Ο αριθμός των κλειστών επιχειρήσεων στο κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά παραμένει ανησυχητικά υψηλός, καθώς η εμπορική αγορά εξακολουθεί ακόμα να ταλαιπωρείται από την οικονομική κρίση και τις επιπτώσεις της στα εισοδήματα, όπως προκύπτει από έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ.
Η σχετική έρευνα αποστέλλεται στο υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Εργασίας στους περιφερειάρχες και δημάρχους προς ενημέρωσή τους και πέρα από την καταγραφή στα "λουκέτα" είναι πολύ ενδιαφέροντα τα συμπεράσματα για το "χάρτη" του εμπορίου.
Στο κέντρο της Αθήνας φαίνεται ότι από τις συγκεντρώσεις επιχειρήσεων στον κλάδο Ένδυσης-Υπόδησης σήμερα, σε σύγκριση με την ένα χρόνο πριν, τον Σεπτέμβριο του 2013, κατά το προηγούμενο έτος δεν σημειώθηκαν αξιόλογες μεταβολές στην χωρική κατανομή του κλάδου Ένδυσης-Υπόδησης στο κέντρο της Αθήνας.
Στα φετεινά στοιχεία (Σεπτέμβριος 2014), αποτυπώνεται όπως και στην περσινή απογραφή πολύ έντονη συγκέντρωση επιχειρήσεων ένδυσης - υπόδησης στο παραδοσιακό εμπορικό τρίγωνο της Αθήνας, ενώ επίσης ένας σημαντικός πυρήνας καταστημάτων ένδυσης -υπόδησης εντοπίζεται και πάλι στην περιοχή του Κολωνακίου.
Με βάση τα ποσοτικά στοιχεία της απογραφής το μεγαλύτερο πλήθος επιχειρήσεων ένδυσης-υπόδησης συγκεντρώνεται στη οδό Πατησίων, καθώς συγκεντρώνει το 21% του συνόλου των επιχειρήσεων του κλάδου ενώ ιδιαίτερα έντονη συγκέντρωση επιχειρήσεων ένδυσης-υπόδησης διαπιστώνεται στην περιοχή του Μοναστηρακίου ενώ μεγάλο πλήθος επιχειρήσεων ένδυσης-υπόδησης παρατηρείται και σε όλη την περιοχή από το Σύνταγμα μέχρι την πλατεία Μοναστηρακίου, και στα δεξιά μέχρι την Ευριπίδου.
Με βάση την κατανομή του πλήθους των επιχειρήσεων ανά δρόμο, βρέθηκε ότι τα περισσότερα καταστήματα ένδυσης -υπόδησης στην αναφερόμενη περιοχή εδρεύουν κυρίως στην «Ερμού» αλλά και στις κάθετες οδούς «Αιόλου» και «Αγίου Μάρκου».
Ο χάρτης της τωρινής καταγραφής επιβεβαιώνει επίσης την παραδοσιακή πιάτσα καταστημάτων ένδυσης-υπόδησης στο εμπορικό κέντρο του κολωνακίου.
Οι δρόμοι με εντονότερη παρουσία του κλάδου στην ευρύτερη περιοχή είναι η οδός Βουκουρεστίου, η Σόλωνος, η Σκουφά, η Πατριάρχου Ιωακείμ και τέλος η Αναγνωστοπούλου.
Συμφώνα με την εικόνα του χάρτη, στην εμπορική ζώνη της Ομόνοιας, δεν παρατηρείται ιδιαίτερα υψηλή πυκνότητα σε συγκεκριμένη χωρική περιοχή (εμπορική πιάτσα).
Στην ευρύτερη περιοχή της Ομόνοιας, ξεχωρίζει η παρουσία ομοειδών επιχειρήσεων του κλάδου ένδυσης-υπόδησης επί της «Σταδίου», ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι πρόκειται για έναν δρόμο με εντονότερη εμπορική δραστηριότητα εν γένει.
Στις συγκεντρώσεις επιχειρήσεων στον κλάδο του λιανικού εμπορίου σε εξειδικευμένα καταστήματα που εμπορεύονται κοσμήματα, ρολόγια, φωτογραφικά και οπτικά αναμνηστικά και είδη λαϊκής τέχνης παρουσιάζουν ιδιαίτερη πυκνότητα στην εμπορική πιάτσα που περιλαμβάνει τους δρόμους «Ερμού- Βουλής-Κολοκοτρώνη-Καραγεώργη Σερβίας (Περικλέους)».
Επίσης, η περιοχή που περικλείει τη διασταύρωση των οδών Βουκουρεστίου- Σταδίου, όπου παραδοσιακά συγκεντρώνονται τα μεγάλα κοσμηματοπωλεία της Αθήνας μπορεί να χαρακτηριστεί ως πιάτσα του κλάδου.
Σε αντίθεση με τις άλλες κατηγορίες, η περίπτωση του κλάδου της εμπορίας τροφίμων, εμφανίζει ιδιαίτερα χωρικά χαρακτηριστικά.
Πιο συγκεκριμένα, ο χάρτης των εμπορικών επιχειρήσεων τροφίμων αποτυπώνει ανάγλυφα την περίπτωση της εμπορικής «πιάτσας».
Είναι συχνό το φαινόμενο της ύπαρξης υψηλών συγκεντρώσεων επιχειρήσεων τροφίμων σε περιορισμένα χωρικά σημεία (πιάτσες) εντός μιας ευρύτερης εμπορικής αγοράς (πχ. Ευριπίδου, Βαρβάκειος Αγορά, κα.)
Ο χάρτης (7) απεικονίζει τις συγκεντρώσεις επιχειρήσεων στον κλάδο της εστίασης στην τωρινή καταγραφή σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν (Σεπτέμβριος 2013), χωρίς να διαπιστώνονται σημαντικές μεταβολές ανάμεσα στις δυο καταγραφές.
Τέλος, οι συγκεντρώσεις των επιχειρήσεων εστίασης εκτείνονται καθ' όλη την έκταση του εμπορικού κέντρου της πόλης, εμφανίζοντας κατά τόπους πολύ σημαντικές πυκνότητες.
Ιδιαίτερα εμφανής είναι η έντονη πυκνότητα που παρουσιάζουν στο παραδοσιακό εμπορικό τρίγωνο και ιδιαίτερα περιμετρικά του άξονα που εκτείνεται από το Σύνταγμα μέχρι και το Μοναστηράκι.
Και σε αυτή την περίπτωση η οδός Πατησίων συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής, γεγονός που μπορεί να αποδοθεί στην μεγάλη έκταση του εμπορικού δρόμου και ως εκ τούτου στο μεγάλο πλήθος καταστημάτων που συγκεντρώνει.
Αντίθετα, εμπορικοί δρόμοι που σε απόλυτους αριθμούς έχουν συγκριτικά μικρότερο πλήθος επιχειρήσεων εστίασης, παρόλα αυτά σημειώνουν πολύ έντονες πυκνότητες επιχειρήσεων του κλάδου, αποτελώντας «πιάτσες» διασκέδασης και ψυχαγωγίας.
Πιο συγκεκριμένα, οι οδοί Μητροπόλεως, Κολοκοτρώνη και Εμ. Μπενάκη αποτελούν τέτοια παραδείγματα.
......................................................................................................................................................................
Η σχετική έρευνα αποστέλλεται στο υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Εργασίας στους περιφερειάρχες και δημάρχους προς ενημέρωσή τους και πέρα από την καταγραφή στα "λουκέτα" είναι πολύ ενδιαφέροντα τα συμπεράσματα για το "χάρτη" του εμπορίου.
Στο κέντρο της Αθήνας φαίνεται ότι από τις συγκεντρώσεις επιχειρήσεων στον κλάδο Ένδυσης-Υπόδησης σήμερα, σε σύγκριση με την ένα χρόνο πριν, τον Σεπτέμβριο του 2013, κατά το προηγούμενο έτος δεν σημειώθηκαν αξιόλογες μεταβολές στην χωρική κατανομή του κλάδου Ένδυσης-Υπόδησης στο κέντρο της Αθήνας.
Στα φετεινά στοιχεία (Σεπτέμβριος 2014), αποτυπώνεται όπως και στην περσινή απογραφή πολύ έντονη συγκέντρωση επιχειρήσεων ένδυσης - υπόδησης στο παραδοσιακό εμπορικό τρίγωνο της Αθήνας, ενώ επίσης ένας σημαντικός πυρήνας καταστημάτων ένδυσης -υπόδησης εντοπίζεται και πάλι στην περιοχή του Κολωνακίου.
Με βάση τα ποσοτικά στοιχεία της απογραφής το μεγαλύτερο πλήθος επιχειρήσεων ένδυσης-υπόδησης συγκεντρώνεται στη οδό Πατησίων, καθώς συγκεντρώνει το 21% του συνόλου των επιχειρήσεων του κλάδου ενώ ιδιαίτερα έντονη συγκέντρωση επιχειρήσεων ένδυσης-υπόδησης διαπιστώνεται στην περιοχή του Μοναστηρακίου ενώ μεγάλο πλήθος επιχειρήσεων ένδυσης-υπόδησης παρατηρείται και σε όλη την περιοχή από το Σύνταγμα μέχρι την πλατεία Μοναστηρακίου, και στα δεξιά μέχρι την Ευριπίδου.
Με βάση την κατανομή του πλήθους των επιχειρήσεων ανά δρόμο, βρέθηκε ότι τα περισσότερα καταστήματα ένδυσης -υπόδησης στην αναφερόμενη περιοχή εδρεύουν κυρίως στην «Ερμού» αλλά και στις κάθετες οδούς «Αιόλου» και «Αγίου Μάρκου».
Ο χάρτης της τωρινής καταγραφής επιβεβαιώνει επίσης την παραδοσιακή πιάτσα καταστημάτων ένδυσης-υπόδησης στο εμπορικό κέντρο του κολωνακίου.
Οι δρόμοι με εντονότερη παρουσία του κλάδου στην ευρύτερη περιοχή είναι η οδός Βουκουρεστίου, η Σόλωνος, η Σκουφά, η Πατριάρχου Ιωακείμ και τέλος η Αναγνωστοπούλου.
Συμφώνα με την εικόνα του χάρτη, στην εμπορική ζώνη της Ομόνοιας, δεν παρατηρείται ιδιαίτερα υψηλή πυκνότητα σε συγκεκριμένη χωρική περιοχή (εμπορική πιάτσα).
Στην ευρύτερη περιοχή της Ομόνοιας, ξεχωρίζει η παρουσία ομοειδών επιχειρήσεων του κλάδου ένδυσης-υπόδησης επί της «Σταδίου», ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι πρόκειται για έναν δρόμο με εντονότερη εμπορική δραστηριότητα εν γένει.
Στις συγκεντρώσεις επιχειρήσεων στον κλάδο του λιανικού εμπορίου σε εξειδικευμένα καταστήματα που εμπορεύονται κοσμήματα, ρολόγια, φωτογραφικά και οπτικά αναμνηστικά και είδη λαϊκής τέχνης παρουσιάζουν ιδιαίτερη πυκνότητα στην εμπορική πιάτσα που περιλαμβάνει τους δρόμους «Ερμού- Βουλής-Κολοκοτρώνη-Καραγεώργη Σερβίας (Περικλέους)».
Επίσης, η περιοχή που περικλείει τη διασταύρωση των οδών Βουκουρεστίου- Σταδίου, όπου παραδοσιακά συγκεντρώνονται τα μεγάλα κοσμηματοπωλεία της Αθήνας μπορεί να χαρακτηριστεί ως πιάτσα του κλάδου.
Σε αντίθεση με τις άλλες κατηγορίες, η περίπτωση του κλάδου της εμπορίας τροφίμων, εμφανίζει ιδιαίτερα χωρικά χαρακτηριστικά.
Πιο συγκεκριμένα, ο χάρτης των εμπορικών επιχειρήσεων τροφίμων αποτυπώνει ανάγλυφα την περίπτωση της εμπορικής «πιάτσας».
Είναι συχνό το φαινόμενο της ύπαρξης υψηλών συγκεντρώσεων επιχειρήσεων τροφίμων σε περιορισμένα χωρικά σημεία (πιάτσες) εντός μιας ευρύτερης εμπορικής αγοράς (πχ. Ευριπίδου, Βαρβάκειος Αγορά, κα.)
Ο χάρτης (7) απεικονίζει τις συγκεντρώσεις επιχειρήσεων στον κλάδο της εστίασης στην τωρινή καταγραφή σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν (Σεπτέμβριος 2013), χωρίς να διαπιστώνονται σημαντικές μεταβολές ανάμεσα στις δυο καταγραφές.
Τέλος, οι συγκεντρώσεις των επιχειρήσεων εστίασης εκτείνονται καθ' όλη την έκταση του εμπορικού κέντρου της πόλης, εμφανίζοντας κατά τόπους πολύ σημαντικές πυκνότητες.
Ιδιαίτερα εμφανής είναι η έντονη πυκνότητα που παρουσιάζουν στο παραδοσιακό εμπορικό τρίγωνο και ιδιαίτερα περιμετρικά του άξονα που εκτείνεται από το Σύνταγμα μέχρι και το Μοναστηράκι.
Και σε αυτή την περίπτωση η οδός Πατησίων συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής, γεγονός που μπορεί να αποδοθεί στην μεγάλη έκταση του εμπορικού δρόμου και ως εκ τούτου στο μεγάλο πλήθος καταστημάτων που συγκεντρώνει.
Αντίθετα, εμπορικοί δρόμοι που σε απόλυτους αριθμούς έχουν συγκριτικά μικρότερο πλήθος επιχειρήσεων εστίασης, παρόλα αυτά σημειώνουν πολύ έντονες πυκνότητες επιχειρήσεων του κλάδου, αποτελώντας «πιάτσες» διασκέδασης και ψυχαγωγίας.
Πιο συγκεκριμένα, οι οδοί Μητροπόλεως, Κολοκοτρώνη και Εμ. Μπενάκη αποτελούν τέτοια παραδείγματα.
......................................................................................................................................................................
Στείλτε μας τη φωτογραφία , το video ή το μήνυμα σου για να καταγγείλεις
και να δείξεις αυτό που θέλεις. Όλοι μαζί μπορούμε να έχουμε το
Κερατσίνι που θέλουμε!
Επικοινωνία με το KERATSINIVOICE:
Email: keratsinivoice@gmail.com
Κάντε like το keratsinivoice στο facebookEmail: keratsinivoice@gmail.com
Follow us στο twitter
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου