Ο Καθηγητής Mαθηματικών Claude Bruter επισκέφθηκε το 9ο Γυμνάσιο Νίκαιας πριν από μερικές μέρες και έκανε μάθημα σε μαθητές της Α΄ τάξης του σχολείου. Χρησιμοποιώντας πολύ απλά, κατανοητά αλλά εντυπωσιακά παραδείγματα,
δίδαξε στους μαθητές σημαντικές έννοιες στα μαθηματικά και κατάφερε να κεντρίσει το ενδιαφέρον τους και να αναδείξει τη στενή σχέση ανάμεσα στα Μαθηματικά και την Τέχνη. Μέσα από απλά παραδείγματα, που εντάσσονται στον αισθητό κόσμο, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τα Μαθηματικά, με τρόπο που ξεφεύγει από την παραδοσιακή διδασκαλία.
Ο καθηγητής επισκέφθηκε μόνο δυο σχολεία στην Ελλάδα. Οι εκπαιδευτικοί του 9ου Γυμνασίου Νίκαιας αναφέρουν : «Για όλους μας ήταν μεγάλη τιμή η επίσκεψη του. Είχαμε τη μοναδική ευκαιρία να συνομιλήσουμε μαζί του και να ανακαλύψουμε νέους ορίζοντες στην εκπαίδευση των μαθητών μας. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν μια μοναδική διδασκαλία μαθηματικών, ευχάριστη και ουσιαστική».
Ο κ. Claude Bruter ενδιαφέρεται για την εκλαΐκευση των Μαθηματικών. Είναι αυτός που συνέλαβε την ιδέα ενός Πάρκου όπου θα υπάρχουν διάφορα μικρά καλοφτιαγμένα κτίρια τα οποία θα είναι κατασκευασμένα με φόρμες που καθορίζονται από τα Μαθηματικά και θα αποτελούν ένα παιδαγωγικό εργαλείο. Έχει σχεδιάσει μια δεκάδα μικρών κτισμάτων τα οποία θα ανεγερθούν σε ένα μαθηματικό πάρκο στην Kaluga που βρίσκεται κοντά στη Μόσχα. Οι πρώτες εκθέσεις που οργάνωσε με τίτλο «Μαθηματικά και Τέχνες» έδωσαν τη δυνατότητα στο ευρύ κοινό να έλθει σε ουσιαστική επαφή με τον κόσμο των Μαθηματικών αβίαστα και χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Το μέγιστο ενδιαφέρον του είναι να καταρριφθούν τα ψυχολογικά εμπόδια που δημιουργούν στον πολύ κόσμο απέχθεια για τα μαθηματικά. Να γίνουν τα μαθηματικά προσφιλή στο ευρύ κοινό και να εκλείψει η σχολική αντίληψη ότι πρόκειται για ένα μάθημα που το καταλαβαίνουν μόνο κάποιοι λίγοι και ξεχωριστοί και δεν έχει καμιά σχέση με τον κόσμο γύρω μας.
δίδαξε στους μαθητές σημαντικές έννοιες στα μαθηματικά και κατάφερε να κεντρίσει το ενδιαφέρον τους και να αναδείξει τη στενή σχέση ανάμεσα στα Μαθηματικά και την Τέχνη. Μέσα από απλά παραδείγματα, που εντάσσονται στον αισθητό κόσμο, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τα Μαθηματικά, με τρόπο που ξεφεύγει από την παραδοσιακή διδασκαλία.
Ο καθηγητής επισκέφθηκε μόνο δυο σχολεία στην Ελλάδα. Οι εκπαιδευτικοί του 9ου Γυμνασίου Νίκαιας αναφέρουν : «Για όλους μας ήταν μεγάλη τιμή η επίσκεψη του. Είχαμε τη μοναδική ευκαιρία να συνομιλήσουμε μαζί του και να ανακαλύψουμε νέους ορίζοντες στην εκπαίδευση των μαθητών μας. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν μια μοναδική διδασκαλία μαθηματικών, ευχάριστη και ουσιαστική».
Ο κ. Claude Bruter ενδιαφέρεται για την εκλαΐκευση των Μαθηματικών. Είναι αυτός που συνέλαβε την ιδέα ενός Πάρκου όπου θα υπάρχουν διάφορα μικρά καλοφτιαγμένα κτίρια τα οποία θα είναι κατασκευασμένα με φόρμες που καθορίζονται από τα Μαθηματικά και θα αποτελούν ένα παιδαγωγικό εργαλείο. Έχει σχεδιάσει μια δεκάδα μικρών κτισμάτων τα οποία θα ανεγερθούν σε ένα μαθηματικό πάρκο στην Kaluga που βρίσκεται κοντά στη Μόσχα. Οι πρώτες εκθέσεις που οργάνωσε με τίτλο «Μαθηματικά και Τέχνες» έδωσαν τη δυνατότητα στο ευρύ κοινό να έλθει σε ουσιαστική επαφή με τον κόσμο των Μαθηματικών αβίαστα και χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Το μέγιστο ενδιαφέρον του είναι να καταρριφθούν τα ψυχολογικά εμπόδια που δημιουργούν στον πολύ κόσμο απέχθεια για τα μαθηματικά. Να γίνουν τα μαθηματικά προσφιλή στο ευρύ κοινό και να εκλείψει η σχολική αντίληψη ότι πρόκειται για ένα μάθημα που το καταλαβαίνουν μόνο κάποιοι λίγοι και ξεχωριστοί και δεν έχει καμιά σχέση με τον κόσμο γύρω μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου