9 Απρ 2012

Κρατάει γερά το λιμάνι του Πειραιά

Κατώτερες των προβλέψεων ήταν οι επιδόσεις της COSCO το 2011, και η φετινή χρονιά αναμένεται να είναι ακόμη πιο δύσκολη, καθώς η εμπορική κίνηση στις θάλασσες έχει μειωθεί λόγω της οικονομικής αστάθειας και ειδικά της κρίσης στην Ευρώπη.

Όμως, το λιμάνι του Πειραιά κρατάει γερά, με σταθερά ανοδική πορεία, που αποδεικνύεται καθοριστική για την διατήρηση της συνολικής κερδοφορίας του ομίλου.

Έτσι, λοιπόν ο Πειραιάς, έγινε από πέρυσι και πάλι κερδοφόρος, και μάλιστα εξελίχτηκε στο δεύτερο λιμάνι σε αύξηση παραγωγικότητας από τα συνολικά 19 διαμετακομιστικά κέντρα που διαθέτει η κινεζική εταιρεία COSCO (και πιο συγκεκριμένα η COSCO Pacific) σε όλον τον κόσμο.

Η παραγωγή της COSCO στο μεγαλύτερο θαλάσσιο διαμετακομιστικό κέντρο της Ελλάδας έφθασε την περασμένη χρονιά τα 1,19 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, πραγματοποιώντας αύξηση κατά 75%(!) σε σχέση με το 2010. Το γεγονός αυτό κατατάσσει τον Πειραιά δεύτερο πίσω από το κινεζικό λιμάνι του Τιαντζίν, όπου η αύξηση ξεπέρασε το 135%, καθώς διακινήθηκαν συνολικά 1,35 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Μάλιστα, τα έσοδα της Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. ανήλθαν το 2011 σε 101,4 εκατ. δολάρια, ποσό που αντιστοιχεί στο 17% του συνόλου των εσόδων της COSCO.

Βεβαίως, τα καθαρά κέρδη του κινεζικού κολοσσού για το 2011 αυξήθηκαν μόλις κατά 7,6% αρκετά χαμηλότερα από τις προβλέψεις. Έτσι, διαμορφώθηκαν συνολικά στα 389 εκατ. δολάρια, παρουσιάζοντας μεν αύξηση σε σχέση με το 2010, όταν τα κέρδη ανήλθαν σε 366,2 εκατ. δολάρια, αλλά κάτω από τις προβλέψεις των διεθνών αναλυτών που ανέμεναν από τον κορυφαίο κινεζικό όμιλο του κλάδου σημαντικά κέρδη κατά μέσο όρο στα 403 εκατ. δολάρια.

Σύμφωνα, με δηλώσεις του αντιπροέδρου της COSCO, Wang Xingru, στην «South China Morning Post», τη μεγαλύτερη αγγλόφωνη εφημερίδα που εκδίδεται στο Χονγκ Κονγκ, η αύξηση της παραγωγής στα λιμάνια αναμένεται να είναι ακόμη πιο μειωμένη τη τρέχουσα χρονιά λόγω της αστάθειας που υπάρχει στην παγκόσμια οικονομία. Ωστόσο, το λιμάνι του Πειραιά και το λιμάνι της Νάνσα στο Γουανγκζού, θα είναι τα δύο από τα διεθνή λιμάνια που διαχειρίζεται η COSCO που θα συνεχίσουν να παρουσιάζουν σταθερά δυναμική ανάπτυξη και φέτος, ενισχύοντας έτσι τη συνολική κερδοφορία του ομίλου.

Πάντως, σε κάθε περίπτωση οι προοπτικές της χρονιάς δεν είναι θετικές για τον κλάδο της εμπορικής ναυτιλίας συνολικά, καθώς οι αυξημένες τιμές των καυσίμων και η μείωση της ζήτησης στο παγκόσμιο εμπόριο πιέζουν τόσο τις ναυτιλιακές εταιρείες όσο και τις εταιρείες διαχείρισης διαμετακομιστικών κέντρων. Σύμφωνα δε, με έκθεση της έγκριτης συμβουλευτικής εταιρείας του κλάδου, Drewry, ο ρυθμός ανάπτυξης της κίνησης στα λιμάνια διεθνώς αναμένεται φέτος να μειωθεί έως και κατά 1,3%. 












http://www.fmvoice.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια :

  • Σκυλοδήμος: Αυτό το μπακάλικο στον Πειραιά είναι η ζωντανή καταγραφή της ιστορίας της πόλης
  • Από τα λίγα αυθεντικά παντοπωλεία, θυμίζει σκηνικό από ταινία της χρυσής ... read more
  • Λιπάσματα project : Το ρεμπέτικο μέσα από την προσφυγική εγκατάσταση
  • Η εγκατάσταση των προσφύγων στη Δραπετσώνα, η ατέλειωτη παραγκούπολη, οι ... read more
  • Φεστιβάλ Γιόγκα και Πιλάτες στα λιπάσματα Δραπετσώνας
  • Ο Δήμος Κερατσινίου Δραπετσώνας και η σχολή Navasana Yoga Amfiali Shala ... read more
  • Γ. Γαβρίλης, Γ. Ιωακειμίδης και Νίνα Κασιμάτη στηρίζουν τον Χρ. Βρεττάκο
  • Ένα κύμα δηλώσεων υποστήριξης υπέρ του δημάρχου Κερατσινίου-Δραπετσώνας ... read more
  • Ο Γ. Ραγκούσης για την αγωγή της Oil One σε βάρος του Χρήστου Βρεττάκου
  • Απαράδεκτη χαρακτήρισε ο Γ. Ραγκούσης την απόπειρα της Oil One να ... read more
    Recent Posts Widget

    ΝΙΚΑΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ