Στον
«δρόμο» προς το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αρχίζει να «βαδίζει» η Ελλάδα για
το «βουνό» των φορολογικών απαλλαγών και άλλων προνομίων, που
παραχωρήθηκαν στην θυγατρική της κινέζικης εταιρείας Cosco, ΣΕΠ ΑΕ για
να αναλάβει την λειτουργία της προβλήτας ΙΙ του Σταθμού
Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά.
Ήδη, οι Βρυξέλες ενημέρωσαν την Ελλάδα ότι ξεκίνησαν επίσημη έρευνα για τα δημοσιονομικά πλεονεκτήματα που δόθηκαν στην θυγατρική της Cosco με την σύμβαση παραχώρησης.
Η ειδοποίηση εστάλη τον Ιούλιο και στις 5/10 δημοσιεύτηκε στην επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ η συγκεκριμένη επιστολή (για να διαβάσετε την επιστολή στην Εφημερίδα της ΕΕ πατήστε εδώ).
Όλα ξεκίνησαν μετά από τρεις καταγγελίες που έγιναν, το 2009, από το τότε νομάρχη Πειραιά Γιάννη Μίχα, την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας και το Διεθνές Συμβούλιο Λιμενεργατών, οι οποίες ανέφεραν στοιχεία ότι το ελληνικό Δημόσιο χορήγησε παράνομες κρατικές ενισχύσεις προς την ΣΕΠ ΑΕ. Μάλιστα, για κάποιες από αυτές τονιζόταν ότι δεν προβλεπόντουσαν από την διακήρυξη του διαγωνισμού.
Επίσης, τα δημοσιονομικά μέτρα απαλλαγής της εταιρείας από εταιρικό φόρο για αγαθά, εργασίες και παροχή υπηρεσιών που δόθηκαν στη ΣΕΠ εκτός Ελλάδας δεν αποτελούν κρατικές ενισχύσεις.
Ωστόσο, η Επιτροπή γνωστοποίησε ότι σε αυτό το στάδιο θεωρεί πως όλα τα άλλα δημοσιονομικά πλεονεκτήματα αποτελούν κρατική ενίσχυση και ζητά επίσημη έρευνα.
«Συνεπώς, η Επιτροπή αποφάσισε ότι οι διαφορές μεταξύ της σύμβασης παραχώρησης και της διακήρυξης δεν συνιστούν κρατική ενίσχυση. Το φορολογικό μέτρο όσον αφορά την απαλλαγή από τον εταιρικό φόρο εισοδήματος για υλικά, εργασίες και υπηρεσίες που παρέχονται στον ΣΕΠ εκτός Ελλάδας δεν συνιστά ούτε αυτό κρατική ενίσχυση.
Ήδη, οι Βρυξέλες ενημέρωσαν την Ελλάδα ότι ξεκίνησαν επίσημη έρευνα για τα δημοσιονομικά πλεονεκτήματα που δόθηκαν στην θυγατρική της Cosco με την σύμβαση παραχώρησης.
Η ειδοποίηση εστάλη τον Ιούλιο και στις 5/10 δημοσιεύτηκε στην επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ η συγκεκριμένη επιστολή (για να διαβάσετε την επιστολή στην Εφημερίδα της ΕΕ πατήστε εδώ).
Όλα ξεκίνησαν μετά από τρεις καταγγελίες που έγιναν, το 2009, από το τότε νομάρχη Πειραιά Γιάννη Μίχα, την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας και το Διεθνές Συμβούλιο Λιμενεργατών, οι οποίες ανέφεραν στοιχεία ότι το ελληνικό Δημόσιο χορήγησε παράνομες κρατικές ενισχύσεις προς την ΣΕΠ ΑΕ. Μάλιστα, για κάποιες από αυτές τονιζόταν ότι δεν προβλεπόντουσαν από την διακήρυξη του διαγωνισμού.
Με επιστολή της 14ης Οκτωβρίου 2009, η Επιτροπή ζήτησε
πληροφορίες από την Ελλάδα σχετικά με τα εικαζόμενα μέτρα κρατικών
ενισχύσεων θέτοντας μια σειρά από ερωτήματα.
Οι ελληνικές αρχές καθυστέρησαν να στείλουν απαντήσεις
όσο μπορούσαν και τελικά μετά από παρατάσεις εστάλη η απάντηση στο
αίτημα παροχής πληροφοριών στις 8 Φεβρουαρίου 2011.
Μετά από τα στοιχεία, που
δόθηκαν η Κομισιόν κατέληξε στην εκτίμησε ότι οι διαφορές μεταξύ της
συμφωνίας παραχώρησης και της διακήρυξης δεν αποτελούν κρατική ενίσχυση.Επίσης, τα δημοσιονομικά μέτρα απαλλαγής της εταιρείας από εταιρικό φόρο για αγαθά, εργασίες και παροχή υπηρεσιών που δόθηκαν στη ΣΕΠ εκτός Ελλάδας δεν αποτελούν κρατικές ενισχύσεις.
Ωστόσο, η Επιτροπή γνωστοποίησε ότι σε αυτό το στάδιο θεωρεί πως όλα τα άλλα δημοσιονομικά πλεονεκτήματα αποτελούν κρατική ενίσχυση και ζητά επίσημη έρευνα.
«Συνεπώς, η Επιτροπή αποφάσισε ότι οι διαφορές μεταξύ της σύμβασης παραχώρησης και της διακήρυξης δεν συνιστούν κρατική ενίσχυση. Το φορολογικό μέτρο όσον αφορά την απαλλαγή από τον εταιρικό φόρο εισοδήματος για υλικά, εργασίες και υπηρεσίες που παρέχονται στον ΣΕΠ εκτός Ελλάδας δεν συνιστά ούτε αυτό κρατική ενίσχυση.
Όσον αφορά όλα τα άλλα προαναφερθέντα μέτρα, με
βάση τις ανωτέρω εκτιμήσεις, η Επιτροπή, ενεργώντας βάσει της
διαδικασίας που ορίζει το άρθρο 108 παράγραφος 2 της Συνθήκης για τη
Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ζητεί από την Ελλάδα να υποβάλει τις
παρατηρήσεις της και να παράσχει κάθε στοιχείο που θα μπορούσε να
διευκολύνει την εκτίμηση των μέτρων εντός ενός μηνός από την ημερομηνία
παραλαβής της παρούσας επιστολής. Ζητεί από τις αρχές σας να διαβιβάσουν άμεσα αντίγραφο της παρούσας επιστολής στον δυνητικό αποδέκτη της ενίσχυσης».
Αυτά αναφέρονται, χαρακτηριστικά, στην επιστολή, η οποία καταλήγει με
μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα επισήμανση, σύμφωνα με την οποία:- Το άρθρο 108 παράγραφος 3 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα. Έτσι, σύμφωνα με το άρθρο 14 του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ.659/1999 του Συμβουλίου, η χώρα μας μπορεί να ανακτήσει κάθε κρατική ενίσχυση.
.pireas2day.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου