Αν με τις φετινές του
επιδόσεις ο τουρισμός έδειξε ότι μπορεί να αποτελέσει ίσως τη βασική
ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας, ο χώρος της κρουαζιέρας θέτει
υποψηφιότητα για να γίνει το νέο success story των επόμενων χρόνων.
Σε περίοδο διεθνούς οικονομικής κρίσης, οι κρουαζιέρες αποτελούν τονταχύτερα αναπτυσσόμενο κλάδο του παγκόσμιου τουρισμού και οι ανακατατάξεις που συντελούνται στη συγκεκριμένη αγορά ευνοούν τη χώρα μας η οποία, υπό προϋποθέσεις, μπορεί να βγει κερδισμένη.
Η Ελλάδα συγκεντρώνει
ολοένα και περισσότερο τα βλέμματα των ισχυρότερων αλλά και νέων,
δυναμικά ανερχόμενων «παικτών» της διεθνούς αγοράς κρουαζιέρας, οι
οποίοι αναζητούν νέους προορισμούς υψηλής ζήτησης για τα γιγαντιαία
κρουαζιερόπλοια που ναυπήγησαν τα τελευταία χρόνια αλλά και γι' αυτά που
«κτίζονται». Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα, ωστόσο, της χώρας
προέρχεται από το γεγονός ότι βρίσκεται στη Μεσόγειο, η οποία είναι η
δεύτερη σημαντικότερη αγορά του κλάδου, με το ανατολικό της κομμάτι να
είναι το αναξιοποίητο «φιλέτο» της περιοχής.
Η διεθνής έκρηξη που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια στη ζήτηση για κρουαζιέρες αποτυπώνεται στην αλματώδη αύξηση του αριθμού των νέων κρουαζιερόπλοιων που εισήλθαν στην αγορά. Το «μπαμ» φαίνεται σε πρόσφατα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA). Σύμφωνα με αυτά, τη δεκαετία του '80 εισήλθαν στην αγορά 40 νέα πλοία, τη δεκαετία του '90 ο αριθμός διπλασιάστηκε σε 80, ενώ την περίοδο 2000-2013 τα νέα κρουαζιερόπλοια έφθασαν τα 167!
Ο αριθμός τους, μάλιστα, θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία παραγγελιών, την περίοδο 2014-2017 πρόκειται να παραδοθούν σε ομίλους κρουαζιέρας για να ξεκινήσουν ταξίδια 21 νέα κρουαζιερόπλοια που θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν συνολικά 65.633 επιβάτες.
Ενδεικτικό των τεράστιων επενδύσεων που υλοποιούνται στον χώρο της κρουαζιέρας είναι το γεγονός ότι τα 11 νέα πλοία που παραδόθηκαν το 2013 κόστισαν 2,3 δισ. δολάρια (1,67 δισ. ευρώ), ενώ τα 8 κρουαζιερόπλοια που θα μπουν στην αγορά το 2014 αποτελούν επένδυση 5,7 δισ. δολαρίων (4,13 δισ. ευρώ). Η ναυπήγηση των συνολικά 21 πλοίων που θα ξεκινήσουν κρουαζιέρες την επόμενη τετραετία θα κοστίσει 15,1 δισ. δολάρια (10,9 δισ. ευρώ).
Πλεονέκτημα για την Ελλάδα είναι το γεγονός ότι η Μεσόγειος είναι η δεύτερη σημαντικότερη αγορά κρουαζιέρας του πλανήτη. Το 2013 οι κρουαζιέρες στην περιοχή αυτή αντιπροσώπευσαν το 21,7% της παγκόσμιας αγοράς έναντι μεριδίου 34,4% της Καραϊβικής. Ακολουθούν η Βόρεια Ευρώπη (10,9%), η Αυστραλία (5%), η Αλάσκα (4,8%), η Νότια Αμερική (3,9%) και η Ασία (3,4%).
Αμερικανικοί και ευρωπαϊκοί όμιλοι κρουαζιέρας αναζητούν τρόπους επέκτασής τους στη Μεσόγειο, γεγονός που συνδέεται με την πρόσφατη απόφαση της Ε.Ε. να χρηματοδοτήσει κατά 95% την επένδυση 120 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία του νέου τερματικού σταθμού κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά.
Η χρηματοδότηση του έργου από την Ε.Ε. ανοίγει ταυτόχρονα τον δρόμο για ένα πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας, καθώς δημιουργεί το έδαφος για την ανάπτυξη και την εμπορική εκμετάλλευση επιβατικών λιμανιών στη χώρα μας.
Ενδεικτική των ραγδαίων εξελίξεων που δρομολογούνται στο λιμενικό σύστημα της χώρας είναι η πρόταση που παρουσίασε ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης κατά τη διάρκεια της 3ης Ημερίδας Κρουαζιέρας που διοργάνωσε πριν από λίγες μέρες ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς.
Ο πρόεδρος του ΟΛΠ ανέπτυξε την πρότασή του για τη δημιουργία Ανώνυμης Εταιρείας Διαχείρισης Λιμένων Κρουαζιέρας με μετόχους ελληνικά λιμάνια κρουαζιέρας και εταιρίες κρουαζιέρας, με στόχο την αναβάθμιση των υποδομών και την ανάπτυξη νέων ποιοτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών ασφάλειας.
Η χρυσή ευκαιρία και οι κρυμμένες υπεραξίες
Η ευκαιρία που έχει ο ελληνικός τουρισμός μέσω της κρουαζιέρας αποτυπώνεται στα στοιχεία του οργανισμού των λιμανιών κρουαζιέρας της Μεσογείου (MedCruise). Με μόνη εξαίρεση τη μικρή μείωση κατά 2,8% το 2012, η μεσογειακή κρουαζιέρα κατέγραψε αύξηση 129% την περίοδο 2003-2012. Εκρηκτική είναι η άνοδος της κίνησης επιβατών, οι οποίοι τετραπλασιάστηκαν την τελευταία 12ετία φθάνοντας από τα 6,9 εκατ. το 2000 στα 24,8 εκατ. επιβάτες το 2012.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η Ελλάδα είναι ο τρίτος σημαντικότερος προορισμός κρουαζιέρας της Μεσογείου με 2,2 εκατ. επιβάτες, αλλά βρίσκεται πολύ πίσω: 9,3 εκατ. αντιστοιχούν στην Ιταλία και 5,1 εκατ. στην Ισπανία.
Οι τρεις χώρες διαθέτουν σημαντικό αριθμό λιμανιών που αποτελούν δημοφιλείς προορισμούς κρουαζιερόπλοιων: 15 η Ιταλία, 12 η Ισπανία και 10 η Ελλάδα. Ωστόσο, μόνο ο Πειραιάς συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο με τα δέκα κυριότερα λιμάνια κρουαζιέρας της Μεσογείου, καταλαμβάνοντας την έκτη θέση, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2012.
Η αναξιοποίητη δυναμική του συγκεκριμένου τομέα στην Ελλάδα αποτυπώνεται ανάγλυφα στα δεδομένα της MedCruise για τους διερχόμενους επιβάτες (transit) και για αυτούς που ξεκινούν την κρουαζιέρα τους από λιμάνια της χώρας (home port).
Με βάση τις κρουαζιέρες που έχουν αφετηρία λιμάνια της κάθε χώρας (home port) η Ελλάδα αποσπά μερίδιο αγοράς μόλις 6,2% στη Μεσόγειο. Το ποσοστό αυτό όμως σχεδόν διπλασιάζεται όσον αφορά τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (10,6%) και διερχόμενων επιβατών (10%). Αυτό υποδηλώνει πως οι ταξιδιώτες που θέλουν να επισκεφθούν ελληνικούς προορισμούς είναι πολύ περισσότεροι από όσους ξεκινούν την κρουαζιέρα τους από κάποιο ελληνικό λιμάνι (κυρίως τον Πειραιά).
Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ), οι συνολικοί επισκέπτες κρουαζιέρας το 2012 εκτιμώνται σε 1,7 εκατ. ταξιδιώτες και οι διανυκτερεύσεις που πραγματοποίησαν εκτός των πλοίων υπολογίζονται σε 3,3 εκατ.
Η ΤτΕ εκτιμά πως το πρώτο εξάμηνο του 2013 οι συνολικές εισπράξεις από την κρουαζιέρα ανήλθαν σε 185 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 9,5% σε σχέση με τα αντίστοιχα στοιχεία του 2012 (169 εκατ. ευρώ).
Οι «μπεστ σέλερ» προορισμοί
Ο Πειραιάς, η Κέρκυρα και η Σαντορίνη αποτελούν τους τρεις σημαντικότερους μαγνήτες που προσελκύουν την πλειονότητα των ταξιδιωτών που επισκέπτονται την Ελλάδα με κρουαζιερόπλοια. Ταυτόχρονα είναι οι περιοχές που εισπράττουν τα περισσότερα χρήματα από την κρουαζιέρα.
Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, εννέα ελληνικά λιμάνια προσελκύουν το 92,8% των επιβατών κρουαζιέρας στην Ελλάδα.
Κυριότερο από πλευράς εισπράξεων είναι ο Πειραιάς με συνολική συμμετοχή 40,4% και ακολουθούν τα λιμάνια της Κέρκυρας με 12,3% και της Σαντορίνης με 9,6% των εισπράξεων.
Η διεθνής έκρηξη που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια στη ζήτηση για κρουαζιέρες αποτυπώνεται στην αλματώδη αύξηση του αριθμού των νέων κρουαζιερόπλοιων που εισήλθαν στην αγορά. Το «μπαμ» φαίνεται σε πρόσφατα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA). Σύμφωνα με αυτά, τη δεκαετία του '80 εισήλθαν στην αγορά 40 νέα πλοία, τη δεκαετία του '90 ο αριθμός διπλασιάστηκε σε 80, ενώ την περίοδο 2000-2013 τα νέα κρουαζιερόπλοια έφθασαν τα 167!
Ο αριθμός τους, μάλιστα, θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία παραγγελιών, την περίοδο 2014-2017 πρόκειται να παραδοθούν σε ομίλους κρουαζιέρας για να ξεκινήσουν ταξίδια 21 νέα κρουαζιερόπλοια που θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν συνολικά 65.633 επιβάτες.
Ενδεικτικό των τεράστιων επενδύσεων που υλοποιούνται στον χώρο της κρουαζιέρας είναι το γεγονός ότι τα 11 νέα πλοία που παραδόθηκαν το 2013 κόστισαν 2,3 δισ. δολάρια (1,67 δισ. ευρώ), ενώ τα 8 κρουαζιερόπλοια που θα μπουν στην αγορά το 2014 αποτελούν επένδυση 5,7 δισ. δολαρίων (4,13 δισ. ευρώ). Η ναυπήγηση των συνολικά 21 πλοίων που θα ξεκινήσουν κρουαζιέρες την επόμενη τετραετία θα κοστίσει 15,1 δισ. δολάρια (10,9 δισ. ευρώ).
Πλεονέκτημα για την Ελλάδα είναι το γεγονός ότι η Μεσόγειος είναι η δεύτερη σημαντικότερη αγορά κρουαζιέρας του πλανήτη. Το 2013 οι κρουαζιέρες στην περιοχή αυτή αντιπροσώπευσαν το 21,7% της παγκόσμιας αγοράς έναντι μεριδίου 34,4% της Καραϊβικής. Ακολουθούν η Βόρεια Ευρώπη (10,9%), η Αυστραλία (5%), η Αλάσκα (4,8%), η Νότια Αμερική (3,9%) και η Ασία (3,4%).
Αμερικανικοί και ευρωπαϊκοί όμιλοι κρουαζιέρας αναζητούν τρόπους επέκτασής τους στη Μεσόγειο, γεγονός που συνδέεται με την πρόσφατη απόφαση της Ε.Ε. να χρηματοδοτήσει κατά 95% την επένδυση 120 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία του νέου τερματικού σταθμού κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά.
Η χρηματοδότηση του έργου από την Ε.Ε. ανοίγει ταυτόχρονα τον δρόμο για ένα πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας, καθώς δημιουργεί το έδαφος για την ανάπτυξη και την εμπορική εκμετάλλευση επιβατικών λιμανιών στη χώρα μας.
Ενδεικτική των ραγδαίων εξελίξεων που δρομολογούνται στο λιμενικό σύστημα της χώρας είναι η πρόταση που παρουσίασε ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης κατά τη διάρκεια της 3ης Ημερίδας Κρουαζιέρας που διοργάνωσε πριν από λίγες μέρες ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς.
Ο πρόεδρος του ΟΛΠ ανέπτυξε την πρότασή του για τη δημιουργία Ανώνυμης Εταιρείας Διαχείρισης Λιμένων Κρουαζιέρας με μετόχους ελληνικά λιμάνια κρουαζιέρας και εταιρίες κρουαζιέρας, με στόχο την αναβάθμιση των υποδομών και την ανάπτυξη νέων ποιοτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών ασφάλειας.
Η χρυσή ευκαιρία και οι κρυμμένες υπεραξίες
Η ευκαιρία που έχει ο ελληνικός τουρισμός μέσω της κρουαζιέρας αποτυπώνεται στα στοιχεία του οργανισμού των λιμανιών κρουαζιέρας της Μεσογείου (MedCruise). Με μόνη εξαίρεση τη μικρή μείωση κατά 2,8% το 2012, η μεσογειακή κρουαζιέρα κατέγραψε αύξηση 129% την περίοδο 2003-2012. Εκρηκτική είναι η άνοδος της κίνησης επιβατών, οι οποίοι τετραπλασιάστηκαν την τελευταία 12ετία φθάνοντας από τα 6,9 εκατ. το 2000 στα 24,8 εκατ. επιβάτες το 2012.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η Ελλάδα είναι ο τρίτος σημαντικότερος προορισμός κρουαζιέρας της Μεσογείου με 2,2 εκατ. επιβάτες, αλλά βρίσκεται πολύ πίσω: 9,3 εκατ. αντιστοιχούν στην Ιταλία και 5,1 εκατ. στην Ισπανία.
Οι τρεις χώρες διαθέτουν σημαντικό αριθμό λιμανιών που αποτελούν δημοφιλείς προορισμούς κρουαζιερόπλοιων: 15 η Ιταλία, 12 η Ισπανία και 10 η Ελλάδα. Ωστόσο, μόνο ο Πειραιάς συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο με τα δέκα κυριότερα λιμάνια κρουαζιέρας της Μεσογείου, καταλαμβάνοντας την έκτη θέση, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2012.
Η αναξιοποίητη δυναμική του συγκεκριμένου τομέα στην Ελλάδα αποτυπώνεται ανάγλυφα στα δεδομένα της MedCruise για τους διερχόμενους επιβάτες (transit) και για αυτούς που ξεκινούν την κρουαζιέρα τους από λιμάνια της χώρας (home port).
Με βάση τις κρουαζιέρες που έχουν αφετηρία λιμάνια της κάθε χώρας (home port) η Ελλάδα αποσπά μερίδιο αγοράς μόλις 6,2% στη Μεσόγειο. Το ποσοστό αυτό όμως σχεδόν διπλασιάζεται όσον αφορά τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (10,6%) και διερχόμενων επιβατών (10%). Αυτό υποδηλώνει πως οι ταξιδιώτες που θέλουν να επισκεφθούν ελληνικούς προορισμούς είναι πολύ περισσότεροι από όσους ξεκινούν την κρουαζιέρα τους από κάποιο ελληνικό λιμάνι (κυρίως τον Πειραιά).
Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ), οι συνολικοί επισκέπτες κρουαζιέρας το 2012 εκτιμώνται σε 1,7 εκατ. ταξιδιώτες και οι διανυκτερεύσεις που πραγματοποίησαν εκτός των πλοίων υπολογίζονται σε 3,3 εκατ.
Η ΤτΕ εκτιμά πως το πρώτο εξάμηνο του 2013 οι συνολικές εισπράξεις από την κρουαζιέρα ανήλθαν σε 185 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 9,5% σε σχέση με τα αντίστοιχα στοιχεία του 2012 (169 εκατ. ευρώ).
Οι «μπεστ σέλερ» προορισμοί
Ο Πειραιάς, η Κέρκυρα και η Σαντορίνη αποτελούν τους τρεις σημαντικότερους μαγνήτες που προσελκύουν την πλειονότητα των ταξιδιωτών που επισκέπτονται την Ελλάδα με κρουαζιερόπλοια. Ταυτόχρονα είναι οι περιοχές που εισπράττουν τα περισσότερα χρήματα από την κρουαζιέρα.
Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, εννέα ελληνικά λιμάνια προσελκύουν το 92,8% των επιβατών κρουαζιέρας στην Ελλάδα.
Κυριότερο από πλευράς εισπράξεων είναι ο Πειραιάς με συνολική συμμετοχή 40,4% και ακολουθούν τα λιμάνια της Κέρκυρας με 12,3% και της Σαντορίνης με 9,6% των εισπράξεων.
πηγή : euro2day.gr
......................................................................................................................................................................
Στείλτε μας τη φωτογραφία , το video ή το μήνυμα σου για να καταγγείλεις και να δείξεις αυτό που θέλεις. Όλοι μαζί μπορούμε να έχουμε το Κερατσίνι που θέλουμε!
Επικοινωνία με το KERATSINIVOICE:
Email: keratsinivoice@gmail.com
Email: keratsinivoice@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου