Πραγματοποιήθηκε χτες στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Μεταφορών Δικτύων
και Ανάπτυξης ημερίδα με θέμα «Οφέλη από τη διοργάνωση αγώνα F1 στην
Ελλάδα».
Διοργανωτής της ημερίδας ήταν ο Δήμος της Δραπετσώνας – Κερατσινίου σε συνεργασία με το φορέα Dielpis Formula1.
Ομιλητές στην ημερίδα αυτή ήταν ο κ. Λουκάς Τζανής, δήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας, ο κ. Σήφης Βαλυράκης, ο κ. Βασίλης Δεσποτόπουλος (μέλος της FIA), ο κ. Βασίλης Αποστολόπουλος (πρόεδρος Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών), ο κ. Θόδωρος Χαραγκιώνης, ο κ. Θανάσης Πλατιάς (καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιά) ο . κ Γιώργος Βάλβης (Deloitte) η κ. Σοφία Σπανού (Guida Sicura) και άλλοι.
Ο καθένας από την οπτική του ανέλυσε τα οφέλη που μπορεί να έχει η δημιουργία ενός θεματικού πάρκου στην περιοχή της Δραπετσώνας το οποίο θα προβάλλεται διαμέσου ενός αγώνα F1 που θα διοργανώνεται στους δρόμους του πάρκου μια φορά το χρόνο.
Η F1 είναι μια αθλητική πλατφόρμα με παγκόσμια απήχηση. Η Ελλάδα στο παρελθόν έχει φιλοξενήσει με επιτυχία αθλητικές διοργανώσεις παγκόσμιας εμβέλειας. Τους Ολυμπιακούς αγώνες το 2004, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Στίβου το 1997, το Μουντομπάσκετ το 1998 και άλλα αθλητικά γεγονότα που προέβαλαν τη χώρα μας. Είναι αλήθεια πως βαυκαλιζόμαστε με την ιδέα πως η χώρα μας είναι το κέντρο του κόσμου, πως έχει απεριόριστη προβολή και βρίσκεται πάντα ψηλά στη λίστα οιουδήποτε επιλέγει να κάνει διακοπές στο εξωτερικό.
Στην πραγματικότητα αυτό που συμβαίνει είναι πως όλοι έχουν ακούσει κάτι για την Ελλάδα αλλά αυτό το «κάτι» είναι συγκεχυμένο και θολό. Αόριστα για τα νησιά, για τα φαγητά για τα γλέντια ή τις θάλασσες.
Μια λύση σ’ αυτό το πρόβλημα θα μπορούσε να είναι η συστηματική, μεθοδική προβολή της χώρας μας μέσα από μια συγκεκριμένη διαδικασία. Σήμερα το πρόγραμμα της F1 φιλοξενεί 19 αγώνες σε όλο τον πλανήτη. Μέρη που μέχρι χτες επουδενί αποτελούσαν σημείο αναφοράς στο παγκόσμιο χάρτη σήμερα βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος λόγω της προβολής τους σε ετήσια βάση διαμέσου της διοργάνωσης GP.
Ένα λαμπρό παράδειγμα είναι το Καναδικό GP που διεξάγεται αυτό το Σαββατοκύριακο στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ στο Μόντρεαλ του Καναδά. Οι Καναδοί διοργανώνουν αυτόν τον αγώνα στους δρόμους του Μητροπολιτικού Πάρκου του Μόντρεαλ. Καθόλη τη διάρκεια του χρόνου δεν γίνονται εκεί άλλοι αγώνες. Οι δρόμοι κλείνουν μόνο 3 μέρες το χρόνο για τη διεξαγωγή του αγώνα της F1.
Σύμφωνα με δικές τους ανακοινώσεις η τοπική οικονομία έχει έσοδα κοντά στα 80 εκ. δολάρια ετησίως από το ρεύμα τουρισμού που προκαλεί η διοργάνωση του αγώνα. Το Μόντρεαλ με αφορμή τον αγώνα επισκέπτονται πάνω από 100 χιλιάδες τουρίστες. Επιπλέον η προβολή του τόπου δημιουργεί μια σημαντική δυναμική επισκεψιμότητας που η πόλη εισπράττει καθόλη τη διάρκεια του χρόνου.
Ο προηγούμενος αγώνας του πρωταθλήματος ήταν στο Μονακό. Τι έχουν πετύχει οι Μονεγάσκοι με τη φιλοξενία GP στους δρόμους του λιμανιού τους; Ανοίγουν μια φορά το χρόνο ένα παράθυρο και δείχνουν για 3 ολόκληρες ώρες τον τόπο τους σε όλο τον πλανήτη. Το μεγάλο όφελος δεν προέρχεται από τον τουρισμό του αγώνα αλλά από την επιθυμία που γεννιέται να βρεθείς εκεί. Όλοι θέλουν να κάνουν εκεί την έκθεση, την παρουσίαση, το συνέδριο, τον αγώνα με αποτέλεσμα στο Μονακό να γίνεται συνεχώς κάτι που αποφέρει έσοδα στο κράτος.
Στη Σιγκαπούρη το μεγάλο λιμάνι της Ανατολής τα πράγματα είναι διαφορετικά. Εκεί υπάρχει, το χρήμα και η δυναμική και η προβολή του τόπου γίνεται κυρίως για την ενίσχυση της εικόνας. Οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν ότι πάνω από το 50% των μεγάλων συμφωνιών που σχετίζονται με τις εταιρείες και τα κεφάλαια που έχουν έδρα στη Σιγκαπούρη θεμελιώνονται τη βδομάδα του αγώνα της F1.
Περιοχές όπως το Νέο Δελχί στην Ινδία, το Άμπου Ντάμπι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Ώστιν των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής δίνουν γη και ύδωρ για μια επιτυχημένη προβολή του τόπου τους διαμέσου της F1. Ειδικά το παράδειγμα των ΗΑΕ είναι χαρακτηριστικό. Οι γηγενείς μεθοδικά δημιούργησαν ένα τεχνητό νησί στους αμμόλοφους και πάνω εκεί συνεχίζουν να κατασκευάζουν το μεγαλύτερο θεματικό πάρκο του κόσμου. Το προβάλλουν διαμέσου της F1 και φυσικά πλέον μόλις 4 χρόνια μετά την ανάληψη διοργάνωσης αγώνα όλοι συζητούν για το πότε θα βρεθούν εκεί.
Μια σημαντική παρατήρηση είναι ποιους αφορά αυτό το «όλοι». Υπολογίζετε πως κάθε αγώνα F1 παρακολουθούν κοντά στα 250 εκ. άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη. Τα GP μεταδίδονται απευθείας σε 201 χώρες σε όλο τον κόσμο. Τηλεθεατές είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία άντρες οικονομικά εύρωστοι και ανώτατου μορφωτικού επιπέδου ηλικίας από 25 έως 45 ετών. Πρόκειται όπως πολύ καλά γνωρίζουν όσοι ασχολούνται με την προώθηση προϊόντων για το πιο περιζήτητο και δυναμικό κοινό.
Πιθανόν και ορθώς θα σκέφτεστε πως υπάρχουν και αρνητικά παραδείγματα όπως της Κωνσταντινούπολης και της Βαλένθια. Δυο πόλεις στη λεκάνη της Μεσογείου που φιλοξένησαν GP χωρίς επιτυχία. Φυσικά υπάρχει εξήγηση γι’ αυτό και για όσους ασχολούνται σε βάθος με το σπορ η αποτυχία ήταν προδιαγεγραμμένη. Στην Ισπανία ο αγώνας δεν απέκτησε ποτέ χαρακτήρα στη συγκεκριμένη διαδρομή ενώ ήδη υπήρχε το Ισπανικό GP στη Βαρκελώνη ενώ στην Τουρκία καθότι το motorsport δεν υπάρχει στην κουλτούρα των γειτόνων μας ήταν προφανές πως αυτό το κόσμημα το Istanbul Speed Park θα μείνει στα αζήτητα.
Σήμερα οι Ρώσοι στο θερινό θέρετρο του Σότσι δίνουν γη και ύδωρ για να εκμεταλλευτούν τη δυναμική της διοργάνωσης των χειμερινών Ολυμπιακών αγώνων εκεί το 2014 και να την αξιοποιήσουν κατάλληλα προβάλλοντας τον τόπο διαμέσου της διοργάνωσης αγώνα F1 στους δρόμους του λιμανιού της πόλης από του χρόνου. Το ξέρατε το Σότσι; Βρίσκεται στην Μαύρη θάλασσα είναι λένε πανέμορφα εκεί, βάζουμε στοίχημα πως σε τρία χρόνια όλος ο πλανήτης θα μιλάει γι’ αυτό;
Η ειδοποιός διαφορά της προβολής που μπορεί να τύχει η διοργανώτρια χώρα διαμέσου της F1 σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο αθλητικό γεγονός παγκόσμιας εμβέλειας συνίσταται κυρίως στο στοχευμένο δυναμικό κοινό που απευθύνεται η F1 και στην ετήσια επαναληψιμότητα. Η εν λόγω πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα για βέλτιστη αξιοποίηση της προβολής μιας χώρας και ενός τόπου εφόσον έχεις το σωστό θεματικό κόνσεπτ.
http://www.protothema.gr/
Κάντε like το keratsinivoice στο facebookΔιοργανωτής της ημερίδας ήταν ο Δήμος της Δραπετσώνας – Κερατσινίου σε συνεργασία με το φορέα Dielpis Formula1.
Ομιλητές στην ημερίδα αυτή ήταν ο κ. Λουκάς Τζανής, δήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας, ο κ. Σήφης Βαλυράκης, ο κ. Βασίλης Δεσποτόπουλος (μέλος της FIA), ο κ. Βασίλης Αποστολόπουλος (πρόεδρος Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών), ο κ. Θόδωρος Χαραγκιώνης, ο κ. Θανάσης Πλατιάς (καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιά) ο . κ Γιώργος Βάλβης (Deloitte) η κ. Σοφία Σπανού (Guida Sicura) και άλλοι.
Ο καθένας από την οπτική του ανέλυσε τα οφέλη που μπορεί να έχει η δημιουργία ενός θεματικού πάρκου στην περιοχή της Δραπετσώνας το οποίο θα προβάλλεται διαμέσου ενός αγώνα F1 που θα διοργανώνεται στους δρόμους του πάρκου μια φορά το χρόνο.
Η F1 είναι μια αθλητική πλατφόρμα με παγκόσμια απήχηση. Η Ελλάδα στο παρελθόν έχει φιλοξενήσει με επιτυχία αθλητικές διοργανώσεις παγκόσμιας εμβέλειας. Τους Ολυμπιακούς αγώνες το 2004, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Στίβου το 1997, το Μουντομπάσκετ το 1998 και άλλα αθλητικά γεγονότα που προέβαλαν τη χώρα μας. Είναι αλήθεια πως βαυκαλιζόμαστε με την ιδέα πως η χώρα μας είναι το κέντρο του κόσμου, πως έχει απεριόριστη προβολή και βρίσκεται πάντα ψηλά στη λίστα οιουδήποτε επιλέγει να κάνει διακοπές στο εξωτερικό.
Στην πραγματικότητα αυτό που συμβαίνει είναι πως όλοι έχουν ακούσει κάτι για την Ελλάδα αλλά αυτό το «κάτι» είναι συγκεχυμένο και θολό. Αόριστα για τα νησιά, για τα φαγητά για τα γλέντια ή τις θάλασσες.
Μια λύση σ’ αυτό το πρόβλημα θα μπορούσε να είναι η συστηματική, μεθοδική προβολή της χώρας μας μέσα από μια συγκεκριμένη διαδικασία. Σήμερα το πρόγραμμα της F1 φιλοξενεί 19 αγώνες σε όλο τον πλανήτη. Μέρη που μέχρι χτες επουδενί αποτελούσαν σημείο αναφοράς στο παγκόσμιο χάρτη σήμερα βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος λόγω της προβολής τους σε ετήσια βάση διαμέσου της διοργάνωσης GP.
Ένα λαμπρό παράδειγμα είναι το Καναδικό GP που διεξάγεται αυτό το Σαββατοκύριακο στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ στο Μόντρεαλ του Καναδά. Οι Καναδοί διοργανώνουν αυτόν τον αγώνα στους δρόμους του Μητροπολιτικού Πάρκου του Μόντρεαλ. Καθόλη τη διάρκεια του χρόνου δεν γίνονται εκεί άλλοι αγώνες. Οι δρόμοι κλείνουν μόνο 3 μέρες το χρόνο για τη διεξαγωγή του αγώνα της F1.
Σύμφωνα με δικές τους ανακοινώσεις η τοπική οικονομία έχει έσοδα κοντά στα 80 εκ. δολάρια ετησίως από το ρεύμα τουρισμού που προκαλεί η διοργάνωση του αγώνα. Το Μόντρεαλ με αφορμή τον αγώνα επισκέπτονται πάνω από 100 χιλιάδες τουρίστες. Επιπλέον η προβολή του τόπου δημιουργεί μια σημαντική δυναμική επισκεψιμότητας που η πόλη εισπράττει καθόλη τη διάρκεια του χρόνου.
Ο προηγούμενος αγώνας του πρωταθλήματος ήταν στο Μονακό. Τι έχουν πετύχει οι Μονεγάσκοι με τη φιλοξενία GP στους δρόμους του λιμανιού τους; Ανοίγουν μια φορά το χρόνο ένα παράθυρο και δείχνουν για 3 ολόκληρες ώρες τον τόπο τους σε όλο τον πλανήτη. Το μεγάλο όφελος δεν προέρχεται από τον τουρισμό του αγώνα αλλά από την επιθυμία που γεννιέται να βρεθείς εκεί. Όλοι θέλουν να κάνουν εκεί την έκθεση, την παρουσίαση, το συνέδριο, τον αγώνα με αποτέλεσμα στο Μονακό να γίνεται συνεχώς κάτι που αποφέρει έσοδα στο κράτος.
Στη Σιγκαπούρη το μεγάλο λιμάνι της Ανατολής τα πράγματα είναι διαφορετικά. Εκεί υπάρχει, το χρήμα και η δυναμική και η προβολή του τόπου γίνεται κυρίως για την ενίσχυση της εικόνας. Οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν ότι πάνω από το 50% των μεγάλων συμφωνιών που σχετίζονται με τις εταιρείες και τα κεφάλαια που έχουν έδρα στη Σιγκαπούρη θεμελιώνονται τη βδομάδα του αγώνα της F1.
Περιοχές όπως το Νέο Δελχί στην Ινδία, το Άμπου Ντάμπι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Ώστιν των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής δίνουν γη και ύδωρ για μια επιτυχημένη προβολή του τόπου τους διαμέσου της F1. Ειδικά το παράδειγμα των ΗΑΕ είναι χαρακτηριστικό. Οι γηγενείς μεθοδικά δημιούργησαν ένα τεχνητό νησί στους αμμόλοφους και πάνω εκεί συνεχίζουν να κατασκευάζουν το μεγαλύτερο θεματικό πάρκο του κόσμου. Το προβάλλουν διαμέσου της F1 και φυσικά πλέον μόλις 4 χρόνια μετά την ανάληψη διοργάνωσης αγώνα όλοι συζητούν για το πότε θα βρεθούν εκεί.
Μια σημαντική παρατήρηση είναι ποιους αφορά αυτό το «όλοι». Υπολογίζετε πως κάθε αγώνα F1 παρακολουθούν κοντά στα 250 εκ. άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη. Τα GP μεταδίδονται απευθείας σε 201 χώρες σε όλο τον κόσμο. Τηλεθεατές είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία άντρες οικονομικά εύρωστοι και ανώτατου μορφωτικού επιπέδου ηλικίας από 25 έως 45 ετών. Πρόκειται όπως πολύ καλά γνωρίζουν όσοι ασχολούνται με την προώθηση προϊόντων για το πιο περιζήτητο και δυναμικό κοινό.
Πιθανόν και ορθώς θα σκέφτεστε πως υπάρχουν και αρνητικά παραδείγματα όπως της Κωνσταντινούπολης και της Βαλένθια. Δυο πόλεις στη λεκάνη της Μεσογείου που φιλοξένησαν GP χωρίς επιτυχία. Φυσικά υπάρχει εξήγηση γι’ αυτό και για όσους ασχολούνται σε βάθος με το σπορ η αποτυχία ήταν προδιαγεγραμμένη. Στην Ισπανία ο αγώνας δεν απέκτησε ποτέ χαρακτήρα στη συγκεκριμένη διαδρομή ενώ ήδη υπήρχε το Ισπανικό GP στη Βαρκελώνη ενώ στην Τουρκία καθότι το motorsport δεν υπάρχει στην κουλτούρα των γειτόνων μας ήταν προφανές πως αυτό το κόσμημα το Istanbul Speed Park θα μείνει στα αζήτητα.
Σήμερα οι Ρώσοι στο θερινό θέρετρο του Σότσι δίνουν γη και ύδωρ για να εκμεταλλευτούν τη δυναμική της διοργάνωσης των χειμερινών Ολυμπιακών αγώνων εκεί το 2014 και να την αξιοποιήσουν κατάλληλα προβάλλοντας τον τόπο διαμέσου της διοργάνωσης αγώνα F1 στους δρόμους του λιμανιού της πόλης από του χρόνου. Το ξέρατε το Σότσι; Βρίσκεται στην Μαύρη θάλασσα είναι λένε πανέμορφα εκεί, βάζουμε στοίχημα πως σε τρία χρόνια όλος ο πλανήτης θα μιλάει γι’ αυτό;
Η ειδοποιός διαφορά της προβολής που μπορεί να τύχει η διοργανώτρια χώρα διαμέσου της F1 σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο αθλητικό γεγονός παγκόσμιας εμβέλειας συνίσταται κυρίως στο στοχευμένο δυναμικό κοινό που απευθύνεται η F1 και στην ετήσια επαναληψιμότητα. Η εν λόγω πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα για βέλτιστη αξιοποίηση της προβολής μιας χώρας και ενός τόπου εφόσον έχεις το σωστό θεματικό κόνσεπτ.
http://www.protothema.gr/
Follow us στο twitter
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου