13 Απρ 2012

Sniper Elite V2 Preview

Sniper Elite V2 Preview

Το “Sniper Elite” ήταν ένα “tactical shooter” που αναπτύχθηκε από την “Rebellion Developments” και κυκλοφόρησε για την προηγούμενη γενιά κονσολών (και τα PC) το 2005.




Το “Sniper Elite V2” είναι η υψηλής ευκρίνειας επανέκδοσή του ή καλύτερα, το remake του αρχικού παιχνιδιού, δημιουργημένο απ’ το ίδιο στούντιο ανάπτυξης, βελτιωμένο και μερικώς παραλλαγμένο ώστε να ανταποκρίνεται και σ’ αυτή τη γενιά συστημάτων.
Θα μπορούσε δηλαδή άνετα να τιτλοφορείται και ως “Sniper Elite HD”…


Στο παιχνίδι παίρνουμε το ρόλο ενός Αμερικανού στρατιώτη ο οποίος στα τελειώματα του ΒΠΠ (1945) έχει σταλεί στην καρδιά του εχθρού και μεταμφιεσμένος σε Γερμανό ελεύθερο σκοπευτή προσπαθεί να φέρει εις πέρας αποστολές εξόντωσης σημαντικών για την εξέλιξη του πολέμου Ναζιστών επιστημόνων, αναμεμιγμένους στο πρόγραμμα πυραυλικής “V2”.


Στη διάρκεια των αποστολών μας θα τεθούμε αντιμέτωποι και με Σοβιετικούς οι οποίοι επίσης προσπαθούν να πάρουν το πάνω χέρι στον αγώνα για την απόκτηση των πυραυλικών τεχνολογικών μυστικών.



Ο ήχος του παιχνιδιού είναι μάλλον αδιάφορος και το ίδιο και τα γραφικά του, τουλάχιστον στην demo έκδοση.
Τα τελευταία δε δεν παρουσιάζουν κάτι το ιδιαίτερο και θα κατέθετα μάλιστα πως θυμίζουν προηγούμενες εποχές αν δεν υπήρχαν κάποιες στιγμές επιφοίτησης, όπως η ενσωμάτωση της “X-Ray Kill-cam”. Μιας ειδικής δηλαδή κάμερας (ή καλύτερα οπτικής απεικόνισης) διαμέσω της οποίας σε σημαντικά θανάσιμα χτυπήματά μας, απεικονίζεται μέρος του σκελετού και των ζωτικών οργάνων του σημείου σώματος του εχθρού που πλήξαμε.
Το συγκεκριμένο feature είναι απολαυστικό μιας και βλέπεις κάθε τέτοιο kill όπως θα ήταν αν φορούσες γυαλιά με ακτίνες “X”, επιτρέποντάς μας να απολαμβάνουμε τον βαθμό διεισδυτικότητας της κάθε κρίσιμης σφαίρας μας!


Η “X-Ray Kill-cam” μαζί με το “bullet time” και την “slow motion cam”, που συνεχίζει κανονικά κι εδώ όπως στο αρχικό game, αποτελούν γενικότερα και τα καλύτερα σημεία του τίτλου.
Το κύριο χαρακτηριστικό τους είναι το γεγονός πως αλληλοσυνδέονται μιας και δεν γίνεται να ενεργοποιήσεις την “kill-cam” δίχως προηγουμένως να έχεις περάσει από την “slow motion”. Κι αυτό μπορεί μονάχα να επιτευχθεί αν καταφέρετε να κάνετε ένα extreme sniper shot!
Σημαδέψτε κρανία, μύτες, αυτιά, καρδιές, πνευμόνια και μάτια και η απεικόνιση της κάθε βολής θα είναι τόσο απολαυστική που δεν θα τη χορταίνετε!


Aπ’ την άλλη όμως δεν σας κρύβω πως τα εν γένει γραφικά του game με το συχνό tearing και αρκετά ακόμη προβλήματα, μοιάζουν κάποιες φορές αταίριαστα σε αντιπαραβολή με την τεχνολογία και τις απεικονίσεις της “kill-cam”.


Ως αμιγώς “tactical shooter” το παιχνίδι δομείται από “third person shooter” στοιχεία gameplay καθώς και από “FPS” ενώ περιλαμβάνει σε κυρίαρχο ρόλο και στοιχεία “stealth”.


Πριν από κάθε αποστολή και κατά τη διάρκεια του loading θα ακούτε τον πρωταγωνιστή να αφηγείται με δυο λόγια τα επικείμενα objectives.
Περνώντας στο καθαυτού game τώρα, αυτό αποτελείται από “κλειστά” levels/πίστες. Θα υπάρχουν 11 τέτοια περιβάλλοντα περιοχών γύρω από το Βερολίνο ενώ έχει συμπεριληφθεί και ένα level σε εργοστάσιο παραγωγής πυραύλων ”V2” αλλά και μια πίστα που θα διαδραματίζεται σε γερμανικό αντιαεροπορικό πύργο.


Οι πίστες όπως είπαμε είναι “κλειστές”. Αυτό σημαίνει πως ναι μεν σας δίνεται ένα αρκετά ευρύ περιβάλλον στο οποίο μπορείτε να κινηθείτε σαν να παίζατε ένα open world game, όμως απ’ την άλλη το περιβάλλον αυτό ορίζεται και από συγκεκριμένα μονοπάτια. Λογικό απ’ τη μια μιας και δεν μιλάμε για sandbox game όμως παρότι δεν είναι και “on rails” θα μπορούσαν να ενσωματώσουν περισσότερη “ελευθερία” προσέγγισης. Σ’ εμένα για να καταλάβετε οι πίστες μοιάζουν σαν “μάντρες” όπου μας έχει ρίξει κάποιος για να τις διασχίσουμε.
Μπορεί να συμβαίνει σε πολλά games κάτι αντίστοιχο αλλά το συγκεκριμένο τονίζει τόσο αυτήν την αίσθηση…“μαντροποίησης”, που πολλές φορές σου χαλάει το immersion.


Σε κάθε level υπάρχει ένα κύριο objective που πρέπει να εκπληρώσετε όμως για να φτάσετε εκεί θα πρέπει να περάσετε από αρκετά sub-missions. Οι κύριες αποστολές απαιτούν να σκοτώνετε “Big Nazis” ενώ οι δευτερεύοντες να καταστρέφετε εχθρικά πολυβόλα, να τοποθετείτε βόμβες σε θέσεις-κλειδιά, να σκοτώνετε λιγότερο “Μεγάλα Κεφάλια” και γενικά ό,τι συνήθως κάνει κανείς σε τέτοιου είδους παιχνίδια.
Υπάρχει πάντως ποικιλία.


Κουβαλάτε πάνω σας ένα περίστροφο με σιγαστήρα, ένα sub-machine gun και ασφαλώς το primary sniper όπλο σας καθώς επίσης και διάφορους τύπους βομβών, όπως δυναμίτη, νάρκες, βόμβες χειρός (όλα αυθεντικά του ΒΠΠ) κτλ. Κινείστε, τρέχετε και πυροβολείτε με ένα εκ των οπλοπολυβόλο-περίστροφο σε third person κατάσταση. Όταν επιλέξετε το sniper gun όμως τότε περνάτε σε first person mode (ή scope mode αν προτιμάτε). Σ’ αυτό το mode ενσωματώνεται zoom in/out και μιας μορφής “bullet-time” όπου με το πάτημα του “R2”το περιβάλλον και το scope σας μπαίνει σε slow motion κατάσταση, με σκοπό να στοχεύσετε όσο το δυνατόν καλύτερα και καίρια.


Σημαντικό ρόλο στο παιχνίδι (όχι όπως σε άλλα, ευτυχώς) παίζουν τα κυάλια. Ο ρόλος τους είναι κύριος μιας και μέσω αυτών μπορούμε να “μαρκάρουμε” εχθρούς στην πίστα κι έτσι να γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή που βρίσκονται. Με τα κυάλια γίνεται και αναγνώρισή στόχων (τύπος εχθρού, βαθμός επικινδυνότητας, όπλο που χειρίζεται, απόσταση), κάτι που βοηθάει στον τρόπο προσέγγισής μας.
Ο χάρτης πάλι, με το παρατεταμένο "select" όπου βλέπουμε και τα διάφορα objectives, δεν θα έλεγα πως δίνει και τόσο μεγάλη βοήθεια.


Ειδικότερα ως προς την προσέγγιση θα πρέπει να γνωρίζετε πως το “γιούρια να τους φάμε” θα σας συνοδεύει σε συνεχή “game over”. Το game είναι φτιαγμένο έχοντας το “stealth” στο μυαλό κι αυτό είναι κάτι καλό.


Οι πίστες βρίθουν από Ναζί που με την πρώτη ματιά δεν φαίνονται, όμως καθώς προχωράτε θα τους αντιληφθείτε σε ταράτσες κτηρίων, κρυμμένους πίσω από οδοφράγματα, άλλους να περιπολούν κι άλλους να βγαίνουν από ‘κει που νομίζατε ότι δεν υπάρχει τίποτα. Όταν σκοτώσετε κάποιον τα κοντινά του “φιλαράκια” πλησιάζουν να δουν τι έγινε κι αυτό όπως και μια πέτρα που έχετε πάντα πάνω σας, είναι δυο καλοί τρόποι να τους ξετρυπώνετε σαν τα ποντίκια. Πετάξτε κάπου την πέτρα για αντιπερισπασμό και θα δείτε…μετά συλήστε και κρύψτε τα πτώματα…


Υπάρχουν πάντως και κάποιες βοήθειες. Σημαντική δίνουν οι backround ήχοι κάποιες φορές. Ενώ κινήστε στην πίστα ο πόλεμος γύρω σας μαίνεται. Ακούγονται ήχοι πολυβόλων, αεροπλάνων, εκρήξεων…συντονίστε το χτύπημα σας με έναν τέτοιο ήχο και ο ήχος του όπλου σας δεν θα γίνει αντιληπτός!
Ως extra βοήθεια λογίζεται επίσης και το ολόγραμμά σας, που κάνει την εμφάνισή του όταν δεχθείτε μια σφαίρα. Στη θέση που κάποιος σας πυροβολήσει, ειδικά από μακρινή απόσταση, μένει για κάποιο χρόνο το ολόγραμμά σας, ενώ εσείς συνεχίζετε να κινείστε, για να ξέρετε από πού σας ήρθε! Υπάρχουν βέβαια και τα κλασικά βελάκια διεύθυνσης αντίπαλων πυρομαχικών.


Ειδική μνεία πρέπει να γίνει και στα της βαλιστικής του παιχνιδιού.


Ξεκινώντας, πρέπει να επιλέξουμε βαθμό δυσκολίας: Cadet, Marksman, Sniper Elite και Custom (όπου φιξάρουμε τις παραμέτρους όπως θέλουμε). Θα πρότεινα πάντως να το πάτε σε “Sniper Elite” καθότι εκεί αποκτά περισσότερο ενδιαφέρον: οι εχθροί είναι λιγότερο soft αλλά κυρίως το game αποκτά αληθοφανή βαλιστική!
Δεν πυροβολείτε δηλαδή απλά και απερίσκεπτα αλλά θα πρέπει να υπολογίζετε πριν στοιχεία και παραμέτρους όπως οι παλμοί της καρδιάς σας και οι ανάσες σας, ώστε να μην τρέμει το χέρι, καθώς και η βαρυτική επίδραση (Bullet Drop) και η επίδραση του ανέμου (Bullet Drift) στη σφαίρα αναλόγως της απόστασης.


Στο “Cadet mode” το game δεν αξίζει καν μιας και καταντάει casual αφού δεν λαμβάνεται τίποτα από τα ανωτέρω υπόψιν, ενώ στο “Marksman” δεν υπάρχει το “Bullet Drift”…άλλωστε και το ίδιο το game “Sniper Elite” ονομάζεται!




Κλείνοντας, βάσει της demo εμπειρίας με το game, το “Sniper Elite V2” είναι περισσότερο μια ευκαιρία να μάθουν το παιχνίδι όσοι δεν έχουν παίξει το αρχικό.
Είναι μια HD μεταφορά του - οκ remake - στον κόσμο της έβδομης γενιάς κονσολών.
Η κεντρική του ιδέα είναι καλή και ξεχωρίζει από games με ανάλογη θεματολογία, όμως μοιάζει ανεκμετάλλευτη. H Rebellion Developments θα μπορούσε να κάνει πολλά με το συγκεκριμένο concept, αλλά δεν τα καταφέρνει όσο θα χρειαζόταν για να απογειωθεί ένα game που όπως είναι μοιάζει λίγο καλύτερο του μετρίου.


Τα γραφικά και ο ήχος δεν είναι τα δυνατά του χαρτιά, με κάποιες εξαιρέσεις στιγμών έκλαμψης που όμως επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
Αυτό που κάνει καλά είναι ο “sniping τρόπος του” και η απεικόνιση των αντίστοιχων χτυπημάτων καθώς και το ποσοστό επιτυχίας ενσωμάτωσης της έννοιας της βαλιστικής.
Έχει ακόμα στιγμές δράσης και αγωνίας που σε αγχώνουν και ανεβάζουν την αδρεναλίνη, ειδικά περιμένωντας κρεμασμένοι σε κάποια ταράτσα το κρίσιμο πάτημα της σκανδάλης.


Δεν είναι άσχημο παιχνίδι και ανεπιφύλακτα θα το πρότεινα, ως κάτι διαφορετικό, σε όλους. Νομίζω πως αν το δοκιμάσετε το πρόσημο που θα σας μείνει από την ενασχόληση μαζί του θα γέρνει προς το “+”.






By PS3World.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

  • Σκυλοδήμος: Αυτό το μπακάλικο στον Πειραιά είναι η ζωντανή καταγραφή της ιστορίας της πόλης
  • Από τα λίγα αυθεντικά παντοπωλεία, θυμίζει σκηνικό από ταινία της χρυσής ... read more
  • Λιπάσματα project : Το ρεμπέτικο μέσα από την προσφυγική εγκατάσταση
  • Η εγκατάσταση των προσφύγων στη Δραπετσώνα, η ατέλειωτη παραγκούπολη, οι ... read more
  • Φεστιβάλ Γιόγκα και Πιλάτες στα λιπάσματα Δραπετσώνας
  • Ο Δήμος Κερατσινίου Δραπετσώνας και η σχολή Navasana Yoga Amfiali Shala ... read more
  • Γ. Γαβρίλης, Γ. Ιωακειμίδης και Νίνα Κασιμάτη στηρίζουν τον Χρ. Βρεττάκο
  • Ένα κύμα δηλώσεων υποστήριξης υπέρ του δημάρχου Κερατσινίου-Δραπετσώνας ... read more
  • Ο Γ. Ραγκούσης για την αγωγή της Oil One σε βάρος του Χρήστου Βρεττάκου
  • Απαράδεκτη χαρακτήρισε ο Γ. Ραγκούσης την απόπειρα της Oil One να ... read more
    Recent Posts Widget

    ΝΙΚΑΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ