
Αναλυτικότερα ο Δήμαρχος Πειραιά τόνισε:
Ο ελληνικός πολιτισμός, είναι στη διαιώνια πορεία του ανθρωποκεντρικός. Και η ύπαρξη ισχυρής αποτρεπτικής δύναμης της χώρας έχει να κάνει και αυτή με τον πολιτισμό. Θα ήθελα έτσι να υπενθυμίσω, σε όσους το ξεχνούν, ότι όλα τα δόγματα της πατρίδας μας, είναι αμυντικά. Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι έλεγαν: «ουκ ελάττω παραδώσω την πατρίδα μου». Δεν έλεγαν: «πάμε να την κάνουμε μεγαλύτερη, να κατακτήσουμε άλλους λαούς, άλλα εδάφη.» Έλεγαν: «αμύνεσθαι περί πάτρης.» Όταν λέμε: « ουκ ελάττω παραδώσω», δεν εννοούμε μόνο το ποσοτικό μέγεθος. Δεν είναι μόνο ποσοτική η διάσταση της πατρίδας. Τι είναι η Ελλάδα, που τους τελευταίους μήνες, τα τελευταία χρόνια, κινδυνεύει να περάσει στη συνείδηση αυτής της γενιάς, ως μια χώρα του «πεταμού»; Είναι η Ελλάδα μόνο που δανείστηκε , περισσότερα από όσα μπορούσε να αποπληρώσει, από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους; Αυτοί που τα δάνειζαν, γνώριζαν την αδυναμία να αποπληρώσουμε, αλλά τα δάνειζαν για το δικό τους το συμφέρον και όχι της Ελλάδας. Τα δάνειζαν για να μπορούν να ενισχύουν παραγωγικά τη δική τους οικονομία, για να πουλάνε σε μια αγορά που θα έχει ρευστότητα.
Η Ελλάδα από άποψη μεγέθους δεν είναι μεγάλη. Η Ελλάδα όμως – χωρίς ίχνος αλαζονείας και έπαρσης – είναι υπερδύναμη πολιτισμού και η πρώτη δύναμη παγκοσμίως στη ναυτιλία. Αυτό πρέπει να το κάνουμε κτήμα της ζωής μας, να το κάνουμε άμυνα στις επιθέσεις που κάνουν οι εταίροι μας για να εξαφανίσουν τον ελληνισμό και την Ελλάδα. Κι όχι μόνον οι αρχαίοι ημών πρόγονοι, που ανέδειξαν τους ιδρυτές της ανθρωπιστικής παιδείας και πολιτισμού, αλλά και η Ελλάδα των τελευταίων δεκαετιών. Είναι η Ελλάδα του Ελύτη, του Σεφέρη, του Γκάτσου και πολλών άλλων. Η Ελλάδα του σήμερα. Η Ελλάδα παράγει ζωγράφους, μουσικούς, ανθρώπους της ποίησης. Και πρέπει αυτήν την Ελλάδα, που είναι παγκόσμια δύναμη, να την υπερασπιστούμε και να την αναδείξουμε. Ιδιαίτερα τώρα.
Ο Μανόλης Μαντάς είναι σπουδαίος καλλιτέχνης. Δεν έχει ανάγκη ένα Δήμαρχο να το λέει αυτό. Το εκπέμπουν τα έργα του και το πάθος του. Είναι ένας πολύ σπουδαίος ζωγράφος που αναδεικνύει τη θάλασσα. Είναι εραστής του βυθού. Παίρνει την κάμερα και επισκέπτεται το βυθό και παίρνει ιδέες και τις ζωγραφίζει. Έχει να δώσει πολλά. Γι΄αυτό και συνεννοήθηκα με τον κ. Σιγάλα να μην είναι η απονομή μιας πλακέτας με την έναρξη της έκθεσης. Η τιμή που θα κάνουμε στον Πειραιά θα είναι, να έχει η Δημοτική Πινακοθήκη, για τις επόμενες γενιές, έργα του Μανόλη Μαντά. Από το υστέρημα μας θα αγοράσουμε έργα για να τα έχουμε. Και ασφαλώς θα δώσουμε και τον έπαινο και την πλακέτα, στο κλείσιμο της έκθεσης, για να τα έχουν και τα παιδιά του και τα εγγόνια του.
Φίλες και φίλοι,
θέλω να πιστέψουμε στις δυνάμεις μας. Δεν θέλω τίποτα παραπάνω. Ο Πειραιάς π.χ. είχε ηττηθεί από τα σκουπίδια. Τόλμησα να πω με τους συνεργάτες μου, ότι ο Πειραιάς θα καθαρίσει σε 60 ημέρες και μας διακωμώδησαν. Τον καθαρίσαμε τον Πειραιά. Νικήσαμε το παρεμπόριο και πολλά άλλα. Η δύναμη είναι μία: να ενωθούμε μέσα στις διαφωνίες μας. Να ξαναγαπήσουμε την πατρίδα μας. Να ξαναγαπήσουμε τον αξιακό κώδικα της πατρίδας μας. Και να λέμε υπάρχουν αξίες που δεν είναι ούτε ευρώ, ούτε dollars. Αυτό είναι ο πολιτισμός. Πωλείται η Ακρόπολη; Δεν πωλείται. Πωλείται το Δημοτικό Θέατρο; Δεν πωλείται. Είμαστε υπέρ της ορθοδοξίας του πολιτισμού. Και υπηρετούμε τον ορθόδοξο πολιτισμό και την ορθόδοξη τέχνη. Θερμά συγχαρητήρια Μανόλη. Να συνεχίσεις με το ίδιο πάθος.
Ο Μανόλης δεν έχει καμιά σχέση με τα χρήματα. Παραμένει φτωχός. Αλλά παραμένει πλούσιος γιατί παράγει πλούτο που τον εισπράττουν άλλοι. Θα κλείσω με ένα ιατρικό περιστατικό. Είχα ένα γνωστό μου που έβγαζε πολλά λεφτά, συνάδελφος, συμφοιτητής μου. Και του λέω κάνεις ένα πολύ μεγάλο λάθος ζωής. Διεκδικείς τα φακελάκια. Το πιο χοντρό όμως φακελάκι, που θα σε κάνει ευτυχισμένο, είναι αν θα σου πει μια μάνα: «σε ευχαριστώ γιατρέ μου που μου έσωσες το παιδί μου.» Εμείς θα συνεχίσουμε έτσι. Δεν εκποιούμε την αξιοπρέπεια μας. Δεν εκποιούμε την εθνική μας ταυτότητα. Δεν στρατεύουμε την τέχνη. Δεν έρχεται εκ των άνω προς τα κάτω. Το κράτος και ο Δήμος ενισχύει ατομικές πρωτοβουλίες σαν του Μανόλη Μαντά».
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου