Του Ηλία Γ. Μπέλλου
H APΜ Terminals, θυγατρική του δανέζικου ναυτιλιακού κολοσσού Moller-Maersk Group, η οποία έχει προκριθεί, όπως και η κινεζική Cosco, στην τελική φάση του διαγωνισμού για την πώληση της καταστατικής πλειοψηφίας της διαχειρίστριας του λιμανιού του Πειραιά ΟΛΠ ΑΕ, δηλώνει έτοιμη να καταθέσει δεσμευτική προσφορά και περιμένει την επίσημη ενημέρωση από την νέα κυβέρνηση για τον σχετικό διαγωνισμό.
«Παραμένουμε δεσμευμένοι στην ανάπτυξη της Ελλάδας και όσον αφορά στην μεταρρυθμιστική προσπάθεια η ιδιωτικοποίηση του Πειραιά είναι μια θετική ουρία για επενδύσεις και ανάπτυξη της οικονομίας» δηλώνει ο εκπρόσωπος της APM, Tom Boyd στην Wall Street Journal.
Αν και η κυβέρνηση έχει διαμηνύσει δια στόματος του αναπληρωτή υπουργού ναυτιλίας Θ. Δρίτσα και άλλων πως θα σταματήσει την αποκρατικοποίηση, δημοσίευμα της Wall Street Journal, επικαλούμενο δηλώσεις ανώτερου αξιωματούχου του ελληνικού υπουργείου οικονομικών, αναφέρει πως «η πώληση του ΟΛΠ θα προχωρήσει».
Από την πλευρά του το Υπουργείο Οικονομικών σε ανακοίνωσή του πριν από λίγο σημειώνει πως «αναφορικά με δημοσιεύματα σχετικά με δηλώσεις αξιωματούχου του Υπουργείου Οικονομικών για την «αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ» διευκρινίζεται ότι η θέση του Υπουργείου στο συγκριμένο ζήτημα είναι θετική ως προς την υπάρχουσα σύμβαση με την Cosco και ότι ουδεμία αναφορά έγινε στο θέμα της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ».
Πηγές με γνώση της διαδικασίας που επικαλείται η έγκριτη αμερικανική εφημερίδα τοποθετούν την δίκαιη αποτίμηση της καταστατικής πλειοψηφίας της ΟΛΠ ΑΕ κοντά στα 800 εκατ. ευρώ.
Την ίδια ώρα πληροφορίες θέλουν τον υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Παναγιώτη Λαφαζάνη να επισκέπτεται το Πεκίνο τα επόμενα 24ωρα με σκοπό την προώθηση των κινεζικών επενδύσεων στην Ελλάδα και των ελληνικών εξαγωγών στην Κίνα.
Από την πλευρά της η κινεζική Cosco που διαχειρίζεται ήδη τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ και έχει υπογράψει σύμβαση εγκεκριμένη από το κοινοβούλιο για επένδυση 230 εκατ. ευρώ στο δυτικό τμήμα του λιμανιού διαμηνύει προς κάθε κατεύθυνση ότι εξακολουθεί επίσης να ενδιαφέρεται για την απόκτηση του 67,7% του ΟΛΠ.
Η APM Terminals ανήκει στον όμιλο του ναυτιλιακού κολοσσού A.P. Moller-Maersk Group και είναι ένας από τους μεγαλύτερες διαχειριστές λιμένων του κόσμου. Λειτουργεί παγκόσμιο δίκτυο 64 τερματικών σταθμών σε 39 χώρες στις πέντε ηπείρους, έχει επτά νέα λιμενικά έργα σε εξέλιξη και πάνω από 160 επιχειρήσεις σε υπηρεσίες εσωτερικών μεταφορών (ενδοποτάμιες και παράκτιες υδάτινες μεταφορές).
H Cosco (Hong Kong) Group Limited, είναι θυγατρική της China Ocean Shipping (Group) Company και μέσω άλλης θυγατρικής διαχειρίζεται ήδη δύο προβλήτες του ΟΛΠ. Ο κινεζικός όμιλος έχει συμβάλλει στην ανάδειξη του Πειραιά ως το ταχύτερα αναπτυσσόμενο εμπορικό λιμάνι διεθνώς και προβλέπεται πως θα τον καταστήσει σύντομα το μεγαλύτερο της Μεσογείου.
Πίσω από την πολιτική αντιπαράθεση για τις αποκρατικοποιήσεις αλλά και το επίμονο ενδιαφέρον των δυο μεγάλων ξένων ομίλων για την ιδιωτικοποίηση κρύβεται μια ναυμαχία παρασκηνίων για τον έλεγχο των λιμανιών της Μεσογείου μεταξύ της κινεζικής Cosco και της δανέζικης A.P. Moller-Maersk Group. Η σχέση των δυο ομίλων είναι όμως σύνθετη και σε περιπτώσεις όπως αυτή της Αιγύπτου εμφανίζονται να συμμετέχουν από κοινού στο μετοχικό κεφαλαίο λιμενικών σταθμών. Όμως σε άλλα είναι ευθέως ανταγωνιστικοί. Όπως στην περίπτωση του λιμανιού της Σμύρνης ή Aegean Gateway Terminal που έχει πάρει η APM Terminals θυγατρική της A.P. Moller-Maersk Group και βρίσκεται στα 200 ναυτικά μίλια ανατολικά του Πειραιά. Το λιμάνι της Σμύρνης πάντως είναι ακόμα πολύ μικρής δυναμικότητας και απέχει απαγορευτικά από τους ευρωπαϊκούς διαδρόμους σιδηροδρομικών και οδικών μεταφορών. Και οι Δανοί το γνωρίζουν αυτό καθώς στέλνουν block trains από τον Πειραιά προς τη Θεσσαλονίκη.
Κύκλοι της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας συνδέουν την κάθοδο της A.P. Moller-Maersk Group στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ με πρόθεσή της να πιέσει τους Κινέζους να της παραχωρήσουν το ποσοστό της τάξης του 20% του μετοχικού κεφαλαίου που διαθέτει η Cosco στο λιμάνι Suez Canal Container Terminal S.A.E. στο Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου. Άλλοι αναφέρουν επίσης ότι οι Δανοί ανησυχούν για τις πολιτικές εξελίξεις στην Αίγυπτο και επιδιώκουν να αποκτήσουν έρεισμα και στον στρατηγικά ανώτερο «ευρωπαϊκό» Πειραιά.
Στον διαγωνισμό για τον Πειραιά κατέβηκαν ακόμα οι Cartesian Capital Group LLC, International Container Terminal Services, Ports America Group Holdings και Utilico Emerging Markets Limited. Με δεδομένο όμως ότι από αυτούς μεγάλη είναι μόνον η Ports America που δεν έχει διεθνή παρουσία εκτός ΗΠΑ και Καναδά όλοι εστιάζουν στην δανο-κινεζική κόντρα.
Πηγή:www.capital.gr
......................................................................................................................................................................
H APΜ Terminals, θυγατρική του δανέζικου ναυτιλιακού κολοσσού Moller-Maersk Group, η οποία έχει προκριθεί, όπως και η κινεζική Cosco, στην τελική φάση του διαγωνισμού για την πώληση της καταστατικής πλειοψηφίας της διαχειρίστριας του λιμανιού του Πειραιά ΟΛΠ ΑΕ, δηλώνει έτοιμη να καταθέσει δεσμευτική προσφορά και περιμένει την επίσημη ενημέρωση από την νέα κυβέρνηση για τον σχετικό διαγωνισμό.
«Παραμένουμε δεσμευμένοι στην ανάπτυξη της Ελλάδας και όσον αφορά στην μεταρρυθμιστική προσπάθεια η ιδιωτικοποίηση του Πειραιά είναι μια θετική ουρία για επενδύσεις και ανάπτυξη της οικονομίας» δηλώνει ο εκπρόσωπος της APM, Tom Boyd στην Wall Street Journal.
Αν και η κυβέρνηση έχει διαμηνύσει δια στόματος του αναπληρωτή υπουργού ναυτιλίας Θ. Δρίτσα και άλλων πως θα σταματήσει την αποκρατικοποίηση, δημοσίευμα της Wall Street Journal, επικαλούμενο δηλώσεις ανώτερου αξιωματούχου του ελληνικού υπουργείου οικονομικών, αναφέρει πως «η πώληση του ΟΛΠ θα προχωρήσει».
Από την πλευρά του το Υπουργείο Οικονομικών σε ανακοίνωσή του πριν από λίγο σημειώνει πως «αναφορικά με δημοσιεύματα σχετικά με δηλώσεις αξιωματούχου του Υπουργείου Οικονομικών για την «αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ» διευκρινίζεται ότι η θέση του Υπουργείου στο συγκριμένο ζήτημα είναι θετική ως προς την υπάρχουσα σύμβαση με την Cosco και ότι ουδεμία αναφορά έγινε στο θέμα της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ».
Πηγές με γνώση της διαδικασίας που επικαλείται η έγκριτη αμερικανική εφημερίδα τοποθετούν την δίκαιη αποτίμηση της καταστατικής πλειοψηφίας της ΟΛΠ ΑΕ κοντά στα 800 εκατ. ευρώ.
Την ίδια ώρα πληροφορίες θέλουν τον υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Παναγιώτη Λαφαζάνη να επισκέπτεται το Πεκίνο τα επόμενα 24ωρα με σκοπό την προώθηση των κινεζικών επενδύσεων στην Ελλάδα και των ελληνικών εξαγωγών στην Κίνα.
Από την πλευρά της η κινεζική Cosco που διαχειρίζεται ήδη τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ και έχει υπογράψει σύμβαση εγκεκριμένη από το κοινοβούλιο για επένδυση 230 εκατ. ευρώ στο δυτικό τμήμα του λιμανιού διαμηνύει προς κάθε κατεύθυνση ότι εξακολουθεί επίσης να ενδιαφέρεται για την απόκτηση του 67,7% του ΟΛΠ.
Η APM Terminals ανήκει στον όμιλο του ναυτιλιακού κολοσσού A.P. Moller-Maersk Group και είναι ένας από τους μεγαλύτερες διαχειριστές λιμένων του κόσμου. Λειτουργεί παγκόσμιο δίκτυο 64 τερματικών σταθμών σε 39 χώρες στις πέντε ηπείρους, έχει επτά νέα λιμενικά έργα σε εξέλιξη και πάνω από 160 επιχειρήσεις σε υπηρεσίες εσωτερικών μεταφορών (ενδοποτάμιες και παράκτιες υδάτινες μεταφορές).
H Cosco (Hong Kong) Group Limited, είναι θυγατρική της China Ocean Shipping (Group) Company και μέσω άλλης θυγατρικής διαχειρίζεται ήδη δύο προβλήτες του ΟΛΠ. Ο κινεζικός όμιλος έχει συμβάλλει στην ανάδειξη του Πειραιά ως το ταχύτερα αναπτυσσόμενο εμπορικό λιμάνι διεθνώς και προβλέπεται πως θα τον καταστήσει σύντομα το μεγαλύτερο της Μεσογείου.
Πίσω από την πολιτική αντιπαράθεση για τις αποκρατικοποιήσεις αλλά και το επίμονο ενδιαφέρον των δυο μεγάλων ξένων ομίλων για την ιδιωτικοποίηση κρύβεται μια ναυμαχία παρασκηνίων για τον έλεγχο των λιμανιών της Μεσογείου μεταξύ της κινεζικής Cosco και της δανέζικης A.P. Moller-Maersk Group. Η σχέση των δυο ομίλων είναι όμως σύνθετη και σε περιπτώσεις όπως αυτή της Αιγύπτου εμφανίζονται να συμμετέχουν από κοινού στο μετοχικό κεφαλαίο λιμενικών σταθμών. Όμως σε άλλα είναι ευθέως ανταγωνιστικοί. Όπως στην περίπτωση του λιμανιού της Σμύρνης ή Aegean Gateway Terminal που έχει πάρει η APM Terminals θυγατρική της A.P. Moller-Maersk Group και βρίσκεται στα 200 ναυτικά μίλια ανατολικά του Πειραιά. Το λιμάνι της Σμύρνης πάντως είναι ακόμα πολύ μικρής δυναμικότητας και απέχει απαγορευτικά από τους ευρωπαϊκούς διαδρόμους σιδηροδρομικών και οδικών μεταφορών. Και οι Δανοί το γνωρίζουν αυτό καθώς στέλνουν block trains από τον Πειραιά προς τη Θεσσαλονίκη.
Κύκλοι της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας συνδέουν την κάθοδο της A.P. Moller-Maersk Group στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ με πρόθεσή της να πιέσει τους Κινέζους να της παραχωρήσουν το ποσοστό της τάξης του 20% του μετοχικού κεφαλαίου που διαθέτει η Cosco στο λιμάνι Suez Canal Container Terminal S.A.E. στο Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου. Άλλοι αναφέρουν επίσης ότι οι Δανοί ανησυχούν για τις πολιτικές εξελίξεις στην Αίγυπτο και επιδιώκουν να αποκτήσουν έρεισμα και στον στρατηγικά ανώτερο «ευρωπαϊκό» Πειραιά.
Στον διαγωνισμό για τον Πειραιά κατέβηκαν ακόμα οι Cartesian Capital Group LLC, International Container Terminal Services, Ports America Group Holdings και Utilico Emerging Markets Limited. Με δεδομένο όμως ότι από αυτούς μεγάλη είναι μόνον η Ports America που δεν έχει διεθνή παρουσία εκτός ΗΠΑ και Καναδά όλοι εστιάζουν στην δανο-κινεζική κόντρα.
Πηγή:www.capital.gr
......................................................................................................................................................................
Στείλτε μας τη φωτογραφία , το video ή το μήνυμα σου για να καταγγείλεις
και να δείξεις αυτό που θέλεις. Όλοι μαζί μπορούμε να έχουμε το
Κερατσίνι που θέλουμε!
Επικοινωνία με το KERATSINIVOICE:
Email: keratsinivoice@gmail.com
Email: keratsinivoice@gmail.com


Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου