Ιδρύθηκε στις 17 Φεβρουαρίου του 1979. Ο λόγος για το επίλεκτο τμήμα
μοτοσυκλετιστών της Ελληνικής Αστυνομίας και συγκεκριμένα της Άμεσης
Δράσης.
Σήμερα 35 χρόνια μετά η ομάδα "Ζ" βρίσκεται σε σημείο καμπής εξαιτίας της απαξίωσης τόσο από την φυσική όσο και από την πολιτική ηγεσία του σώματος. Οργανωτικά προβλήματα, έλλειψη προσωπικού και τεχνικά προβλήματα είναι το τρίπτυχο της απαξίωσης. Καθημερινά οι αστυνομικοί της ομάδας "Ζ" βρίσκονται στην πρώτη γραμμή στην μάχη κατά του εγκλήματος και είναι έτοιμοι ανά πάσα ώρα και στιγμή να ανταποκριθούν στο κάλεσμα του πολίτη.
Κριτήρια επιλογής του ανθρώπινου δυναμικού της ΟΜΑΔΑ ΖΗΤΑ ήταν το ήθος, το θάρρος, ο ακέραιος χαρακτήρας τους, η επαγγελματική κατάρτιση, η αποφασιστικότητα, καθώς και η ικανότητα οδήγησης μοτοσικλέτας, κριτήρια που και σήμερα εξακολουθούν να αποτελούν την βάση επιλογής ενός δικυκλιστή. Το τελευταίο (περί ικανότητας οδήγησης) ήταν και το σπουδαιότερο γιατί ο μοτοσικλετιστής της Α.Δ. έπρεπε να αναπτύσσει μεγάλες ταχύτητες και επικίνδυνους ελιγμούς. Σήμερα η ομάδα "Ζ" βρίσκεται σε σημείο καμπής μη μπορώντας να προσφέρει όσα θα μπορούσε υπό διαφορετικές συνθήκες. Η ομάδα "Ζ" έχει απαξιωθεί εξαιτίας της σύστασης της ομάδας "ΔΙΑΣ" και αφετέρου λόγω της έλλειψης επιχειρησιακής παιδείας. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα πως υπάρχουν μοτοσυκλέτες που χρονολογούνται από το 1997 και ακόμα κυκλοφορούν. Ο λόγος για τις μηχανές SUZUKI GSX-750P όπου οι περισσότερες εκ των οποίων χρονολογούνται προ του 2000 ενώ δεν λείπουν και αρκετά που είναι προ του 1998. Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος τα συγκεκριμένα «βγάζουν» πολλές τεχνικές βλάβες ενώ οι χιλιομετρητές τους έχουν γράψει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα. Τέλος, για να λέμε και τα πράματα με το όνομα τους, δεν είναι και λίγες οι φορές που οι αστυνομικοί στην κυριολεξία με χρήματα από την τσέπη τους συντηρούν τις μοτοσυκλέτες τους.

Δυστυχώς η ομάδα "ΔΙΑΣ" αποτέλεσε μια καθαρή λύση επικοινωνιακού χαρακτήρα με το πρόσχημα πως κάτι καινούργιο δημιουργήθηκε, πως πάρθηκε κάποιο μέτρο. Οι αστυνομικοί της ΔΙΑΣ είναι στο σύνολο τους ανεκπαίδευτοι, οι περισσότεροι δε μη γνώστες της ανατομίας της μοτοσυκλέτας, εξ ου και τα δεκάδες ατυχήματα που έχουν κάποια εκ των οποίων θανατηφόρα. Επιπλέον, θα πρέπει να απαλλαχθούν οι αστυνομικοί που υπηρετούν στην Διεύθυνση Άμεσης Δράσης από την φύλαξη στόχων όπως προξενεία ή πρεσβείες. Στην Θεσσαλονίκη λόγου χάρη η φύλαξη του Τουρκικού προξενείου απασχολεί δύο ζεύγη όταν συνολικά σε κάθε βάρδια η ομάδα Ζ Θεσσαλονίκης παρατάσσει 4 ζεύγη περίπου για περιπολίες στην πόλη. Ακόμα και για πρακτικούς λόγους, η μηχανή ως μέσο αστυνόμευσης διεθνώς χρησιμοποιείται από έναν αστυνομικό για λόγους ευελιξίας στην κίνηση αλλά και λόγω της φύσης της. Δύο αναβάτες μπορεί να έχει μόνον για λόγους αναψυχής. Φυσικά, να μην σχολιάσουμε πως ο στόλος της ΔΙΑΣ στερεί και κονδύλια από την Ζ για τα στοιχειώδη…
Είναι απαραίτητο επίσης, να επεκταθεί το ωράριο των μοτοσυκλετών των ομάδων ΔΙΑΣ και Ζ και πέραν των 02.00 το πρωί (ξημερώματα) με την υιοθέτηση βάρδιας ανάλογης με αυτής των περιπολικών. Αδυνατούμε να καταλάβουμε, για ποιόν λόγο οι αστυνομικοί αυτών των ομάδων σταματούν στις 2, λες και το έγκλημα σταματά εκείνη την ώρα ή πως αρκούν τα περιπολικά που παρατάσσει η Διεύθυνση Άμεσης Δράσης και περιπολικά μέτρων τάξης από τα αστυνομικά τμήματα. Αντιλαμβανόμαστε, πως ειδικά τους χειμερινούς μήνες η κίνηση στην μοτοσυκλέτα είναι δύσκολη λόγω του ψύχους αλλά τουλάχιστον από τον Φλεβάρη ως τον Νοέμβριο επιβάλλεται η χρησιμοποίηση των δικυκλιστών. Συν τις άλλοις οι αστυνομικοί της ομάδας "Ζ" χρειάζονται υλικά και σύγχρονες μοτοσυκλέτες. Υλικά προστασίας για την μηχανή και υλικά προστασίας και καταστολής του εγκλήματος. Όσο για τις μοτοσυκλέτες δικαιολογίες δεν υπάρχουν. Χρήματα μπορούν να βρεθούν είτε από δωρεές είτε από ευρωπαϊκά κονδύλια, μένει να διεκδικηθούν.
Όσο για το προσωπικό χρειάζεται επειγόντως ενίσχυση. Η κατάσταση είναι δραματική στην Αθήνα ιδίως. Το βασικότερο όμως είναι η φυσική ηγεσία να στηρίξει την Ομάδα "Ζ". Αν πραγματικά η πολιτική ηγεσία και ειδικότερα η κυβέρνηση θέλει να λάβει μέτρα πρόληψης και καταστολής του εγκλήματος σε πρώτο χρόνο δεν έχει παρά να ενισχύσει την μάχιμη αστυνόμευση. Και μάχιμη αστυνόμευση σημαίνει, εκπαίδευση, υλικοτεχνική υποδομή, επιλογή προσωπικού με υψηλά στάνταρ, ηθικό.http://defencenews.gr
......................................................................................................................................................................
Σήμερα 35 χρόνια μετά η ομάδα "Ζ" βρίσκεται σε σημείο καμπής εξαιτίας της απαξίωσης τόσο από την φυσική όσο και από την πολιτική ηγεσία του σώματος. Οργανωτικά προβλήματα, έλλειψη προσωπικού και τεχνικά προβλήματα είναι το τρίπτυχο της απαξίωσης. Καθημερινά οι αστυνομικοί της ομάδας "Ζ" βρίσκονται στην πρώτη γραμμή στην μάχη κατά του εγκλήματος και είναι έτοιμοι ανά πάσα ώρα και στιγμή να ανταποκριθούν στο κάλεσμα του πολίτη.
Κριτήρια επιλογής του ανθρώπινου δυναμικού της ΟΜΑΔΑ ΖΗΤΑ ήταν το ήθος, το θάρρος, ο ακέραιος χαρακτήρας τους, η επαγγελματική κατάρτιση, η αποφασιστικότητα, καθώς και η ικανότητα οδήγησης μοτοσικλέτας, κριτήρια που και σήμερα εξακολουθούν να αποτελούν την βάση επιλογής ενός δικυκλιστή. Το τελευταίο (περί ικανότητας οδήγησης) ήταν και το σπουδαιότερο γιατί ο μοτοσικλετιστής της Α.Δ. έπρεπε να αναπτύσσει μεγάλες ταχύτητες και επικίνδυνους ελιγμούς. Σήμερα η ομάδα "Ζ" βρίσκεται σε σημείο καμπής μη μπορώντας να προσφέρει όσα θα μπορούσε υπό διαφορετικές συνθήκες. Η ομάδα "Ζ" έχει απαξιωθεί εξαιτίας της σύστασης της ομάδας "ΔΙΑΣ" και αφετέρου λόγω της έλλειψης επιχειρησιακής παιδείας. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα πως υπάρχουν μοτοσυκλέτες που χρονολογούνται από το 1997 και ακόμα κυκλοφορούν. Ο λόγος για τις μηχανές SUZUKI GSX-750P όπου οι περισσότερες εκ των οποίων χρονολογούνται προ του 2000 ενώ δεν λείπουν και αρκετά που είναι προ του 1998. Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος τα συγκεκριμένα «βγάζουν» πολλές τεχνικές βλάβες ενώ οι χιλιομετρητές τους έχουν γράψει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα. Τέλος, για να λέμε και τα πράματα με το όνομα τους, δεν είναι και λίγες οι φορές που οι αστυνομικοί στην κυριολεξία με χρήματα από την τσέπη τους συντηρούν τις μοτοσυκλέτες τους.
Δυστυχώς η ομάδα "ΔΙΑΣ" αποτέλεσε μια καθαρή λύση επικοινωνιακού χαρακτήρα με το πρόσχημα πως κάτι καινούργιο δημιουργήθηκε, πως πάρθηκε κάποιο μέτρο. Οι αστυνομικοί της ΔΙΑΣ είναι στο σύνολο τους ανεκπαίδευτοι, οι περισσότεροι δε μη γνώστες της ανατομίας της μοτοσυκλέτας, εξ ου και τα δεκάδες ατυχήματα που έχουν κάποια εκ των οποίων θανατηφόρα. Επιπλέον, θα πρέπει να απαλλαχθούν οι αστυνομικοί που υπηρετούν στην Διεύθυνση Άμεσης Δράσης από την φύλαξη στόχων όπως προξενεία ή πρεσβείες. Στην Θεσσαλονίκη λόγου χάρη η φύλαξη του Τουρκικού προξενείου απασχολεί δύο ζεύγη όταν συνολικά σε κάθε βάρδια η ομάδα Ζ Θεσσαλονίκης παρατάσσει 4 ζεύγη περίπου για περιπολίες στην πόλη. Ακόμα και για πρακτικούς λόγους, η μηχανή ως μέσο αστυνόμευσης διεθνώς χρησιμοποιείται από έναν αστυνομικό για λόγους ευελιξίας στην κίνηση αλλά και λόγω της φύσης της. Δύο αναβάτες μπορεί να έχει μόνον για λόγους αναψυχής. Φυσικά, να μην σχολιάσουμε πως ο στόλος της ΔΙΑΣ στερεί και κονδύλια από την Ζ για τα στοιχειώδη…
Είναι απαραίτητο επίσης, να επεκταθεί το ωράριο των μοτοσυκλετών των ομάδων ΔΙΑΣ και Ζ και πέραν των 02.00 το πρωί (ξημερώματα) με την υιοθέτηση βάρδιας ανάλογης με αυτής των περιπολικών. Αδυνατούμε να καταλάβουμε, για ποιόν λόγο οι αστυνομικοί αυτών των ομάδων σταματούν στις 2, λες και το έγκλημα σταματά εκείνη την ώρα ή πως αρκούν τα περιπολικά που παρατάσσει η Διεύθυνση Άμεσης Δράσης και περιπολικά μέτρων τάξης από τα αστυνομικά τμήματα. Αντιλαμβανόμαστε, πως ειδικά τους χειμερινούς μήνες η κίνηση στην μοτοσυκλέτα είναι δύσκολη λόγω του ψύχους αλλά τουλάχιστον από τον Φλεβάρη ως τον Νοέμβριο επιβάλλεται η χρησιμοποίηση των δικυκλιστών. Συν τις άλλοις οι αστυνομικοί της ομάδας "Ζ" χρειάζονται υλικά και σύγχρονες μοτοσυκλέτες. Υλικά προστασίας για την μηχανή και υλικά προστασίας και καταστολής του εγκλήματος. Όσο για τις μοτοσυκλέτες δικαιολογίες δεν υπάρχουν. Χρήματα μπορούν να βρεθούν είτε από δωρεές είτε από ευρωπαϊκά κονδύλια, μένει να διεκδικηθούν.
Όσο για το προσωπικό χρειάζεται επειγόντως ενίσχυση. Η κατάσταση είναι δραματική στην Αθήνα ιδίως. Το βασικότερο όμως είναι η φυσική ηγεσία να στηρίξει την Ομάδα "Ζ". Αν πραγματικά η πολιτική ηγεσία και ειδικότερα η κυβέρνηση θέλει να λάβει μέτρα πρόληψης και καταστολής του εγκλήματος σε πρώτο χρόνο δεν έχει παρά να ενισχύσει την μάχιμη αστυνόμευση. Και μάχιμη αστυνόμευση σημαίνει, εκπαίδευση, υλικοτεχνική υποδομή, επιλογή προσωπικού με υψηλά στάνταρ, ηθικό.http://defencenews.gr
......................................................................................................................................................................
Στείλτε μας τη φωτογραφία , το video ή το μήνυμα σου για να καταγγείλεις και να δείξεις αυτό που θέλεις. Όλοι μαζί μπορούμε να έχουμε το Κερατσίνι που θέλουμε!
Επικοινωνία με το KERATSINIVOICE:
Email: keratsinivoice@gmail.com
Email: keratsinivoice@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου