Παγώνει μέχρι τον Ιούνιο, αλλά δεν ακυρώνεται ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, με την κυβέρνηση να επιχειρεί να καθησυχάσει το Πεκίνο για τις κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα.
Ρελάνς από τους Κινέζους για τρένα και 67% του ΟΛΠ
Οπως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έτσι και ο ΟΛΠ συμπεριλαμβάνεται στους διαγωνισμούς που έχει συμφωνηθεί να προχωρήσουν και θα ενταχθούν στο κυβερνητικό σχέδιο των μεταρρυθμίσεων με άξονα την επένδυση.
Αλλωστε, ανάμεσα στις δεσμεύσεις της λίστας Βαρουφάκη που υποβλήθηκε στο πλαίσιο της συμφωνίας στο Eurogroup, υπάρχει σαφής αναφορά για τη συνέχιση βάσει νόμου των αποκρατικοποιήσεων εκείνων που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ θεωρείται μία τις πιο ώριμες επενδύσεις που μπορεί να προωθηθεί αμέσως, στέλνοντας μήνυμα στην Ευρώπη για την επίτευξη της τελικής συμφωνίας με τους εταίρους.
Ο «παγωμένος» πλέον διαγωνισμός για το λιμάνι του Πειραιά προβλέπει την πώληση του 67% του ΟΛΠ και πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση θα ενεργοποιήσει τη διαδικασία, αλλά θεωρείται πολύ πιθανό να υπάρξουν αλλαγές τόσο στη σύμβαση που έχει το Δημόσιο με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς όσο και με το ποσοστό που θα διατεθεί στον ξένο επενδυτή.
Το ενδιαφέρον των Κινέζων για τον Πειραιά επιβεβαιώθηκε κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχαν το περασμένο Σαββατοκύριακο με τον υπουργό Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη. Σε μια προσπάθεια η κυβέρνηση να κατευνάσει τις ανησυχίες του Πεκίνου για τις επενδύσεις στην Ελλάδα, ο υπουργός, συνοδευόμενος μάλιστα από τη γυναίκα του, επισκέφθηκε την περασμένη εβδομάδα τις εγκαταστάσεις της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, ύστσερα από πρόσκληση του πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα Zou Xiaoli. Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε, ο Ελληνας υπουργός άκουσε την κινεζική αντιπροσωπεία να εκφράζει εντόνως το ενδιαφέρον για διάφορα επενδυτικά projects στην Ελλάδα, με τον Πειραιά βέβαια να αποτελεί την αιχμή του δόρατος, ενώ εξεδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ώστε να «δέσουν» οι κρίκοι της εφοδιαστικής αλυσίδας προς τη Βόρεια Ευρώπη.
3 εκατ. κοντέινερ
Από το 2009 μέχρι σήμερα που η Cosco ελxxέγχει τους δύο από τους τρεις προβλήτες του Πειραιά, η μεταφορική ικανότητα του Πειραιά διπλασιάστηκε και η κίνηση εμπορευματοκιβωτίων πολλαπλασιάστηκε αγγίζοντας τα 3 εκατομμύρια κοντέινερ τη χρονιά που πέρασε.
Η Cosco φιλοδοξεί να μετατρέψει τον Πειραιά σε σημαντικό κρίκο της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ευρώπη, με το Πεκίνο να επιδιώκει να καταστήσει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας κύρια πύλη εισόδου των ασιατικών εμπορευμάτων προς την Κεντρική Ευρώπη. Βλέποντας, μάλιστα, οι Κινέζοι ότι μεγαλώνει διαρκώς η λίστα με τις πολυεθνικές βιομηχανίες που επιλέγουν τον Πειραιά ως πύλη εισόδου, συνειδητοποίησαν την αξία του ελληνικού λιμανιού.
Αλλωστε ο αρχικός τους σχεδιασμός πριν από έξι χρόνια προέβλεπε ότι ο Πειραιάς θα είχε τα χαρακτηριστικά ενός λιμένα μεταφόρτωσης που θα ήταν πύλη εισόδου για προϊόντα τα οποία θα διανέμονταν σε προορισμούς (ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου και της Βόρειας Αφρικής) μέσω θαλάσσης. Ωστόσο στην πορεία διαπίστωσαν ότι ο Πειραιάς ως λιμάνι διέλευσης για την ανάπτυξη διαμετακομιστικού εμπορίου προς τις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης παρουσιάζει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης και αυτό το απέδειξαν με τη στάση τους οι πολυεθνικοί κολοσσοί.
Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗΣ
Ετοιμάζει βαλίτσες για το Πεκίνο
Τις βαλίτσες τους για το Πεκίνο ετοιμάζουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης και ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς. Τα δύο κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης θα πραγματοποιήσουν επίσημη επίσκεψη στην Κίνα το αμέσως προσεχές διάστημα, χωρίς ωστόσο ακόμα να έχουν οριστικοποιηθεί οι ημερομηνίες. Κυρίαρχο θέμα στην ατζέντα των συνομιλιών με την κινεζική κυβέρνηση θα είναι οι επενδύσεις στην Ελλάδα και οι αποκρατικοποιήσεις. Η Κίνα μέσω της Cosco ενδιαφέρεται για την απόκτηση του ΟΛΠ και οι συζητήσεις στη διάρκεια της επίσκεψης των Ελλήνων κυβερνητικών αξιωματούχων θα γίνει πάνω σε αυτή τη βάση.
Ο Τσίπρας
Το ταξίδι αυτό αποτελεί το πρώτο βήμα προ της επίσημης επίσκεψης του Ελληνα πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην Κίνα.
Προ δύο εβδομάδων και ενώ κάποιες δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών για ακύρωση των εν εξελίξει διαγωνισμών ιδιωτικοποίησης στην Ελλάδα είχαν προκαλέσει έναν σχετικό εκνευρισμό για το τι μέλλει γενέσθαι με τις κινεζικές επενδύσεις στη χώρα μας και πρωτίστως με την Cosco, ο Ελληνας πρωθυπουργός είχε επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τον Κινέζο πρωθυπουργό Li Keqiang, με σκοπό την προετοιμασία επίσημης επίσκεψης του Ελληνα πρωθυπουργού στην Κίνα. Στη διάρκεια της τηλεφωνικής επικοινωνίας των δύο πολιτικών αρχηγών συζητήθηκε η αποστολή κυβερνητικού κλιμακίου από την Ελλάδα στην Κίνα με σκοπό την προετοιμασία μιας επίσημης επίσκεψης του Ελληνα πρωθυπουργού στο Πεκίνο.
ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΝΟΣ
http://www.ethnos.gr/
......................................................................................................................................................................
Ρελάνς από τους Κινέζους για τρένα και 67% του ΟΛΠ
Οπως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έτσι και ο ΟΛΠ συμπεριλαμβάνεται στους διαγωνισμούς που έχει συμφωνηθεί να προχωρήσουν και θα ενταχθούν στο κυβερνητικό σχέδιο των μεταρρυθμίσεων με άξονα την επένδυση.
Αλλωστε, ανάμεσα στις δεσμεύσεις της λίστας Βαρουφάκη που υποβλήθηκε στο πλαίσιο της συμφωνίας στο Eurogroup, υπάρχει σαφής αναφορά για τη συνέχιση βάσει νόμου των αποκρατικοποιήσεων εκείνων που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ θεωρείται μία τις πιο ώριμες επενδύσεις που μπορεί να προωθηθεί αμέσως, στέλνοντας μήνυμα στην Ευρώπη για την επίτευξη της τελικής συμφωνίας με τους εταίρους.
Ο «παγωμένος» πλέον διαγωνισμός για το λιμάνι του Πειραιά προβλέπει την πώληση του 67% του ΟΛΠ και πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση θα ενεργοποιήσει τη διαδικασία, αλλά θεωρείται πολύ πιθανό να υπάρξουν αλλαγές τόσο στη σύμβαση που έχει το Δημόσιο με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς όσο και με το ποσοστό που θα διατεθεί στον ξένο επενδυτή.
Το ενδιαφέρον των Κινέζων για τον Πειραιά επιβεβαιώθηκε κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχαν το περασμένο Σαββατοκύριακο με τον υπουργό Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη. Σε μια προσπάθεια η κυβέρνηση να κατευνάσει τις ανησυχίες του Πεκίνου για τις επενδύσεις στην Ελλάδα, ο υπουργός, συνοδευόμενος μάλιστα από τη γυναίκα του, επισκέφθηκε την περασμένη εβδομάδα τις εγκαταστάσεις της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, ύστσερα από πρόσκληση του πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα Zou Xiaoli. Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε, ο Ελληνας υπουργός άκουσε την κινεζική αντιπροσωπεία να εκφράζει εντόνως το ενδιαφέρον για διάφορα επενδυτικά projects στην Ελλάδα, με τον Πειραιά βέβαια να αποτελεί την αιχμή του δόρατος, ενώ εξεδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ώστε να «δέσουν» οι κρίκοι της εφοδιαστικής αλυσίδας προς τη Βόρεια Ευρώπη.
3 εκατ. κοντέινερ
Από το 2009 μέχρι σήμερα που η Cosco ελxxέγχει τους δύο από τους τρεις προβλήτες του Πειραιά, η μεταφορική ικανότητα του Πειραιά διπλασιάστηκε και η κίνηση εμπορευματοκιβωτίων πολλαπλασιάστηκε αγγίζοντας τα 3 εκατομμύρια κοντέινερ τη χρονιά που πέρασε.
Η Cosco φιλοδοξεί να μετατρέψει τον Πειραιά σε σημαντικό κρίκο της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ευρώπη, με το Πεκίνο να επιδιώκει να καταστήσει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας κύρια πύλη εισόδου των ασιατικών εμπορευμάτων προς την Κεντρική Ευρώπη. Βλέποντας, μάλιστα, οι Κινέζοι ότι μεγαλώνει διαρκώς η λίστα με τις πολυεθνικές βιομηχανίες που επιλέγουν τον Πειραιά ως πύλη εισόδου, συνειδητοποίησαν την αξία του ελληνικού λιμανιού.
Αλλωστε ο αρχικός τους σχεδιασμός πριν από έξι χρόνια προέβλεπε ότι ο Πειραιάς θα είχε τα χαρακτηριστικά ενός λιμένα μεταφόρτωσης που θα ήταν πύλη εισόδου για προϊόντα τα οποία θα διανέμονταν σε προορισμούς (ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου και της Βόρειας Αφρικής) μέσω θαλάσσης. Ωστόσο στην πορεία διαπίστωσαν ότι ο Πειραιάς ως λιμάνι διέλευσης για την ανάπτυξη διαμετακομιστικού εμπορίου προς τις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης παρουσιάζει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης και αυτό το απέδειξαν με τη στάση τους οι πολυεθνικοί κολοσσοί.
Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗΣ
Ετοιμάζει βαλίτσες για το Πεκίνο
Τις βαλίτσες τους για το Πεκίνο ετοιμάζουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης και ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς. Τα δύο κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης θα πραγματοποιήσουν επίσημη επίσκεψη στην Κίνα το αμέσως προσεχές διάστημα, χωρίς ωστόσο ακόμα να έχουν οριστικοποιηθεί οι ημερομηνίες. Κυρίαρχο θέμα στην ατζέντα των συνομιλιών με την κινεζική κυβέρνηση θα είναι οι επενδύσεις στην Ελλάδα και οι αποκρατικοποιήσεις. Η Κίνα μέσω της Cosco ενδιαφέρεται για την απόκτηση του ΟΛΠ και οι συζητήσεις στη διάρκεια της επίσκεψης των Ελλήνων κυβερνητικών αξιωματούχων θα γίνει πάνω σε αυτή τη βάση.
Ο Τσίπρας
Το ταξίδι αυτό αποτελεί το πρώτο βήμα προ της επίσημης επίσκεψης του Ελληνα πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην Κίνα.
Προ δύο εβδομάδων και ενώ κάποιες δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών για ακύρωση των εν εξελίξει διαγωνισμών ιδιωτικοποίησης στην Ελλάδα είχαν προκαλέσει έναν σχετικό εκνευρισμό για το τι μέλλει γενέσθαι με τις κινεζικές επενδύσεις στη χώρα μας και πρωτίστως με την Cosco, ο Ελληνας πρωθυπουργός είχε επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τον Κινέζο πρωθυπουργό Li Keqiang, με σκοπό την προετοιμασία επίσημης επίσκεψης του Ελληνα πρωθυπουργού στην Κίνα. Στη διάρκεια της τηλεφωνικής επικοινωνίας των δύο πολιτικών αρχηγών συζητήθηκε η αποστολή κυβερνητικού κλιμακίου από την Ελλάδα στην Κίνα με σκοπό την προετοιμασία μιας επίσημης επίσκεψης του Ελληνα πρωθυπουργού στο Πεκίνο.
ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΝΟΣ
http://www.ethnos.gr/
......................................................................................................................................................................
Στείλτε μας τη φωτογραφία , το video ή το μήνυμα σου για να καταγγείλεις
και να δείξεις αυτό που θέλεις. Όλοι μαζί μπορούμε να έχουμε το
Κερατσίνι που θέλουμε!
Επικοινωνία με το KERATSINIVOICE:
Email: keratsinivoice@gmail.com
Κάντε like το keratsinivoice στο facebookEmail: keratsinivoice@gmail.com
Follow us στο twitter
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου