5 Ιουν 2019

Μόνο πράσινο και όχι business στη Δραπετσώνα

Οριστικό τέλος λαμβάνουν τα σχέδια αξιοποίησης, μέσω και της δημιουργίας χρήσεων αναψυχής και εμπορίου, της πρώην
βιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας-Κερατσινίου, μετά την δημοσίευση, χθες, στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της απόφασης του περιφερειακού συμβουλίου Αττικής για την αναγκαστική απαλλοτρίωση έκτασης 205 στρεμμάτων.  Στη συγκεκριμένη έκταση, που ανήκει στην Εθνική Τράπεζα, σχεδιάζεται να δημιουργηθεί μητροπολιτικό πάρκο πρασίνου, όπως προβλέπει ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την ανάπλαση 640 στρεμμάτων της έκτασης.

Η προς απαλλοτρίωση έκταση βρίσκεται βόρεια της εισόδου του λιμανιού του Πειραιά και αποτελείται από δύο τμήματα  συνολικής επιφανείας 204,8 στρέμματα. Η απαλλοτρίωση έχει προεκτιμώμενη δαπάνη 10 εκατ. ευρώ η οποία προβλέπεται να καλυφθεί από πιστώσεις του έργου με τίτλο "Απαλλοτρίωση Χώρου Πρώην Εργοστασίου Λιπασμάτων για την Κατασκευή Μητροπολιτικού Πάρκου Πρασίνου του Εργοστασίου Λιπασμάτων Δραπετσώνας", που έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα εκτελεστέων έργων της Περιφέρειας Αττικής.

Το πάρκο θα είναι το βασικό τμήμα του σχεδίου αξιοποίησης, με την μακέτα του έργου να περιλαμβάνει τη δημιουργία μουσείου μελέτης βυθού, παιδιατρικού νοσοκομείου, κέντρου θαλασσοθεραπείας κτλ.

Πάντως, βασικό ερώτημα παραμένει από που θα προέλθει η χρηματοδότηση για τη συντήρηση και φύλαξη του μητροπολιτικού πάρκου, ώστε να μην μετατραπεί σε νέο Πεδίον του Άρεως.

Τα αρχικά σχέδια


Παλαιότερα σχέδια για την αξιοποίηση της έκτασης, που ανήκει στην Εθνική Τράπεζα (205 στρέμματα), την Lafarge (117 στρέμ.), εταιρεία πετρελαιοειδών (82 στρεμ.) και το Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας, προέβλεπαν την ανάπτυξη κτηρίων εμπορικών χρήσεων. Ένα από τα σχέδια αξιοποίησης προέβλεπαν τη δημιουργία ουρανοξυστών, εμπορικού κέντρου, αλλά και χώρων εστίασης στο 70% του συνόλου της έκτασης με στόχο την προσέλκυση σημαντικών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

Μία ακόμη από τις πλέον αμφιλεγόμενες προτάσεις για την αξιοποίηση της έκτασης ήταν η υλοποίηση πίστας Φόρμουλα 1, της οποίας το κόστος κατασκευής είχε τοποθετηθεί σε περίπου 680 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με παλαιότερη μελέτη της Deloitte. Είχε ακόμη υπολογιστεί ότι κατά τη διάρκεια της κατασκευής θα απασχοληθούν 8.500 άτομα, ενώ για τη λειτουργία του έργου συνολικά θα απασχολούνται 4.640 άτομα.  Ελλείψει χρηματοδότησης, αλλά και αντιδράσεων της εκάστοτε δημοτικής αρχής, κανένα από τα σχέδια αξιοποίησης που προέβλεπαν τη δημιουργία χρήσεων εμπορίου και αναψυχής δεν υλοποιήθηκε.

Σημειώνεται ότι στην έκταση από το 1999 έχει σταματήσει να λειτουργεί το εργοστάσιο λιπασμάτων.

dimitris.delevegos@capital.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια :

  • Σκυλοδήμος: Αυτό το μπακάλικο στον Πειραιά είναι η ζωντανή καταγραφή της ιστορίας της πόλης
  • Από τα λίγα αυθεντικά παντοπωλεία, θυμίζει σκηνικό από ταινία της χρυσής ... read more
  • Λιπάσματα project : Το ρεμπέτικο μέσα από την προσφυγική εγκατάσταση
  • Η εγκατάσταση των προσφύγων στη Δραπετσώνα, η ατέλειωτη παραγκούπολη, οι ... read more
  • Φεστιβάλ Γιόγκα και Πιλάτες στα λιπάσματα Δραπετσώνας
  • Ο Δήμος Κερατσινίου Δραπετσώνας και η σχολή Navasana Yoga Amfiali Shala ... read more
  • Γ. Γαβρίλης, Γ. Ιωακειμίδης και Νίνα Κασιμάτη στηρίζουν τον Χρ. Βρεττάκο
  • Ένα κύμα δηλώσεων υποστήριξης υπέρ του δημάρχου Κερατσινίου-Δραπετσώνας ... read more
  • Ο Γ. Ραγκούσης για την αγωγή της Oil One σε βάρος του Χρήστου Βρεττάκου
  • Απαράδεκτη χαρακτήρισε ο Γ. Ραγκούσης την απόπειρα της Oil One να ... read more
    Recent Posts Widget

    ΝΙΚΑΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ