3 Μαρ 2013

«Πύλη» εισόδου της Ευρώπης ο Πειραιάς!


• Φιλόδοξα σχέδια της κυβέρνησης
 
• Μη καταβολή του ΦΠΑ στα εισαγόμενα, αλλά αύξηση εσόδων από εισαγωγικούς δασμούς!
 
Η θέσπιση ενός ευνοϊκού συστήματος καταβολής ΦΠΑ για ξένες επιχειρήσεις που δεν είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα, εφόσον επιλέγουν τη χώρα μας, σαν πύλη εισόδου των προϊόντων τους που θα τα προωθούν στην υπόλοιπη Ευρώπη  αποτελεί στόχο του υπ. Οικονομικών που κατέθεσε σχετική τροπολογία στην Βουλή την Πέμπτη.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι όμιλοι και εταιρίες του εξωτερικού (μη εγκατεστημένες στην Ελλάδα) που πραγματοποιούν εισαγωγές στην Ελλάδα, αλλά το 90% και άνω των ποσοτήτων αυτών καταλήγουν σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ, θα μπορούν να εκκαθαρίζουν τον αναλογούντα ΦΠΑ κάνοντας χρήση του συστήματος παρακολούθησης του φόρου της αντίστοιχης χώρας (για παράδειγμα μια πολυεθνική εταιρία έχει γραφεία και εργοστάσιο στην Ολλανδία και εισάγει εξαρτήματα από την Κίνα για τη συναρμολόγηση των ηλεκτρονικών υπολογιστών της, θα φορολογείται με βάση το σύστημα της χώρας εγκατάστασής, Γαλλία, Ολλανδία κλπ).
 
Με τον τρόπο αυτό επιχειρείται να καταστεί η χώρα μας «κέντρο διαμετακομιστικού εμπορίου», αξιοποιώντας τη γεωγραφική θέση της και προκειμένου να δημιουργηθούν ευνοϊκές συνθήκες για την ανάκαμψη και την απασχόληση. Από την αλλαγή στο σύστημα πληρωμής ΦΠΑ πάντως, αναμένεται μεγάλη αύξηση εσόδων από τους εισαγωγικούς δασμούς, όταν τα προϊόντα προέρχονται από την Κίνα ή άλλες χώρες εκτός ΕΕ.
Όπως αναφέρεται σε συνοδευτική έκθεση με τις διατάξεις αυτές "αναμένεται να μεταφερθεί στη χώρα μας σημαντικός όγκος του διαμετακομιστικού εμπορίου, το οποίο πραγματοποιείται κυρίως στην Ολλανδία». Το ευεργέτημα αφορά επιχειρήσεις που κάνουν εισαγωγές τουλάχιστον 300 εκατ. ευρώ ετησίως. Προϋπόθεση είναι να καταβληθούν στην Ελλάδα οι εισαγωγικοί δασμοί που εισπράττονται κατά την είσοδο στην ΕΕ, οι οποίοι αποτελούν κρατικό έσοδο της χώρας κατά 25% (το υπόλοιπο αποδίδεται στην ΕΕ).
 
Η κυβέρνηση ουσιαστικά εξομοιώνει το σύστημα καταβολής ΦΠΑ -για προϊόντα που περνάνε από τα ελληνικά τελωνεία με τελικό προορισμό την υπόλοιπη Ευρώπη- με εκείνο χωρών όπως η Ολλανδία. Έτσι, μεγάλες εταιρίες του εξωτερικού δεν θα έχουν λόγο να μην επιλέγουν τον Πειραιά και την Cosco σαν «πρώτο λιμάνι» της Ευρώπης. « Στόχος της νομολογίας είναι να διευκολύνει επενδύσεις χωρίς να κινδυνεύσουν τα δημόσια έσοδα, να καταστήσει τον Πειραιά διακομιστικό κέντρο, να μπούμε σε τροχιά ανάπτυξης και να ξεφύγουμε από τη μιζέρια» δήλωσε ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Μαυραγάνης, μιλώντας στη Βουλή.
με πληροφορίες και από marinews.gr


Κάντε like το keratsinivoice στο facebook

Follow us στο twitter

Δεν υπάρχουν σχόλια :

  • Σκυλοδήμος: Αυτό το μπακάλικο στον Πειραιά είναι η ζωντανή καταγραφή της ιστορίας της πόλης
  • Από τα λίγα αυθεντικά παντοπωλεία, θυμίζει σκηνικό από ταινία της χρυσής ... read more
  • Λιπάσματα project : Το ρεμπέτικο μέσα από την προσφυγική εγκατάσταση
  • Η εγκατάσταση των προσφύγων στη Δραπετσώνα, η ατέλειωτη παραγκούπολη, οι ... read more
  • Φεστιβάλ Γιόγκα και Πιλάτες στα λιπάσματα Δραπετσώνας
  • Ο Δήμος Κερατσινίου Δραπετσώνας και η σχολή Navasana Yoga Amfiali Shala ... read more
  • Γ. Γαβρίλης, Γ. Ιωακειμίδης και Νίνα Κασιμάτη στηρίζουν τον Χρ. Βρεττάκο
  • Ένα κύμα δηλώσεων υποστήριξης υπέρ του δημάρχου Κερατσινίου-Δραπετσώνας ... read more
  • Ο Γ. Ραγκούσης για την αγωγή της Oil One σε βάρος του Χρήστου Βρεττάκου
  • Απαράδεκτη χαρακτήρισε ο Γ. Ραγκούσης την απόπειρα της Oil One να ... read more
    Recent Posts Widget

    ΝΙΚΑΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ