4 Μαρ 2013

40% κάτω η αγοραστική κίνηση στον Πειραιά – Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι έμποροι


Η καταδίκη Παπαγεωργόπουλου δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία. Δεκάδες υποθέσεις διασπάθισης χρήματος από δημοτικούς άρχοντες έχουν αποκαλυφθεί κατά καιρούς.

Μπορεί η βαρύτατη ποινή που επιβλήθηκε στον πρώην δήμαρχο Θεσσαλονίκης να ενεργοποίησε τα αντανακλαστικά της κοινής γνώμης, αλλά δυστυχώς δεν πρόκειται για μεμονωμένο φαινόμενο.

Άλλοτε το πείσμα δημοτών που καταγγέλλουν αποφάσεις δημοτικών αρχών και η επαγγελματική επάρκεια υπαλλήλων θεσμικών οργάνων που ερευνούν με συνέπεια και σε βάθος υποθέσεις διαφθοράς και άλλοτε οι πολιτικές αντιπαραθέσεις ή ακόμη και οι επαγγελματικές αντιπαλότητες οδηγούν σε αποκαλύψεις για στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής» οι υποθέσεις φτάνουν ενίοτε στη Δικαιοσύνη, με βαρύ κατηγορητήριο για παραβάσεις καθήκοντος, για παρανομίες στην ανάθεση δημοτικών έργων με τη μέθοδο της κατάτμησης για να μη γίνονται διαγωνισμοί, για κατάχρηση δημοσίου χρήματος, για κακοδιαχείριση ή ενέργειες εις βάρος του κοινωνικού συνόλου από αιρετούς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού.
“Οι χειμερινές εκπτώσεις αφήνουν το εμπόριο σε χειμερία νάρκη”. Αυτό είναι το συμπέρασμα της έρευνας που πραγματοποίησε και φέτος η ΕΣΕΕ με το ΙΝΕΜΥ με την κρίσιμη συμβολή των Εμπορικών Συλλόγων σε όλη την Ελλάδα που κρούουν τον κώδωνα του κίνδυνου για το μέλλον της ελληνικής αγοράς. Οπως αναφέρει η ΕΣΕΕ, “το 80% των ερωτώμενων δηλώνει ότι οι πωλήσεις ήταν μειωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012, ενώ όσον αφορά την εμπορική κίνηση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι απαντήσεις ποικίλουν, με το 27% να δηλώνει πτώση της τάξης του 21 – 30% και ένα 20% μείωση πωλήσεων μεγαλύτερη του 41%. Η μέση απόδειξη μία τυπική ημέρα των εκπτώσεων, σύμφωνα με τις απαντήσεις των επιχειρήσεων κυμάνθηκε στα 44,3 ευρώ, αρκετά χαμηλότερα από το προηγούμενο έτος και σχεδόν 50% κάτω από τη μέση τιμή απόδειξης το 2011, ενώ και η μέση επισκεψιμότητα πελατών ήταν μειωμένη κατά 42% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Σε ό,τι αφορά το ύψος των εκπτώσεων το ποσοστό, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα (21–40%). Επίσης, ένα πολύ υψηλό ποσοστό (47%) των ερωτώμενων πραγματοποίησε εκπτώσεις 41%-50% και άνω. Οι 7 στους 10 εμπόρους υποδεικνύουν ως καλύτερη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων το διάστημα από 15/1 έως 31/1 και το 27% την περίοδο από 1/2 έως 15/2. Μπορούμε να συμπεράνουμε κατά συνέπεια ότι για το διάστημα των εκπτώσεων που ακολουθεί μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου η αγοραστική κίνηση στα εμπορικά καταστήματα είναι πολύ μειωμένη.
Η πλειονότητα των εμπόρων (66%) αναφέρει ότι πρόκειται να πραγματοποιήσει εκπτωτικές ενέργειες μέσα στο επόμενο 15νθήμερο. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην συγκεκριμένη ερώτηση πολλοί είναι οι ερωτώμενοι που επισήμαναν ότι οι εκπτωτικές ενέργειες θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ωστόσο, πάνω από τους μισούς, δηλαδή το 54% του δείγματος, αξιολογούν αρνητικά την πολιτική προσφορών ορισμένων εμπορικών καταστημάτων πριν την περίοδο των επίσημων εκπτώσεων. Θετικά βλέπει τέτοιου είδους ενέργειες το 22% των ερωτώμενων και ένα σημαντικό τμήμα (24%) δήλωσε ότι δεν τις αξιολογεί ούτε θετικά αλλά ούτε και αρνητικά. Τέλος, και αυτό είναι ένα κρίσιμο στοιχείο για την ψυχολογία της αγοράς, το 83% των εμπόρων παρατήρησε «έντονα» και «πολύ έντονα» το φαινόμενο των λουκέτων εμπορικών επιχειρήσεων έως την τελευταία μέρα του προηγούμενου χρόνου, παρόλο που κατά την διάρκεια των εκπτώσεων δεν παρατηρείται το φαινόμενο με την ίδια ένταση.
Είναι σαφές επομένως ότι οι χειμερινές εκπτώσεις αφήνουν το εμπόριο σε χειμερία νάρκη, αφού για την πλειονότητα των συναδέλφων τα οφέλη από την εκπτωτική περίοδο απείχαν αρκετά από τα αναμενόμενα. Οι Έλληνες έμποροι αποχαιρετούν τις εκπτώσεις λέγοντας «καλό μήνα» στις προσφορές. Η εγχώρια αγορά παλεύει να διαχειριστεί τις φορο-πιέσεις, τα μειωμένα εισοδήματα των καταναλωτών και το γενικό αρνητικό κλίμα. Οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις δείχνουν ότι το πρόβλημα της αγοράς δεν μπορεί να λυθεί με μεγαλόστομες διακηρύξεις, αλλά αντίθετα με ουσιαστικές παρεμβάσεις που αντιστοιχούν στις ανάγκες των Μμε εμπορικών επιχειρήσεων”.

enpeiraiei.gr/

Κάντε like το keratsinivoice στο facebook

Follow us στο twitter

Δεν υπάρχουν σχόλια :

  • Σκυλοδήμος: Αυτό το μπακάλικο στον Πειραιά είναι η ζωντανή καταγραφή της ιστορίας της πόλης
  • Από τα λίγα αυθεντικά παντοπωλεία, θυμίζει σκηνικό από ταινία της χρυσής ... read more
  • Λιπάσματα project : Το ρεμπέτικο μέσα από την προσφυγική εγκατάσταση
  • Η εγκατάσταση των προσφύγων στη Δραπετσώνα, η ατέλειωτη παραγκούπολη, οι ... read more
  • Φεστιβάλ Γιόγκα και Πιλάτες στα λιπάσματα Δραπετσώνας
  • Ο Δήμος Κερατσινίου Δραπετσώνας και η σχολή Navasana Yoga Amfiali Shala ... read more
  • Γ. Γαβρίλης, Γ. Ιωακειμίδης και Νίνα Κασιμάτη στηρίζουν τον Χρ. Βρεττάκο
  • Ένα κύμα δηλώσεων υποστήριξης υπέρ του δημάρχου Κερατσινίου-Δραπετσώνας ... read more
  • Ο Γ. Ραγκούσης για την αγωγή της Oil One σε βάρος του Χρήστου Βρεττάκου
  • Απαράδεκτη χαρακτήρισε ο Γ. Ραγκούσης την απόπειρα της Oil One να ... read more
    Recent Posts Widget

    ΝΙΚΑΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ