Το 2011 μέσω της Προβλήτας ΙΙ του Πειραιά διακινήθηκαν συνολικά 1.881.000 κοντέινερ έναντι 684.000 το 2010. Πρόκειται για αύξηση 73,5%.
Στο μεγαλύτερο container terminal της Cosco στην Ευρώπη και το δεύτερο σημαντικότερο μεταξύ των υπερπόντιων terminal που ελέγχει ο κινεζικός όμιλος αναδείχθηκε ο Πειραιάς το 2011 με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν από τη θυγατρική του, Cosco Pacific, για τη χρονιά που πέρασε. Το 2011 μέσω της Προβλήτας ΙΙ του Πειραιά διακινήθηκαν συνολικά 1.881.000 κοντέινερ έναντι 684.000 το 2010. Πρόκειται για αύξηση 73,5%. Τον τελευταίο μήνα του έτους, το Δεκέμβριο, από τον Πειραιά οι Κινέζοι διακίνησαν 139.000 κοντέινερ έναντι 55.000 το 2010. Πρόκειται για αύξηση περίπου 150%.
Από το container terminal της Νάπολης στην Ιταλία η Cosco διακίνησε μέσα στο 2011 περί τα 1.106.000 κοντέινερ έναντι 1.091.000 το 2010, αύξηση 1,3%, ενώ από το λιμάνι της Αμβέρσας διακίνησε 1.168.000 κοντέινερ έναντι περίπου 800.000 το 2010, αύξηση 46,9%.
Στο Σουέζ
Το μεγαλύτερο υπερπόντιο τέρμιναλ της Cosco παραμένει το νέο λιμάνι που λειτουργεί τα τελευταία χρόνια στο Σουέζ, από όπου ο κινεζικός όμιλος διακίνησε το 2011 περί τα 3,3 εκατ. κοντέινερ έναντι 2,9 το 2010, αύξηση 13,6%.
Το μεγαλύτερο υπερπόντιο τέρμιναλ της Cosco παραμένει το νέο λιμάνι που λειτουργεί τα τελευταία χρόνια στο Σουέζ, από όπου ο κινεζικός όμιλος διακίνησε το 2011 περί τα 3,3 εκατ. κοντέινερ έναντι 2,9 το 2010, αύξηση 13,6%.
Συνολικά από τα τέσσερα αυτά υπερπόντια terminal η Cosco τη χρονιά που πέρασε διακίνησε 6,7 εκατ. κοντέινερ έναντι 5,4 εκατ. περίπου το 2010, αύξηση 23,6%, με τον Πειραιά να καταγράφει τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση, αλλά και τη μεγαλύτερη αυξητική τάση από μήνα σε μήνα.
Στήριξη
Τα αποτελέσματα της Cosco στον Πειραιά για το 2011 δείχνουν ότι προφανώς για την εταιρεία πέρασαν τα πρώτα «πέτρινα χρόνια» και ότι παρά την κρίση οι Κινέζοι έχουν αποφασίσει να υποστηρίξουν την επένδυσή τους στην Ελλάδα. Να σημειωθεί ότι ο όμιλος τον περασμένο Οκτώβριο συμπλήρωσε δύο χρόνια στη διαχείριση του container terminal του Πειραιά.
Τα αποτελέσματα της Cosco στον Πειραιά για το 2011 δείχνουν ότι προφανώς για την εταιρεία πέρασαν τα πρώτα «πέτρινα χρόνια» και ότι παρά την κρίση οι Κινέζοι έχουν αποφασίσει να υποστηρίξουν την επένδυσή τους στην Ελλάδα. Να σημειωθεί ότι ο όμιλος τον περασμένο Οκτώβριο συμπλήρωσε δύο χρόνια στη διαχείριση του container terminal του Πειραιά.
Οι πράκτορες των διεθνών τακτικών γραμμών στον Πειραιά εκτιμούν ότι με αυτά τα νούμερα το λιμάνι του κατάφερε να βγει από την απομόνωση στην οποία είχε περιέλθει τη διετία 2008 και 2009, με τις συνεχόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον ΟΛΠ, οι οποίοι διαφωνούσαν με την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ στην Cosco.
Εντονο ενδιαφέρον
Mάλιστα, τα μηνύματα τα οποία παίρνουν από την αγορά είναι ότι αρκετές διεθνείς γραμμές ενδιαφέρονται να αναβαθμίσουν τις αφίξεις τους στον Πειραιά και ήδη σημειώνεται αύξηση των motherships έναντι των feeder, δηλαδή μεγαλώνει η χωρητικότητα των πλοίων και αυξάνεται το μεταφερόμενο φορτίο. Μία τέτοια περίπτωση είναι η Evergreen, ενώ στον Πειραιά επανήλθε η MSC ύστερα από τρία χρόνια απουσίας λόγω της μειωμένης λειτουργίας του λιμανιού.
Mάλιστα, τα μηνύματα τα οποία παίρνουν από την αγορά είναι ότι αρκετές διεθνείς γραμμές ενδιαφέρονται να αναβαθμίσουν τις αφίξεις τους στον Πειραιά και ήδη σημειώνεται αύξηση των motherships έναντι των feeder, δηλαδή μεγαλώνει η χωρητικότητα των πλοίων και αυξάνεται το μεταφερόμενο φορτίο. Μία τέτοια περίπτωση είναι η Evergreen, ενώ στον Πειραιά επανήλθε η MSC ύστερα από τρία χρόνια απουσίας λόγω της μειωμένης λειτουργίας του λιμανιού.
Οι πράκτορες εκτιμούν ότι πλέον το βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του container terminal του Πειραιά υπό τη διαχείριση της Cosco είναι η σημαντική αύξηση της παραγωγικότητας, από την οποία προκύπτει μεγάλο οικονομικό όφελος για τη διαχείριση των πλοίων.
Ιδιαίτερες διαφορές, όπως λένε, δεν παρατηρούνται στις τιμές έναντι των τιμολογίων του ΟΛΠ στην Προβλήτα Ι, αλλά επιτυγχάνεται πιο γρήγορη εξυπηρέτηση των πλοίων. Παράλληλα, ο ανταγωνισμός των Κινέζων, όπως εκτιμούν, έχει βελτιώσει και τους ρυθμούς στην Προβλήτα Ι.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου