16 Φεβ 2012

Συζήτηση για τον Καλλικράτη 2

Πολύ συζήτηση γίνεται το τελευταίο καιρό για το σχέδιο νόμου για τον Καλλικράτη 2. Οι αλλαγές είναι πολλές και σημαντικές. Έχουμε και λέμε τις πιο σοβαρές αλλαγές:
  1.  Από  πενήντα χιλιάδες έναν (50.001) έως εκατό χιλιάδες (100.000) κατοίκους ορίζονται έως τέσσερις (4) αντιδήμαρχοι. Έως σήμερα ήταν 6.
  2.  Οι περιφερειάρχες, δήμαρχοι, αντιπεριφερειάρχες, αντιδήμαρχοι και πρόεδροι περιφερειακών και δημοτικών συμβουλίων, οι οποίοι λαμβάνουν αντιμισθία, δεν λαμβάνουν αποζημίωση για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις των περιφερειακών ή δημοτικών συμβουλίων και των οικονομικών επιτροπών, καθώς και της επιτροπής ποιότητας ζωής των δήμων ή των διοικητικών επιτροπών
  3.  Η παράγραφος 1 του άρθρου 278 του ν.3852/2010 τροποποιείται και αντικαθίσταται ως εξής:  «1.Για τις συμβάσεις προμήθειας αγαθών, εκτέλεσης έργων και παροχής υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων των προγραμματικών συμβάσεων και των συμβάσεων υλοποίησης των διετών προγραμμάτων δράσης των κοινωφελών επιχειρήσεων, που συνάπτουν οι Ο.Τ.Α. και τα νομικά τους πρόσωπα, προϋπολογιζόμενης δαπάνης, χωρίς Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.), ποσού άνω των διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ, διενεργείται υποχρεωτικά προληπτικός έλεγχος νομιμότητας αυτών, πριν από τη σύναψη τους, από τον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που είναι αρμόδιος για τον προληπτικό έλεγχο των δαπανών τους.»
  4.  Οι οφειλές προς τους εργαζόμενους, το Ελληνικό Δημόσιο και το ΙΚΑ  των αμιγών δημοτικών επιχειρήσεων, του Π.Δ  410/95 ή των Κοινωφελών επιχειρήσεων, που λύθηκαν και τελούν υπό το καθεστώς εκκαθάρισης, βεβαιωμένες ταμειακά ή μη έως και τις 31-12-2010 απαλλάσσονται από πρόσθετους φόρους, πρόστιμα, προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής και κάθε μορφής επιβαρύνσεις και η εξόφλησή τους γίνεται υποχρεωτικά από τους Ο.Τ.Α. που τις έχουν συστήσει. Στις ανωτέρω οφειλές  περιλαμβάνονται και όσες προκύπτουν έπειτα από έλεγχο των αρμοδίων ελεγκτικών οργάνων
  5.  Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καθορίζεται η διαδικασία και τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τον προληπτικό έλεγχο των δαπανών των κοινωφελών επιχειρήσεων, των επιχειρήσεων ύδρευσης αποχέτευσης και των δημοτικών ανωνύμων εταιρειών του άρθρου 266 του ν.3463/2006 (ΦΕΚ Α΄ 114), από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Οι φορείς της παρούσας παραγράφου υποβάλλουν για προληπτικό έλεγχο χρηματικά εντάλματα για ποσά ύψους 5.000 και άνω, εφαρμοζομένου του πδ.136/2011.
  6.  Η παρ.4 του άρθρου 18 του ν.2946/2001 (ΦΕΚ Α’ 224)  αντικαθίσταται ως εξής : «Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑ που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του αριθμού των μελών του δύναται να καθορίζονται ειδικά μειωμένα τιμολόγια μέχρι το 50% των χρεώσεων ή απαλλαγή από αυτές για τους οικονομικά αδύναμους  υπόχρεους.Για την εφαρμογή του ανωτέρω εδαφίου ως οικονομικά αδύναμοι νοούνται οι υπόχρεοι που το οικογενειακό ετήσιο εισόδημα τους δεν ξεπερνά το ποσό των έξι χιλιάδων (6000) ευρώ, προσαυξανόμενο κατά είκοσι τοις εκατό (20%) για τη σύζυγο και για κάθε ανήλικο ή προστατευόμενο παιδί. Το καθορισθέν αυτό εισοδηματικό όριο αυξάνεται κατά πενήντα τοις εκατό (50%) στην περίπτωση των πολυτέκνων, καθώς και των  ατόμων με αναπηρία 67% και άνω.  Ως εισόδημα νοείται το φορολογούμενο πραγματικό ή τεκμαρτό και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο»

 Απορώ πάντως που μέσα σ' αυτή τη γενική οικονομική κρίση και την ώρα που ο Ελληνικός λαός πεινάει κάποιοι διαμαρτύρονται και αντιδρούν για την κατάργηση αντιδημαρχιών. Τελικά αυτοί σε άλλο κόσμο ζούνε..; Δεν βλέπουν την πραγματικότητα; Και που άραγε εξυπηρετεί το πολίτη οι τόσο αντιδήμαρχοι;;;
Μήπως θα έπρεπε επιτέλους να μπει μια τάξη και στους ΟΤΑ; Μήπως να υπάρχει περισσότερος έλεγχος;; Να μην ξεχνάμε ότι και μια μεγάλη πληγή της κρίσης οφείλεται και στους ΟΤΑ... Εκεί υπάρχει πλεονάζον προσωπικό, εκεί υπάρχουν μεγάλες και ύποπτες προμήθειες, εκεί υπάρχουν πάμπολλες παράνομες αναθέσεις έργων σε αγνώστους...Εκεί υπάρχουν υπέρογκοι μισθοί σε Δημάρχους και Αντιδημάρχους... 


Σίγουρα ο Καλλικράτης δεν έλυσε προβλήματα αλλά δημιούργησε περισσότερα. Αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι ο θεσμός αυτός δημιουργήθηκε σε εποχή κρίσης και ύφεσης. Σε μια εποχή που τα κονδύλια στους Δήμους λιγοστεύουν. Αλλά έχει και πολλά θετικά και ειδικά στο Καλλικράτη 2 διορθώνονται ακόμα περισσότερες παραλήψεις. Όλα αυτά πάντως δεν είναι δικαιολογίες για την κατάρρευση Δήμων όπως αυτού του Δήμου-Κερατσινίου-Δραπετσώνας. Ίσα ίσα αυτές οι καταστάσεις απαιτούν ικανούς και σοβαρούς Δημάρχους με όρεξη για δουλειά και όχι Δημάρχους Καίσαρες που νομίζουν ότι ο Δήμος τους είναι η επιχείρησή τους...... 
Αρθρο του Χρήστου Σγαρδέλη

Δεν υπάρχουν σχόλια :

  • Σκυλοδήμος: Αυτό το μπακάλικο στον Πειραιά είναι η ζωντανή καταγραφή της ιστορίας της πόλης
  • Από τα λίγα αυθεντικά παντοπωλεία, θυμίζει σκηνικό από ταινία της χρυσής ... read more
  • Λιπάσματα project : Το ρεμπέτικο μέσα από την προσφυγική εγκατάσταση
  • Η εγκατάσταση των προσφύγων στη Δραπετσώνα, η ατέλειωτη παραγκούπολη, οι ... read more
  • Φεστιβάλ Γιόγκα και Πιλάτες στα λιπάσματα Δραπετσώνας
  • Ο Δήμος Κερατσινίου Δραπετσώνας και η σχολή Navasana Yoga Amfiali Shala ... read more
  • Γ. Γαβρίλης, Γ. Ιωακειμίδης και Νίνα Κασιμάτη στηρίζουν τον Χρ. Βρεττάκο
  • Ένα κύμα δηλώσεων υποστήριξης υπέρ του δημάρχου Κερατσινίου-Δραπετσώνας ... read more
  • Ο Γ. Ραγκούσης για την αγωγή της Oil One σε βάρος του Χρήστου Βρεττάκου
  • Απαράδεκτη χαρακτήρισε ο Γ. Ραγκούσης την απόπειρα της Oil One να ... read more
    Recent Posts Widget

    ΝΙΚΑΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ