29 Μαΐ 2014

Γιατί βρίσκεται στην Αθήνα το αφεντικό της Gazprom - το σχέδιο για τον Πειραιά

Η προώθηση της χρήσης φυσικού αερίου στην κίνηση των οχημάτων και των πλοίων, και όχι φυσικά η εξαγορά της ΔΕΠΑ η οποία έχει
ναυαγήσει οριστικά, είναι η αιτία της επίσκεψης σήμερα στην Αθήνα του ισχυρού άνδρα της Gazprom, Αλεξέι Μίλερ.

Ο ρώσος επικεφαλής του πανίσχυρου ενεργειακού κολοσσού θα μιλήσει στη γενική συνέλευση του Ευρωπαικού Συμβουλίου Επιχειρήσεων (European Business Congress-EBC) που διεξάγεται σήμερα στον Αστέρα Βουλιαγμένης, με την παρουσίασή του να έχει ως θέμα "Μεταφορές και φυσικό αέριο".

Πρόκειται για τη 17η γενική συνέλευση του EBC, ενός οργανισμού που ιδρύθηκε το 1997 στη Βόννη, με σκοπό μεταξύ άλλων την προώθηση της συνεργασίας ανάμεσα στις χώρες-μέλη του Οργανισμού για την Ασφάλεια και Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ), και του οποίου ο Μίλερ είναι πρόεδρος.

Η χρήση φυσικού αερίου στην κίνηση των οχημάτων και των πλοίων, αποτελεί πλέον στρατηγικό στόχο όλων των μεγάλων παραγωγών παγκοσμίως, σαν την Gazprom και τη Qatar Petroleum.

Η αύξηση των πωλήσεων στον τομέα αυτό των μεγάλων παραγωγών έχει σαν στόχο να αντισταθμίσει τη μείωση της κατανάλωσης σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες λόγω της μεγάλης διείσδυσης των ΑΠΕ, σε βάρος του φυσικού αερίου, που χρησιμοποιείται ως καύσιμο στην ηλεκτροπαραγωγή.

Ενδεικτικό είναι ότι στη σημερινή εκδήλωση, για τη χρήση του φυσικού αερίου στις μεταφορές, δεν θα μιλήσει μόνο ο κ. Μίλερ, αλλά και ο Ματίας Μάτζ διευθυντής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Οχημάτων με φυσικό Αέριο (NGVA), ο Κρίστοφερ Ντελμπρουκ πρόεδρος του Δ.Σ. της γερμανικής Ε.ΟΝ, και ο Βιμ Γκρένεντικ αντιπρόεδρος της ολλανδικής Gasunie.

Στο συνέριο θα παρευρεθεί και θα χαιρετίσει ο υπουργός ΠΕΚΑ Γιάννης Μανιάτης, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες θα έχει και κατʼ ιδίαν συνάντηση με τον Αλξέι Μίλλερ.

Το σχέδιο

Εδώ και καιρό, υπάρχει στα σκαριά ένα φιλόδοξο σχέδιο δημιουργίας στον Πειραιά εγκαταστάσεων και σταθμού εφοδιασμού πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).

Φορέας υλοποίησης του σχεδίου είναι η κρατική εταιρεία του Κατάρ Qatar Petroleum η οποία θα εισάγει LNG στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας και στη συνέχεια με κατάλληλα μικρά πλοία θα εφοδιάζει τα αεριοκίνητα πλοία της ακτοπλοΐας που πάνε κι έρχονται στον Πειραιά.

Βεβαίως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα πλοίο της ελληνικής ακτοπλοΐας που να κινείται με αέριο, αλλά σύντομα η εικόνα αυτή θα αλλάξει. Ήδη από πέρυσι ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης είχε υποσχεθεί ότι τουλάχιστον ένα επιβατηγό πλοίο θα κινείται μέσα στο 2014 με LNG και είχε ξεκινήσει τις σχετικές διαδικασίες για την υλοποίηση του στόχου αυτού. Είχε προς τούτο προχωρήσει στη σύσταση σχετικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων οι οποίοι υπέβαλλαν τις σχετικές προτάσεις τους.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες όλες οι μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες (ATTICA, ANEK κ.λπ.) έχουν προχωρήσει σε μελέτες για τη μετατροπή υφιστάμενων πλοίων σε αεριοκίνητα. Δεν πρέπει να παραγνωρίζεται το γεγονός ότι το κόστος της μετατροπής του καυσίμου από πετρέλαιο σε φυσικό αέριο επιδοτείται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το κίνητρο
Το κίνητρο των πλοιοκτητών για να προχωρήσουν σε μετατροπή είναι εξηγήσιμο: Το ακριβό σήμερα πετρέλαιο σε συνδυασμό με τους πολύ χαμηλούς λόγω ύφεσης τζίρους πιέζουν τις ελληνικές ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις στην αναζήτηση λύσεων για φθηνότερη ενέργεια. Η καύση φυσικού αερίου, παρότι ως τεχνολογία είναι καινούργια στη ναυσιπλοϊα, μπορεί να μειώσει σημαντικά το ενεργειακό κόστος ενός πλοίου που σήμερα οι ακτοπλόοι για να το αντιμετωπίσουν κατεβάζουν ολοένα και περισσότερο ταχύτητες.

Αλλά εκτός από πλεονεκτήματα, η αντικατάσταση του μαζούτ με υγροποιημένο φυσικό αέριο στην κίνηση των πλοίων έχει και μειονεκτήματα. Τέτοια είναι το υψηλό κόστος μετατροπής των μηχανών των πλοίων, οι χαμηλές καταναλώσεις και κυρίως το μεγάλο κόστος απόκτησης και χρήσης των ειδικών σκαφών (μικρά LNG Carriers), μέσω των οποίων θα εφοδιάζονται τα επιβατικά και εμπορικά πλοία.

Επιπλέον επισημαίνεται ότι θα απαιτηθεί να επιλυθούν και μια σειρά ζητήματα σχετικά με τη χρήση των εγκαταστάσεων αποθήκευσης υγροποιημένου αερίου της Ρεβυθούσας.http://www.tanea.gr/
......................................................................................................................................................................

Για απίστευτες προσφορές Κάντε κλικ εδώ

Στείλτε μας τη φωτογραφία , το video ή το μήνυμα σου για να καταγγείλεις και να δείξεις αυτό που θέλεις. Όλοι μαζί μπορούμε να έχουμε το Κερατσίνι που θέλουμε!   
Επικοινωνία με το KERATSINIVOICE:
Email: keratsinivoice@gmail.com

Κάντε like το keratsinivoice στο facebook

Follow us στο twitter

Advertisement



 Advertisement

 Advertisement

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Recent Posts Widget

ΝΙΚΑΙΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ