Μεγαλεπήβολα είναι τα σχέδια της Cosco για τον Πειραιά. Στην
προώθηση της σινοελληνικής οικονομικής συνεργασίας, αλλά και στη
δημιουργία περιφερειακού κέντρου διανομής των προϊόντων της Cosco στον
Πειραιά, προσβλέπουν, τόσο το Πεκίνο, όσο και η Αθήνα.
Τη
επιβεβαίωση ότι η Κίνα ενδιαφέρεται για περαιτέρω ανάπτυξη των
οικονομικών σχέσεων με την Ελλάδα, σε πολιτικό-επιχειρηματικό επίπεδο,
έλαβε ο υφυπουργός Εξωτερικών, Δ. Κούρκουλας, κατά τη μικτή διυπουργική
επιτροπή που πραγματοποιήθηκε στο Πεκίνο, με τη συμπροεδρία του Έλληνα
υφυπουργού και του Κινέζου υφυπουργού Εξωτερικού Εμπορίου, Ζονγκ Σαν.
Διακίνηση 3 εκατ. teus, εντός του 2013, από τον Πειραιά
Η ηγεσία της Cosco διαβεβαίωσε τον κ. Κούρκουλα ότι απώτερος στόχος είναι η μετατροπή του λιμένα του Πειραιά σε περιφερειακό κέντρο διανομής (distribution center) και
ο τριπλασιασμός του όγκου εμπορευμάτων που διακινούνται από τον
Πειραιά, σε διάστημα λιγότερο του 1 έτους. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η
Cosco προσβλέπει να διακινεί από τον Πειραιά περί τα 3 εκατ. teus εντός του 2013, έναντι των 1,3 εκατ. teus που διακινούνται τώρα.
Η
Cosco επιδιώκει να διακινεί εμπορεύματα από τον Πειραιά στην κεντρική,
νότια και ανατολή Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, τη Βόρεια Αφρική και
ενδεχομένως, σε άλλους προορισμούς.
Ο
cpt. Wein χαρακτήρισε το λιμάνι του Πειραιά ως «τον λαιμό της Ευρώπης»,
που μπορεί να γίνει κέντρο διανομής, τόσο για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη,
όσο και για τη Δυτική Ασία, ενώ οι Κινέζοι αξιωματούχοι ως πρότυπο
αποκρατικοποιήσεων, ιδιαίτερα από τη στιγμή που ξεπεράστηκαν τα αρχικά
προβλήματα, όπως π.χ με τις επιστροφές ΦΠΑ.
Από
την πλευρά του ο κ. Κούρκουλας διαβεβαίωσε την κινεζική πλευρά ότι «θα
κάνουμε ό,τι μπορούμε για να στηρίξουμε την οικονομία σας».
Βάσω Βεγιάζη
Κάντε like το keratsinivoice στο facebook
Follow us στο twitter
http://metaforespress.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου