματοδότηση, σύστημα επιτήρησης συρμών - ATS, συλλογή κομίστρου, ασύρματες τηλεπικοινωνίες και σύστημα αυτοματισμού και ελέγχου κτιρίων - BACS) που θα συντονισθούν και με την κύρια σύμβαση όπως απαιτείται τεχνικά και λειτουργικά. Τέλος, στο αντικείμενο της κύριας σύμβασης περιλαμβάνεται η Θέση σε Λειτουργία της νέας επέκτασης, από τον επίσταθμο του σταθμού «Αγ. Μαρίνα» (όπως έχει μετονομαστεί σήμερα ο Σταθμός «Χαϊδάρι»), έως τον επίσταθμο του σταθμού «Δημοτικό Θέατρο».
Η σχετική διαδικασία είναι σε εξέλιξη, ενώ αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη στην Ε.Ε. και η συζήτηση για το πέμπτο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης (θα διαδεχθεί το ΕΣΠΑ) το οποίο, κατά τον κ. Μαγκριώτη, θα χρηματοδοτήσει κυρίως έργα μέσων σταθερής τροχιάς (Σιδηρόδρομο, Μετρό κλπ.).
Το έργο στο τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς είναι προϋπολογισμού 725 εκατ. ευρώ (περιλαμβάνεται ΦΠΑ ) και χρηματοδοτείται από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» του ΕΣΠΑ, καθώς επίσης και από δάνειο της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Θα υλοποιηθεί μέσα από μία κύρια σύμβαση που θα καλύπτει την Μελέτη Εφαρμογής, την κατασκευή των Έργων Πολιτικού Μηχανικού και το μεγαλύτερο μέρος από τα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά συστήματα που απαιτούνται.
Ανάδοχος είναι η κοινοπραξία J&P ΑΒΑΞ - Ghella SPA - Alstom Transport.
Θα ακολουθήσουν και 5 περιορισμένου ύψους ανεξάρτητες συμβάσεις που θα καλύψουν ειδικά ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά αντικείμενα (σηματοδότηση, σύστημα επιτήρησης συρμών - ATS, συλλογή κομίστρου, ασύρματες τηλεπικοινωνίες και σύστημα αυτοματισμού και ελέγχου κτιρίων - BACS) που θα συντονισθούν και με την κύρια σύμβαση όπως απαιτείται τεχνικά και λειτουργικά. Τέλος, στο αντικείμενο της κύριας σύμβασης περιλαμβάνεται η Θέση σε Λειτουργία της νέας επέκτασης, από τον επίσταθμο του σταθμού «Αγ. Μαρίνα» (όπως έχει μετονομαστεί σήμερα ο Σταθμός «Χαϊδάρι»), έως τον επίσταθμο του σταθμού «Δημοτικό Θέατρο».
πηγή naro.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου