Εφόσον δοθεί το «πράσινο φως», τότε ανοίγει ο δρόμος της επένδυσης 240 εκατ. ευρώ των Κινέζων στον δυτικό προβλήτα ΙΙΙ (η Cosco διαχειρίζεται το ανατολικό τμήμα του προβλήτα ΙΙΙ και του προβλήτα ΙΙ).
Στόχος της ελληνικής κυβέρνησης, όπως αυτή έχει διατυπωθεί από τον υπουργό Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, είναι να καταστεί ο Πειραιάς το νούμερο 1 λιμάνι της Μεσογείου. Οι προοπτικές είναι ευοίωνες, καθώς με τη νέα επένδυση της Cosco η χωρητικότητα θα αυξηθεί στα 6,2 εκατ. teu (εμπορευματοκιβώτια) ετησίως. Εάν επαληθευτούν οι προβλέψεις, το λιμάνι του Πειραιά θα γίνει το Νο 1 της Μεσογείου το 2016.
Σήμερα, τα μεγέθη στη Μεσόγειο δείχνουν τον Πειραιά νούμερο 4. Πρώτο είναι το λιμάνι της Βαλένθια στην Ισπανία με 4,46 εκατ. teu, δεύτερο της Αλγκεθίρα, επίσης στην Ισπανία, με 4,1 εκατ. teu και τρίτο το Αμπαρλί της Τουρκίας με 3,09 εκατ. teu.
Την ίδια ώρα, τα τρία μεγαλύτερα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, το Ρότερνταμ, το Αμβούργο και η Αμβέρσα βλέπουν τη διακίνηση των προβλητών τους μειωμένη. Με την Αμβέρσα στα 8,63 εκατ. teu και την τάση καθοδική, καθώς η είσοδος των ασιατικών εισαγωγών στην Ευρώπη μεταφέρεται συστηματικά στο Νότο, πολλοί είναι εκείνοι που εκτιμούν πως τα αμέσως επόμενα χρόνια ο Πειραιάς θα είναι πιο ανταγωνιστικός, σε σχέση με τα μεγαλύτερα λιμάνια του πλανήτη.
Ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να φτάσει τις επιδόσεις τους, καθώς τα λιμάνια της Β. Ευρώπης εξυπηρετούν μεγαλύτερες χώρες - αγορές, άρα οι εμπορευματικές ροές είναι πολλαπλάσιες, σε σχέση με τον Πειραιά.
Από την άλλη πλευρά, κανείς δεν μπορεί να παραγνωρίσει την αναβάθμιση της ανταγωνιστικότητας του Πειραιά, με την έλευση της Cosco. Ο ΟΛΠ ανέβηκε πέρσι στην κατάταξη με τα μεγαλύτερα εμπορευματικά λιμάνια στην 46η θέση παγκοσμίως, έναντι της 77ης που είχε το 2011, σύμφωνα με τους Lloyd's List Containerisation International.
Πλέον, τόσο ο ΟΛΠ όσο και η Cosco αναγνωρίζουν ότι κοινός στόχος των δύο μερών είναι η περαιτέρω ανάδειξη του λιμένος Πειραιά ως διεθνούς εμβέλειας διαμετακομιστικού κέντρου εμπορευματοκιβωτίων και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω περαιτέρω επενδύσεων σε υποδομές και μηχανολογικό εξοπλισμό, που θα επιτρέπουν την αύξηση της δυναμικότητας των τερματικών σταθμών για την εξυπηρέτηση των πλοίων εμπορευματοκιβωτίων νέας γενιάς 18.000 tek.
Ο Πειραιάς, εξαιτίας της έλευσης της Cosco, προσανατολίζεται στην αύξηση ροών από την Ασία, η δε Θεσσαλονίκη (ΟΛΘ) προσπαθεί να συγκεντρώσει το διερχόμενο φορτίο από Βουλγαρία, Κόσοβο, Σερβία, Σκόπια και Αλβανία.
Ειδικότερα, η κύρια διαδρομή Ασίας- Ευρώπης, στην οποία δραστηριοποιείται ο Πειραιάς, εμφανίζει αύξηση, αλλά πλέον με μικρότερους ρυθμούς. Για την περίοδο 2008-2012 καταγράφτηκε αύξηση 18%, παρά το γεγονός ότι τόσο το 2009 όσο και το 2012 καταγράφηκαν μειώσεις στον όγκο διακίνησης, ως αποτέλεσμα της κρίσης χρέους στην Ευρώπη. Για το 2013 οι προβλέψεις αναφέρονται σε οριακή αύξηση 2%, έναντι του 2012. Ωστόσο, ο Πειραιάς θα εμφανίζει μεγαλύτερη άνοδο, εξαιτίας (κυρίως) των νέων επενδύσεων της Cosco (προβλήτα ΙΙΙ) και της προσέλκυσης transit φορτίου.
http://www.enet.gr/
......................................................................................................................................................................
Στείλτε μας τη φωτογραφία , το video ή το μήνυμα σου για να καταγγείλεις και να δείξεις αυτό που θέλεις. Όλοι μαζί μπορούμε να έχουμε το Κερατσίνι που θέλουμε!
Επικοινωνία με το KERATSINIVOICE:
Email: keratsinivoice@gmail.com
Email: keratsinivoice@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου