Στην ακύρωση του μόλις πρόσφατα επαναδημοπρατηθέντος -τρίτου κατά σειρά- διαγωνισμού για την προμήθεια 25 συρμών
τραμ, προϋπολογισμού 64 εκατ. ευρώ προχώρησε η Αττικό Μετρό.
Το έργο χρηματοδοτείται από το τρέχον ΕΣΠΑ (και συγκεκριμένα το ΠΕΠ ATTΙKΗΣ), όμως ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε πριν από λίγες ημέρες χωρίς η Αττικό Μετρό να έχει πάρει το "πράσινο φώς" από τη Διαχειριστική Αρχή. Έτσι, σύμφωνα με έγγραφο που δημοσιεύτηκε στην Διαύγεια, αποφασίστηκε η ακύρωση και επαναπροκήρυξη (σε δεύτερο χρόνο) του διαγωνισμού. Ήταν η τρίτη φορά που προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός, καθώς την πρώτη φορά σημαδεύθηκε από αλλεπάλληλες προσφυγές στη Δικαιοσύνη και τη δεύτερη από έλλειψη ενδιαφέροντος.
Η εξέλιξη αυτή οδηγεί σε νέο κύκλο καθυστερήσεων τον διαγωνισμό για την προμήθεια 25 νέων συρμών Τραμ που θα χρησιμοποιηθούν στις επεκτάσεις του δικτύου σε Πειραιά και Κερατσίνι.
Ο πρώτος διαγωνισμός στο οποίο οι συμμετέχοντες ήταν έξι, κράτησε σχεδόν 2 χρόνια. Σε αυτόν υπήρξαν σημαντικές εμπλοκές λόγω των αλλεπάλληλων προσφυγών των εταιρειών και τελικά ακυρώθηκε.
Συγκεκριμένα, ξεκίνησε το 2013 με την συμμετοχή έξι διεθνών εταιρειών: της Τσεχικής Skoda, της Ισπανικών και Γαλλικών συμφερόντων CAF, των Πολωνικών PEZA και Solaris, της Κινεζικής CNR και της γερμανικών συμφερόντων Stadler.
Από το διαγωνισμό απορρίφθηκαν οι PEZA, Sradler και η CNR και συνέχισαν οι άλλες τρεις. Ωστόσο η διαδικασία "μπλόκαρε" λόγω ενστάσεων της Skoda εναντίον της CAF, με το επιχείρημα ότι η εταιρεία δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις για να συμμετάσχει στο διαγωνισμό. Η Αττικό Μετρό απέρριψε τις ενστάσεις και τότε η εταιρεία προσέφυγε στο ΣτΕ. Όμως η Αττικό Μετρό επέλεξε την ακύρωση του διαγωνισμού.
Πέρυσι το έργο ξαναβγήκε στον "αέρα", όμως και πάλι ακυρώθηκε καθώς κατηγορήθηκε ο διαγωνισμός από την παρούσα διοίκηση για φωτογραφικές διατάξεις. Στις αρχές Φεβρουαρίου ανακοινώθηκε η επαναδημοπράτηση του έργου, με καταληκτική ημερομηνία προσφορών την 23η Μαρτίου. Ωστόσο, η διαγωνιστική διαδικασία, παγώνει εκ νέου.
Ο διαγωνισμός αφορά την προμήθεια των συρμών του τράμ για τις επεκτάσεις του έργου, καθώς και την προμήθεια των κύριων ανταλλακτικών των οχημάτων και του εξοπλισμού μετακίνησής τους. Πρόκειται για τη δεύτερη γενιά συρμών Τραμ που θα ενταχθούν στο δίκτυο της Αθήνας και θα περιλαμβάνουν όλες τις τεχνικές βελτιώσεις που έχουν προκύψει από το 2004, όταν και ήλθε η πρώτη γενιά από την Ιταλία και την Ansaldobreda.
Η προμήθεια των 25 συρμών Τραμ θεωρείται απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία των επεκτάσεων προς Πειραιά και Κερατσίνι που θα είναι η επόμενη επέκταση.
Μόνο για την επέκταση προς Πειραιά απαιτούνται 12 συρμοί Τραμ και αυτό σημαίνει πως μέχρι να τεθούν σε λειτουργία οι πρώτοι νέοι συρμοί, τα δρομολόγια στο δίκτυο αναγκαστικά θα αραιώσουν για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες που εκ των πραγμάτων θα προκύψουν, καθώς η συγκεκριμένη επέκταση αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία σχετικά σύντομα.
τραμ, προϋπολογισμού 64 εκατ. ευρώ προχώρησε η Αττικό Μετρό.
Το έργο χρηματοδοτείται από το τρέχον ΕΣΠΑ (και συγκεκριμένα το ΠΕΠ ATTΙKΗΣ), όμως ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε πριν από λίγες ημέρες χωρίς η Αττικό Μετρό να έχει πάρει το "πράσινο φώς" από τη Διαχειριστική Αρχή. Έτσι, σύμφωνα με έγγραφο που δημοσιεύτηκε στην Διαύγεια, αποφασίστηκε η ακύρωση και επαναπροκήρυξη (σε δεύτερο χρόνο) του διαγωνισμού. Ήταν η τρίτη φορά που προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός, καθώς την πρώτη φορά σημαδεύθηκε από αλλεπάλληλες προσφυγές στη Δικαιοσύνη και τη δεύτερη από έλλειψη ενδιαφέροντος.
Η εξέλιξη αυτή οδηγεί σε νέο κύκλο καθυστερήσεων τον διαγωνισμό για την προμήθεια 25 νέων συρμών Τραμ που θα χρησιμοποιηθούν στις επεκτάσεις του δικτύου σε Πειραιά και Κερατσίνι.
Ο πρώτος διαγωνισμός στο οποίο οι συμμετέχοντες ήταν έξι, κράτησε σχεδόν 2 χρόνια. Σε αυτόν υπήρξαν σημαντικές εμπλοκές λόγω των αλλεπάλληλων προσφυγών των εταιρειών και τελικά ακυρώθηκε.
Συγκεκριμένα, ξεκίνησε το 2013 με την συμμετοχή έξι διεθνών εταιρειών: της Τσεχικής Skoda, της Ισπανικών και Γαλλικών συμφερόντων CAF, των Πολωνικών PEZA και Solaris, της Κινεζικής CNR και της γερμανικών συμφερόντων Stadler.
Από το διαγωνισμό απορρίφθηκαν οι PEZA, Sradler και η CNR και συνέχισαν οι άλλες τρεις. Ωστόσο η διαδικασία "μπλόκαρε" λόγω ενστάσεων της Skoda εναντίον της CAF, με το επιχείρημα ότι η εταιρεία δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις για να συμμετάσχει στο διαγωνισμό. Η Αττικό Μετρό απέρριψε τις ενστάσεις και τότε η εταιρεία προσέφυγε στο ΣτΕ. Όμως η Αττικό Μετρό επέλεξε την ακύρωση του διαγωνισμού.
Πέρυσι το έργο ξαναβγήκε στον "αέρα", όμως και πάλι ακυρώθηκε καθώς κατηγορήθηκε ο διαγωνισμός από την παρούσα διοίκηση για φωτογραφικές διατάξεις. Στις αρχές Φεβρουαρίου ανακοινώθηκε η επαναδημοπράτηση του έργου, με καταληκτική ημερομηνία προσφορών την 23η Μαρτίου. Ωστόσο, η διαγωνιστική διαδικασία, παγώνει εκ νέου.
Ο διαγωνισμός αφορά την προμήθεια των συρμών του τράμ για τις επεκτάσεις του έργου, καθώς και την προμήθεια των κύριων ανταλλακτικών των οχημάτων και του εξοπλισμού μετακίνησής τους. Πρόκειται για τη δεύτερη γενιά συρμών Τραμ που θα ενταχθούν στο δίκτυο της Αθήνας και θα περιλαμβάνουν όλες τις τεχνικές βελτιώσεις που έχουν προκύψει από το 2004, όταν και ήλθε η πρώτη γενιά από την Ιταλία και την Ansaldobreda.
Η προμήθεια των 25 συρμών Τραμ θεωρείται απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία των επεκτάσεων προς Πειραιά και Κερατσίνι που θα είναι η επόμενη επέκταση.
Μόνο για την επέκταση προς Πειραιά απαιτούνται 12 συρμοί Τραμ και αυτό σημαίνει πως μέχρι να τεθούν σε λειτουργία οι πρώτοι νέοι συρμοί, τα δρομολόγια στο δίκτυο αναγκαστικά θα αραιώσουν για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες που εκ των πραγμάτων θα προκύψουν, καθώς η συγκεκριμένη επέκταση αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία σχετικά σύντομα.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου