29 Ιουλ 2013

Από τον θρόνο του Ξέρξη κοιτάζοντας το σήμερα….

Βαγγέλης Δούτσιος

Το 480 π.Χ., ο Βασιλιάς των Περσών Ξέρξης από τον θρόνο του, που είχε στηθεί εδώ στη κορυφή του Αιγάλεω όρους, παρακολούθησε την ήττα του στη μεγαλύτερη ναυμαχία των αιώνων, που έγινε στο στενό της Σαλαμίνας ,


 την πατρίδα του ομηρικού Αίαντα και του μεγάλου τραγικού Ευριπίδη, από την αυτή την νίκη των Ελλήνων, διασώθηκε και αναπτύχθηκε ο Ελληνικός πολιτισμός και διαδόθηκε στη Δύση και στον κόσμο.


  Ο στόλος του Ξέρξη έφυγε και γύρισε στις Σάρδεις. Η μάχη της Μυκάλης το 479 π.Χ., ήταν το τελειωτικό χτύπημα για την εκστρατεία του Ξέρξη. Σύμφωνα με τη μυθολογία, το όνομα Σαλαμίνα δόθηκε στο νησί από τον Κυχρέα, για να τιμήσει τη μητέρα του Σαλαμίνα που ήταν αδελφή της Αίγινας και μια από τις 50 κόρες του ποτάμιου θεού Ασωπού.

 Το Πέραμα βρίσκεται στο δυτικότερο άκρο του Πειραιά και συνορεύει με τους δήμους Χαϊδαρίου (βόρεια) και Κερατσινίου (ανατολικά) που συνδέετε με την Λεωφόρο Δημοκρατίας, Με Αμφιάλη, Κορυδαλλό και Αθήνα συνδέετε μέσω της Λεωφόρου Λαμπράκη και αποτελεί την κυριότερη σύνδεση με το νησί της Σαλαμίνας. Η νότια πλευρά του Περάματος βρέχεται από τον όρμο του Κερατσινίου, ενώ η δυτική του πλευρά συναντά τα νερά του στενού της Σαλαμίνας. Σύμφωνα και με τα παραπάνω, το όνομα του Περάματος μάλλον οφείλεται στη θέση του, η οποία αποτελεί «πέρασμα» από το ηπειρωτικό μέρος της Αθήνας και του Πειραιά προς τη Σαλαμίνα.

 Το Πέραμα είναι μια περιοχή βραχώδης που αναπτύσσεται από την επιφάνεια της θάλασσας μέχρι το υψόμετρο των 266 μέτρων (κορυφή Αγίας Τριάδας), και συμπεριλαμβάνει κομμάτια και από τις δύο πλαγιές του Αιγάλεω.
 Το Πέραμα αποκτά τη μορφή μικρού οικισμού τη δεκαετίας του 1920, όταν αρκετοί πρόσφυγες από την Κωνσταντινούπολη και τον Πόντο αναζητούν σε αυτή τη περιοχή την καινούργια τους ζωή. Το 1928 ιδρύονται τα πρώτα ναυπηγεία του Περάματος. Κάτι τέτοιο έχει ως αποτέλεσμα την άφιξη νέων κατοίκων, ως επί το πλείστον νησιωτών. Είναι γνωστό για την παρουσία και τη δραστηριοποίηση σε αυτό της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης.
 Το Πέραμα αποκτά τη μορφή μικρού οικισμού τη δεκαετίας του 1920, όταν αρκετοί πρόσφυγες από την Κωνσταντινούπολη και τον Πόντο αναζητούν σε αυτή τη περιοχή την καινούργια τους ζωή. Το 1928 ιδρύονται τα πρώτα ναυπηγεία του Περάματος. Κάτι τέτοιο έχει ως αποτέλεσμα την άφιξη νέων κατοίκων, ως επί το πλείστον νησιωτών. Είναι γνωστό για την παρουσία και τη δραστηριοποίηση σε αυτό της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης.
 Η ζωή στο Πέραμα είναι στενά συνδεδεμένη με την δραστηριότητα της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης γιατί η πλειοψηφία των κατοίκων της περιοχής εργάζεται στα ναυπηγεία του Περάματος. Ωστόσο η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη αποτελεί έναν από τους πιο επικίνδυνους εργασιακούς χώρους στην Ευρώπη με μεγάλο αριθμό εργατικών ατυχημάτων και δυστυχημάτων. Η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη σήμερα πραγματικά μαραζώνει , με την ραγδαία μείωση της παραγωγικής δραστηριότητας τα τελευταία 30 χρόνια έχει οδηγήσει στην ανεργία τη συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων με την ανεργία στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία να ανέρχεται στο 95%. Όταν η Ελλάδα, μια από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές δυνάμεις αδυνατεί να εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματα της εθνικής ναυπηγοεπισκευαστικής και ναυπηγικής της βιομηχανίας, με υψηλή τεχνογνωσία και άριστη ποιότητα υπηρεσιών, όταν η Ρουμανία , η Κροατία και η Τουρκία, με συντονισμένη πολιτική επενδύσεων αποσπούν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.
 Η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη σήμερα πραγματικά μαραζώνει , με την ραγδαία μείωση της παραγωγικής δραστηριότητας τα τελευταία 30 χρόνια έχει οδηγήσει στην ανεργία τη συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων με την ανεργία στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία να ανέρχεται στο 95%. Όταν η Ελλάδα, μια από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές δυνάμεις αδυνατεί να εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματα της εθνικής ναυπηγοεπισκευαστικής και ναυπηγικής της βιομηχανίας, με υψηλή τεχνογνωσία και άριστη ποιότητα υπηρεσιών, όταν η Ρουμανία , η Κροατία και η Τουρκία, με συντονισμένη πολιτική επενδύσεων αποσπούν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.

Πρωταγωνιστές βέβαια στην παγκόσμια αγορά ναυπηγοεπισκευών αναδεικνύονται οι ασιατικές χώρες, Κίνα, Νότια Κορέα και Ιαπωνία που μάλιστα τα ναυπηγεία της Άπω Ανατολής έχουν ήδη εξασφαλίσει εργασίες για τη διάρκεια της επόμενης δεκαετίας.!!! Εμείς τι εξασφαλίζουμε ?

 Βαγγέλης Δούτσιος



Για απίστευτες προσφορές Κάντε κλικ εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Recent Posts Widget

ΝΙΚΑΙΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ