Πτωτικά αναμένεται να κινηθούν φέτος οι βάσεις για την εισαγωγή
των υποψηφίων στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, αν και η εκτίμηση ίσως είναι πρόωρη,
δεδομένου ότι αύριο ξεκινά η εξέταση των τριών πολύ κρίσιμων μαθημάτων
για τους υποψηφίους κάθε επιστημονικής κατεύθυνσης.
Την Παρασκευή ολοκληρώθηκε ο πρώτος γύρος των εξετάσεων με τη συμπλήρωση τριών μαθημάτων και οι ενδείξεις από τη βαθμολόγηση των γραπτών είναι ότι οι επιδόσεις κυμαίνονται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2011.
Τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας ώστε να αναδεικνύονται οι άριστοι αλλά, κατά γενική ομολογία, πιο δύσκολα από πέρυσι.
Μάλιστα, στη Φυσική κατεύθυνσης το Γ4 ερώτημα ακυρώθηκε έπειτα από καταγγελία της Ένωσης Φυσικών για επιστημονικό λάθος.
Από την έως τώρα βαθμολόγηση των μαθημάτων και τις εκτιμήσεις έμπειρων εκπαιδευτικών προκύπτουν ανά μάθημα τα ακόλουθα:
- Στη Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας οι υποψήφιοι δυσκολεύτηκαν περισσότερο με τις γραμματολογικές και συντακτικές ερωτήσεις, οι οποίες βασίστηκαν σε κείμενο της ακαδημαϊκού Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ. Οι υποψήφιοι βρήκαν το κείμενο δύσκολο, κάτι που επεσήμαναν και πανεπιστημιακοί. «Το κείμενο ήταν υπερβολικά ασύμβατο με τις ικανότητες της ηλικίας των υποψηφίων», τόνισε ο Κ. Αγγελάκος, επίκουρος καθηγητής Παιδαγωγικών στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο και διευθυντής του περιοδικού Νέα Παιδεία.
- Στα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας, ένα εκ των οποίων επιλέγει κάθε υποψήφιος, ετέθησαν επίσης δυσκολότερα θέματα σε σχέση με πέρυσι. Βέβαια, όπως προκύπτει και από τις πρώτες βαθμολογήσεις, οι υποψήφιοι δυσκολεύτηκαν περισσότερο στη Βιολογία (μάθημα που επιλέγεται από τους περισσότερους - το 51,5% πέρυσι), όπου ένα ερώτημα μπέρδεψε τους υποψηφίους που μίλησαν για ασάφεια στη διατύπωσή του.
- Στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας (πέρυσι τα επέλεξε το 46,6%) «τα θέματα ήταν πιο έξυπνα από την περασμένη χρονιά, αφού η επίλυσή τους χρειαζόταν περισσότερη κριτική σκέψη και λιγότερες πράξεις σε σύγκριση με τα περσινά», αναφέρει η μαθηματική κοινότητα.
- Εξίσου δύσκολα ήταν τα θέματα στη Φυσική Γενικής Παιδείας και την Ιστορία Γενικής Παιδείας.
- Τέλος, στη Νεοελληνική Λογοτεχνία Θεωρητικής Κατεύθυνσης, τα θέματα κρίθηκαν σχετικά εύκολα, με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι της θεωρητικής να κερδίσουν κάποιους πόντους καλύπτοντας το έδαφος που είχαν χάσει έναντι των υποψηφίων άλλων κατευθύνσεων
sofokleousin.gr
Την Παρασκευή ολοκληρώθηκε ο πρώτος γύρος των εξετάσεων με τη συμπλήρωση τριών μαθημάτων και οι ενδείξεις από τη βαθμολόγηση των γραπτών είναι ότι οι επιδόσεις κυμαίνονται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2011.
Τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας ώστε να αναδεικνύονται οι άριστοι αλλά, κατά γενική ομολογία, πιο δύσκολα από πέρυσι.
Μάλιστα, στη Φυσική κατεύθυνσης το Γ4 ερώτημα ακυρώθηκε έπειτα από καταγγελία της Ένωσης Φυσικών για επιστημονικό λάθος.
Από την έως τώρα βαθμολόγηση των μαθημάτων και τις εκτιμήσεις έμπειρων εκπαιδευτικών προκύπτουν ανά μάθημα τα ακόλουθα:
- Στη Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας οι υποψήφιοι δυσκολεύτηκαν περισσότερο με τις γραμματολογικές και συντακτικές ερωτήσεις, οι οποίες βασίστηκαν σε κείμενο της ακαδημαϊκού Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ. Οι υποψήφιοι βρήκαν το κείμενο δύσκολο, κάτι που επεσήμαναν και πανεπιστημιακοί. «Το κείμενο ήταν υπερβολικά ασύμβατο με τις ικανότητες της ηλικίας των υποψηφίων», τόνισε ο Κ. Αγγελάκος, επίκουρος καθηγητής Παιδαγωγικών στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο και διευθυντής του περιοδικού Νέα Παιδεία.
- Στα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας, ένα εκ των οποίων επιλέγει κάθε υποψήφιος, ετέθησαν επίσης δυσκολότερα θέματα σε σχέση με πέρυσι. Βέβαια, όπως προκύπτει και από τις πρώτες βαθμολογήσεις, οι υποψήφιοι δυσκολεύτηκαν περισσότερο στη Βιολογία (μάθημα που επιλέγεται από τους περισσότερους - το 51,5% πέρυσι), όπου ένα ερώτημα μπέρδεψε τους υποψηφίους που μίλησαν για ασάφεια στη διατύπωσή του.
- Στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας (πέρυσι τα επέλεξε το 46,6%) «τα θέματα ήταν πιο έξυπνα από την περασμένη χρονιά, αφού η επίλυσή τους χρειαζόταν περισσότερη κριτική σκέψη και λιγότερες πράξεις σε σύγκριση με τα περσινά», αναφέρει η μαθηματική κοινότητα.
- Εξίσου δύσκολα ήταν τα θέματα στη Φυσική Γενικής Παιδείας και την Ιστορία Γενικής Παιδείας.
- Τέλος, στη Νεοελληνική Λογοτεχνία Θεωρητικής Κατεύθυνσης, τα θέματα κρίθηκαν σχετικά εύκολα, με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι της θεωρητικής να κερδίσουν κάποιους πόντους καλύπτοντας το έδαφος που είχαν χάσει έναντι των υποψηφίων άλλων κατευθύνσεων
sofokleousin.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου