Συγκεκριμένα, ο δήμαρχος Πειραιά ανέφερε:
– Για τα δικαστήρια: «Τις επόμενες μέρες θα έχω συνάντηση με τον υπουργό Δικαιοσύνης κ. Τσιάρα, για να διαπιστώσω ποιες είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης. Το θέμα έχει μια εξέλιξη, καθώς το μεγάλο κτήριο της πρώην καπνοβιομηχανίας Κεράνη, στη γέφυρα Καλαμάκη, στα Καμίνια, έχει αλλάξει πλέον ιδιοκτήτες και οι νέοι επενδυτές έχουν καταθέσει πρόταση για να γίνει εκεί το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά».
– Για την υπογειοποίηση γραμμών του ΗΣΑΠ: «Πάγιο αίτημα του δήμου είναι η υπογειοποίηση των γραμμών από το Νέο Φάληρο μέχρι το λιμάνι, για να «ανασάνει» κυκλοφοριακά η πόλη, αλλά και να πάψει να είναι διαχωρισμένη. Το κόστος του έργου είναι περίπου 110 εκατ. ευρώ και ο δήμος πιέζει με κάθε τρόπο ώστε να διασφαλιστούν τα χρήματα από κάποιο ευρωπαϊκό κονδύλι, προκειμένου να υλοποιηθεί».
– Για τα 130 στρέμματα στο λιμάνι: «Πρόκειται για έναν χώρο ο οποίος ανήκει στον Πειραιά, αλλά εκχωρήθηκε στην COSCO με βάση τη συμφωνία παραχώρησης του ΟΛΠ. Προεκλογικά κατηγορήθηκα ότι δεν κυνήγησα το θέμα, αλλά είμαι ο μόνος που ασχολήθηκα με αυτό και έχω κάνει πολλές επαφές με υπουργούς της προηγούμενης κυβέρνησης. Φυσικά, έθεσα το θέμα και στους νέους υπουργούς με τους οποίους συναντήθηκα και τόνισα ότι εάν δεν βρεθεί λύση, ο δήμος θα προσφύγει στη δικαιοσύνη. Καλύτερα, όμως, θα ήταν να λυθεί εξωδικαστικά το ζήτημα, για να μην μπλέξουμε στις χρονοβόρες διαδικασίες των δικαστηρίων».
Πύργος Πειραιά
Στις 5 ή 6 Οκτωβρίου αναμένεται να ανακηρυχτεί ο προσωρινός ανάδοχος του Πύργου, σύμφωνα με τον κ. Μώραλη. «Με βάση το χρονοδιάγραμμα, μέχρι το τέλος Νοεμβρίου θα έχει υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ του Δήμου Πειραιά και της κοινοπραξίας που έχει υποβάλει πρόταση αξιοποίησης του Πύργου και με βάση το σχέδιο που έχει καταρτιστεί το όλο έργο θα ολοκληρωθεί μέσα σε 32 μήνες». Δηλαδή πριν ολοκληρωθεί η θητεία της παρούσας Δημοτικής Αρχής, ο Πύργος του Πειραιά θα λειτουργεί και θα αποδίδει στον δήμο.
Master plan ΟΛΠ
Ο Δήμος του Πειραιά είναι υπέρ του αναπτυξιακού σχεδίου που έχει υποβάλλει ο ΟΛΠ για το λιμάνι του Πειραιά με βάση τις αλλαγές που έχουν προτείνει όλοι οι φορείς της πόλης. Όπως είπε ο κ. Μώραλης, «ο δήμος είναι υπέρ της επέκτασης του λιμανιού προς το νότο με τη δημιουργία δύο νέων προβλητών για την υποδοχή σύγχρονων κρουαζιερόπλοιων, αρκεί να υπάρχουν οι υποδομές, ώστε τα πλοία να παίρνουν ρεύμα από την ξηρά για να μην λειτουργούν οι ηλεκτρομηχανές τους που προκαλούν ρύπανση. Επίσης, είναι υπέρ της κατασκευής των ξενοδοχείων γιατί ο Πειραιάς δεν διαθέτει πολλά ξενοδοχεία με υποδομές και για άλλες εκδηλώσεις, όπως συνεδριακά κέντρα». «Σίγουρα», είπε ο κ. Μώραλης, «δεν είμαστε αντίθετοι στη δημιουργία ενός καταστήματος duty free, αλλά να μην ξεπερνά τα 5.000 τμ.». Αυτό που προτείνει η COSCO, έκτασης 22.000 τμ., ο κ. Μώραλης τόνισε ότι «είναι ύποπτο, διότι ενδέχεται να το χρησιμοποιήσει μελλοντικά ως εμπορικό κέντρο. Εξάλλου ο δήμος θα επιδιώξει με κάθε τρόπο να δημιουργηθεί Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων στο κτήριο του Σιλό. Είναι κάτι που το θέλει όλη η πόλη», υπογράμμισε ο κ. Μώραλης «και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να πραγματοποιηθεί».
Δημοτική Συγκοινωνία
Ο Δήμος του Πειραιά παρέλαβε πριν λίγους μήνες 5 νέα δημοτικά λεωφορεία σύγχρονης τεχνολογίας, τα οποία ήδη εξυπηρετούν με κυκλικά δρομολόγια όλη την πόλη. Ήδη, έχουμε παραγγείλει άλλα 4 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία και θα ακολουθήσει η παραγγελία άλλων 2 (συμβατικών) προκειμένου να εξυπηρετούνται όσο το δυνατόν καλύτερα οι δημότες. Με τον στόλο των 11 νέων λεωφορείων θα μπορούν από το 2020 να πυκνώσουν τα δρομολόγια και να εξυπηρετούνται καλύτερα οι δημότες, δεδομένου ότι έχουν δρομολογηθεί σε γραμμές που δεν εκτελούν δρομολόγια τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ. Εάν χρειαστεί -όπως είπε ο δήμαρχος- θα γίνουν και προσλήψεις νέων οδηγών.
Τα υπόλοιπα θέματα της πόλης
Ο δήμαρχος, απαντώντας σε ερωτήσεις ακροατών επιγραμματικά, αναφέρθηκε και σε άλλα θέματα, όπως:
• Το οικόπεδο στα Δελφινάκια στο Νέο Φάληρο που έχει απαλλοτριώσει ο δήμος και βρίσκεται στη διαδικασία υπογραφής συμβολαίων. Στον χώρο πέραν των άλλων θα κατασκευαστεί και ένα πάρκο για την αναψυχή των δημοτών δεδομένου ότι θα υπάρχει υπερύψωση του παραλιακού μετώπου και ενδεχομένως θα χρειάζονται κάποιοι ελεύθεροι χώροι μεταξύ του οικιστικού ιστού και της παραλίας.
• Το σκοπευτήριο, το οποίο έχει προχωρήσει πολύ και εάν οι παλιές αποθήκες του Παπαστράτου, λίγο πιο κάτω από το Παπαστράτειο δεν είχαν χαρακτηριστεί ως μνημείο, θα είχε γίνει. Το θέμα έχει παραπεμφθεί στο κεντρικό συμβούλιο νεοτέρων μνημείων ώστε να δοθεί η άδεια και να προχωρήσει το έργο με γοργούς ρυθμούς.
• Για το ακίνητο στην Ομηρίδου Σκυλίτση που είχε κλείσει τον δρόμο μετά τον πρόσφατο σεισμό, η ΘΕΜΙΣ κατασκευαστική, η εταιρεία του δημοσίου δηλαδή που αναλαμβάνει κατασκευές δημοσίων Μεγάρων, έχει εκδηλώσει την πρόθεση να αναστηλώσει με δικά της έξοδα το παλιό κτήριο και να το επισκευάσει όπου χρειάζεται για να μην είναι επικίνδυνο. Όμως επειδή και αυτό είναι χαρακτηρισμένο ως μνημείο, χρειάζεται ειδική άδεια για να γίνει η οποιαδήποτε εργασία. Ο δήμος καταβάλλει κάθε προσπάθεια σε συνεννόηση με την Υπουργό Πολιτισμού ώστε να δοθεί άμεσα η έγκριση και να ξεκινήσουν οι εργασίες.
• Στο Μικρολίμανο, υπήρξε μια μικρή καθυστέρηση, περίπου 1 μήνα, εξαιτίας της ΕΥΔΑΠ που δεν ολοκλήρωσε έγκαιρα κάποιες εργασίες αλλά όλα τώρα έχουν τελειώσει και το έργο εκτελείται με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί.
Κλείνοντας, ο δήμαρχος Πειραιά, κ. Γιάννης Μώραλης, τόνισε ότι αναλαμβάνει την ευθύνη πως τα έργα που έχουν σχέση με τον δήμο στα οποία δεν εμπλέκεται η κεντρική διοίκηση, θα ολοκληρωθούν πριν το τέλος της τετραετίας και αυτό δεν αποτελεί στοίχημα, αλλά δέσμευση και υποχρέωση.
– Για τα δικαστήρια: «Τις επόμενες μέρες θα έχω συνάντηση με τον υπουργό Δικαιοσύνης κ. Τσιάρα, για να διαπιστώσω ποιες είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης. Το θέμα έχει μια εξέλιξη, καθώς το μεγάλο κτήριο της πρώην καπνοβιομηχανίας Κεράνη, στη γέφυρα Καλαμάκη, στα Καμίνια, έχει αλλάξει πλέον ιδιοκτήτες και οι νέοι επενδυτές έχουν καταθέσει πρόταση για να γίνει εκεί το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά».
– Για την υπογειοποίηση γραμμών του ΗΣΑΠ: «Πάγιο αίτημα του δήμου είναι η υπογειοποίηση των γραμμών από το Νέο Φάληρο μέχρι το λιμάνι, για να «ανασάνει» κυκλοφοριακά η πόλη, αλλά και να πάψει να είναι διαχωρισμένη. Το κόστος του έργου είναι περίπου 110 εκατ. ευρώ και ο δήμος πιέζει με κάθε τρόπο ώστε να διασφαλιστούν τα χρήματα από κάποιο ευρωπαϊκό κονδύλι, προκειμένου να υλοποιηθεί».
– Για τα 130 στρέμματα στο λιμάνι: «Πρόκειται για έναν χώρο ο οποίος ανήκει στον Πειραιά, αλλά εκχωρήθηκε στην COSCO με βάση τη συμφωνία παραχώρησης του ΟΛΠ. Προεκλογικά κατηγορήθηκα ότι δεν κυνήγησα το θέμα, αλλά είμαι ο μόνος που ασχολήθηκα με αυτό και έχω κάνει πολλές επαφές με υπουργούς της προηγούμενης κυβέρνησης. Φυσικά, έθεσα το θέμα και στους νέους υπουργούς με τους οποίους συναντήθηκα και τόνισα ότι εάν δεν βρεθεί λύση, ο δήμος θα προσφύγει στη δικαιοσύνη. Καλύτερα, όμως, θα ήταν να λυθεί εξωδικαστικά το ζήτημα, για να μην μπλέξουμε στις χρονοβόρες διαδικασίες των δικαστηρίων».
Πύργος Πειραιά
Στις 5 ή 6 Οκτωβρίου αναμένεται να ανακηρυχτεί ο προσωρινός ανάδοχος του Πύργου, σύμφωνα με τον κ. Μώραλη. «Με βάση το χρονοδιάγραμμα, μέχρι το τέλος Νοεμβρίου θα έχει υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ του Δήμου Πειραιά και της κοινοπραξίας που έχει υποβάλει πρόταση αξιοποίησης του Πύργου και με βάση το σχέδιο που έχει καταρτιστεί το όλο έργο θα ολοκληρωθεί μέσα σε 32 μήνες». Δηλαδή πριν ολοκληρωθεί η θητεία της παρούσας Δημοτικής Αρχής, ο Πύργος του Πειραιά θα λειτουργεί και θα αποδίδει στον δήμο.
Master plan ΟΛΠ
Ο Δήμος του Πειραιά είναι υπέρ του αναπτυξιακού σχεδίου που έχει υποβάλλει ο ΟΛΠ για το λιμάνι του Πειραιά με βάση τις αλλαγές που έχουν προτείνει όλοι οι φορείς της πόλης. Όπως είπε ο κ. Μώραλης, «ο δήμος είναι υπέρ της επέκτασης του λιμανιού προς το νότο με τη δημιουργία δύο νέων προβλητών για την υποδοχή σύγχρονων κρουαζιερόπλοιων, αρκεί να υπάρχουν οι υποδομές, ώστε τα πλοία να παίρνουν ρεύμα από την ξηρά για να μην λειτουργούν οι ηλεκτρομηχανές τους που προκαλούν ρύπανση. Επίσης, είναι υπέρ της κατασκευής των ξενοδοχείων γιατί ο Πειραιάς δεν διαθέτει πολλά ξενοδοχεία με υποδομές και για άλλες εκδηλώσεις, όπως συνεδριακά κέντρα». «Σίγουρα», είπε ο κ. Μώραλης, «δεν είμαστε αντίθετοι στη δημιουργία ενός καταστήματος duty free, αλλά να μην ξεπερνά τα 5.000 τμ.». Αυτό που προτείνει η COSCO, έκτασης 22.000 τμ., ο κ. Μώραλης τόνισε ότι «είναι ύποπτο, διότι ενδέχεται να το χρησιμοποιήσει μελλοντικά ως εμπορικό κέντρο. Εξάλλου ο δήμος θα επιδιώξει με κάθε τρόπο να δημιουργηθεί Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων στο κτήριο του Σιλό. Είναι κάτι που το θέλει όλη η πόλη», υπογράμμισε ο κ. Μώραλης «και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να πραγματοποιηθεί».
Δημοτική Συγκοινωνία
Ο Δήμος του Πειραιά παρέλαβε πριν λίγους μήνες 5 νέα δημοτικά λεωφορεία σύγχρονης τεχνολογίας, τα οποία ήδη εξυπηρετούν με κυκλικά δρομολόγια όλη την πόλη. Ήδη, έχουμε παραγγείλει άλλα 4 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία και θα ακολουθήσει η παραγγελία άλλων 2 (συμβατικών) προκειμένου να εξυπηρετούνται όσο το δυνατόν καλύτερα οι δημότες. Με τον στόλο των 11 νέων λεωφορείων θα μπορούν από το 2020 να πυκνώσουν τα δρομολόγια και να εξυπηρετούνται καλύτερα οι δημότες, δεδομένου ότι έχουν δρομολογηθεί σε γραμμές που δεν εκτελούν δρομολόγια τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ. Εάν χρειαστεί -όπως είπε ο δήμαρχος- θα γίνουν και προσλήψεις νέων οδηγών.
Τα υπόλοιπα θέματα της πόλης
Ο δήμαρχος, απαντώντας σε ερωτήσεις ακροατών επιγραμματικά, αναφέρθηκε και σε άλλα θέματα, όπως:
• Το οικόπεδο στα Δελφινάκια στο Νέο Φάληρο που έχει απαλλοτριώσει ο δήμος και βρίσκεται στη διαδικασία υπογραφής συμβολαίων. Στον χώρο πέραν των άλλων θα κατασκευαστεί και ένα πάρκο για την αναψυχή των δημοτών δεδομένου ότι θα υπάρχει υπερύψωση του παραλιακού μετώπου και ενδεχομένως θα χρειάζονται κάποιοι ελεύθεροι χώροι μεταξύ του οικιστικού ιστού και της παραλίας.
• Το σκοπευτήριο, το οποίο έχει προχωρήσει πολύ και εάν οι παλιές αποθήκες του Παπαστράτου, λίγο πιο κάτω από το Παπαστράτειο δεν είχαν χαρακτηριστεί ως μνημείο, θα είχε γίνει. Το θέμα έχει παραπεμφθεί στο κεντρικό συμβούλιο νεοτέρων μνημείων ώστε να δοθεί η άδεια και να προχωρήσει το έργο με γοργούς ρυθμούς.
• Για το ακίνητο στην Ομηρίδου Σκυλίτση που είχε κλείσει τον δρόμο μετά τον πρόσφατο σεισμό, η ΘΕΜΙΣ κατασκευαστική, η εταιρεία του δημοσίου δηλαδή που αναλαμβάνει κατασκευές δημοσίων Μεγάρων, έχει εκδηλώσει την πρόθεση να αναστηλώσει με δικά της έξοδα το παλιό κτήριο και να το επισκευάσει όπου χρειάζεται για να μην είναι επικίνδυνο. Όμως επειδή και αυτό είναι χαρακτηρισμένο ως μνημείο, χρειάζεται ειδική άδεια για να γίνει η οποιαδήποτε εργασία. Ο δήμος καταβάλλει κάθε προσπάθεια σε συνεννόηση με την Υπουργό Πολιτισμού ώστε να δοθεί άμεσα η έγκριση και να ξεκινήσουν οι εργασίες.
• Στο Μικρολίμανο, υπήρξε μια μικρή καθυστέρηση, περίπου 1 μήνα, εξαιτίας της ΕΥΔΑΠ που δεν ολοκλήρωσε έγκαιρα κάποιες εργασίες αλλά όλα τώρα έχουν τελειώσει και το έργο εκτελείται με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί.
Κλείνοντας, ο δήμαρχος Πειραιά, κ. Γιάννης Μώραλης, τόνισε ότι αναλαμβάνει την ευθύνη πως τα έργα που έχουν σχέση με τον δήμο στα οποία δεν εμπλέκεται η κεντρική διοίκηση, θα ολοκληρωθούν πριν το τέλος της τετραετίας και αυτό δεν αποτελεί στοίχημα, αλλά δέσμευση και υποχρέωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου