Η
πρόσφατη ανακοίνωση της συμφωνίας COSCO και ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τη Hewlett
Packard, με την οποία η γνωστή εταιρεία πληροφορικής θα διακινεί τα
εμπορεύματά της στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο μέσω του λιμανιού του
Πειραιά και του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, αποδεικνύει τις
τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες του λιμανιού του Πειραιά, που μέχρι
σήμερα παραμένουν ανεκμετάλλευτες.
Είναι
πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι το λιμάνι του Πειραιά δείχνει να
βρίσκει τον ρόλο του ως πύλη εισόδου εμπορευμάτων στη χώρα και κατ’
επέκταση στην Ευρώπη και την ευρύτερη περιοχή. Η Ελλάδα αρχίζει, έτσι,
να καθιερώνεται ως το κύριο διαμετακομιστικό κέντρο για την ευρύτερη
περιοχή, μέσω της οποίας θα διακινούνται φορτία από και προς την Άπω
Ανατολή.
Η
Περιφέρεια Αττικής έγκαιρα και έμπρακτα έδειξε την πίστη της στις
αναπτυξιακές δυνατότητες του λιμανιού και τον ρόλο που μπορεί να
διαδραματίσει στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Προς αυτήν την
κατεύθυνση στοχεύουν και μια σειρά από έργα που εκτελούνται ή
προγραμματίζονται, τα οποία δημιουργούν τις προϋποθέσεις της ανάπτυξης.
Αναλυτικά από το ΠΕΠ Αττικής και από ίδια έσοδα της Περιφέρειας Αττικής
στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού και γενικότερα του παραθαλάσσιου
μετώπου χρηματοδοτούνται τα έργα:
- «Κατασκευή νέου κρηπιδότοιχου για κρουαζιερόπλοια στην Ακτή Μιαούλη/Αγίου Νικολάου», δημοσίας δαπάνης 3.998.814 ευρώ.
- «Διαπλάτυνση Λιμένα Αλών και δικτύου λυμάτων επιβατικού λιμένα» δημοσίας δαπάνης 2.899.951. ευρώ.
- Επέκταση νοτίου μετώπου λιμένα κρουαζιέρας,προϋπολογισμού 230.000.000 €
- Υπερυψωμένο μέσο σταθερής τροχιάς (monorail), προϋπολογισμού 120.000.000 €
- Πολιτιστική Ακτή Πειραιά, προϋπολογισμού 70.000.000 €
- Αποκάλυψη και Ανάδειξη της Οχύρωσης της Αρχαίας Πόλης του Πειραιά, προϋπολογισμού 250.000 €
- Διαμόρφωση και ανάδειξη αρχαιολογικού χώρου Ηετιώνειας πύλης Πειραιά, προϋπολογισμού 700.000 €
Η
υλοποίηση των παραπάνω έργων σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση των έργων
της σιδηροδρομικής γραμμή που συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με το
Θριάσιο Πεδίο, θα επιτρέψει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ την διακίνηση εμπορευμάτων
προς την όλη την Ευρώπη.
Εξίσου
σημαντικά για την αναπτυξιακή πορεία του ευρύτερου Πειραιά είναι και τα
έργα της επέκτασης του Μετρό και του Τραμ στον Πειραιά, έργα που θα
δώσουν ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα αλλά και εύκολη συγκοινωνιακή
σύνδεση της πόλης με την υπόλοιπη Αττική και το αεροδρόμιο «Ελ.
Βενιζέλος» .
Παράλληλα,
βρίσκεται σε εξέλιξη η διαβούλευση για την ανάπλαση της
λιμενοβιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας – Κερατσινίου (πρώην Λιπάσματα), η
οποία σε συνδυασμό με την δρομολογημένη ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου θα
δώσει σημαντική αναπτυξιακή πνοή στην ευρύτερη περιοχή.
Με αφορμή την ανακοίνωση της συμφωνίας, ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κ. Στέφανος Χρήστου έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η επιλογή του λιμανιού του Πειραιά από κορυφαίες εταιρείες ως κέντρο
διανομής των προϊόντων τους στην Ευρώπη και στις χώρες της Μεσογείου,
δείχνει τις δυνατότητες ανάπτυξης του λιμανιού και τις μεγάλες ευκαιρίες
που ανοίγονται ειδικά στον τομέα των θαλάσσιων, σιδηροδρομικών αλλά και
οδικών μεταφορών. Η Περιφέρεια Αττικής πιστεύει στις δυνατότητες του
λιμανιού του Πειραιά για την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία
θέσεων εργασίας τόσο για την περιοχή μας όσο και για την υπόλοιπη Αττική
και την Ελλάδα. Γι’ αυτό και καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την
εκτέλεση των αναγκαίων έργων υποδομής για να μην χαθούν οι επενδυτικές
ευκαιρίες που ευελπιστούμε ότι θα παρουσιαστούν το επόμενο χρονικό
διάστημα».Κάντε like το keratsinivoice στο facebook
Follow us στο twitter
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου