8 Ιουν 2014

Ανοίγει ο δρόμος για νέες επενδύσεις γύρω από τον ΟΛΠ

Κοντά στο δεύτερο βήμα βρίσκονται μεγάλες εταιρείες που έχουν επιλέξει τον Πειραιά ως πύλη εισόδου για την προώθηση των προϊόντων
τους στην Ευρώπη: θα αφορά την ίδρυση και λειτουργία γραμμών συναρμολόγησης στη χώρα μας. Την ίδια ώρα, ξένοι όμιλοι, του κλάδου των διαμεταφορών και των logistics, ετοιμάζουν θέσεις, ενόψει της δυναμικής που αναπτύσσει η συγκεκριμένη αγορά στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα εξαγωγείς από τρίτες χώρες διερευνούν την προοπτική να φέρουν στην Ελλάδα τα κέντρα διανομής τους. Αλλωστε, το νομοσχέδιο για τη ρύθμιση θεμάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας, που κατατέθηκε πριν από λίγες μέρες, προβλέπει ρητά πως στις δραστηριότητές της συγκαταλέγεται, μεταξύ άλλων, και η συναρμολόγηση προϊόντων ή οι μικρές τροποποιήσεις. Οπότε, ο δρόμος ανοίγει διάπλατα... Πρόκειται για μια αγορά που -σύμφωνα με την Εθνική Τράπεζα- μπορεί να συνεισφέρει ώς και 5,1 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ σε μία τετραετία. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, όμιλοι που έχουν ήδη φέρει εδώ τα κέντρα διανομής τους, όπως οι κινεζικοί ΖΤΕ Corporation και Huawei Technologies, αλλά και η αμερικανική Hewlett Packard, διαθέτουν έτοιμους σχεδιασμούς για τη λειτουργία τέτοιων γραμμών στην Ελλάδα. Την ίδια ώρα, στις εταιρείες που επιλέγουν τον Πειραιά για να εισάγουν στην Ευρώπη προϊόντα τους έχει προστεθεί και η Sony, ενώ σχετικές συζητήσεις φέρεται να πραγματοποιεί η αμερικανική Cisco αλλά και η νοτιοκορεατική Samsung.

Τα φορτία της Sony

Τα φορτία της Sony, για παράδειγμα, μεταφέρονται με δρομολόγιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έως και τη Σλοβακία, όπου η ιαπωνική εταιρεία ηλεκτρονικών έχει εγκατεστημένο κέντρο συναρμολόγησης και διανομής. Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής αγοράς εν γένει και ειδικότερα της απασχόλησης και των ακινήτων, τα οποία θεωρούνται πλέον ελκυστικά αποτιμημένα, εκτιμάται ότι λειτουργούν ως ισχυρά δέλεαρ ακόμα και για μετεγκατάσταση τέτοιων μονάδων στην Αττική. Με την κινητικότητα αυτή, γνωστοί στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ των μεταφορών και των logistics ξένοι όμιλοι ανοίγουν γραφεία και υπάρχουν πλέον υπηρεσίες από την Ελλάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην Αθήνα πρόκειται να ανοίξει γραφείο ο βελγικός κολοσσός Bergen Logistics, ενώ ήδη εδώ και λίγα χρόνια ξένες διαμεταφορικές όπως η ελβετική Kuehne + Nagel International AG και ελληνικές όπως η Sarmed αναπτύσσονται ταχύτατα.

Τώρα, το νομοσχέδιο επιχειρεί να απελευθερώσει την αγορά των διαμεταφορών και να διαμορφώσει ένα θεσμικό πλαίσιο απλό, για να εξαλείψει, ώς ένα βαθμό, αγκυλώσεις και ασάφειες για δραστηριότητες που περιλαμβάνουν, πέραν των logistics, και τις συναρμολογήσεις, και να εισαγάγει μηχανισμούς χωροθετήσεων τέτοιων δραστηριοτήτων. Προβλέπει δε μεταξύ άλλων ότι η άσκηση των δραστηριοτήτων αυτών δεν υπόκειται σε προηγούμενη διοικητική άδεια ή άλλο περιορισμό.

«Κλειδί», η ανάπτυξη των λιμένων

Ολες οι σχετικές διεργασίες είναι κρίσιμες για να μπορέσει η εθνική οικονομία να καρπωθεί το όφελος από την αλματώδη ανάπτυξη του Πειραιά και ειδικότερα των δύο προβλητών που διαχειρίζεται η Cosco. Ανάπτυξη, που αναμένεται να συνεχιστεί, παρά την όποια έκβαση της ιδιωτικοποίησης, μετά και το πράσινο φως των Βρυξελλών στην επένδυση ύψους 230 εκατ. των Κινέζων για την κατασκευή και του δυτικού τμήματος του λιμανιού που θα ανεβάσει τη δυναμικότητά του άνω των 6 εκατ. TEU. Η εξέλιξη αυτή θα έχει αποτέλεσμα να φέρει το λιμάνι του Πειραιά κοντά στην κορυφή της Μεσογείου αλλά και στο top 5 της Ευρώπης. Ανάπτυξη, η οποία ήδη διαχέεται και στη Θεσσαλονίκη, όπως έδειξαν τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου.
Η κινεζική «άνοιξη» του Πειραιά
Αντικατοπτρίζοντας τη σημαντική αύξηση του διεθνούς εμπορίου, η παγκόσμια θαλάσσια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έχει επταπλασιαστεί τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Η δυναμικότητα αυτού του κλάδου οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αυξημένη διείσδυση των ασιατικών προϊόντων στις ανεπτυγμένες αγορές της Ευρώπης και της Αμερικής και τις συνακόλουθες ανάγκες μεταφοράς τους, υπογραμμίζει μελέτη της Εθνικής Τράπεζας. Παρά τον συνεχώς διευρυνόμενο ρόλο των ασιατικών λιμανιών, τα μεσογειακά λιμάνια κατάφεραν να διατηρήσουν το μερίδιό τους στην παγκόσμια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σταθερό στο 9% την τελευταία 20ετία, όταν τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης σημείωσαν απώλειες της τάξης των 10 ποσοστιαίων μονάδων. Σε αυτό το περιβάλλον και 4 χρόνια μετά τη συμφωνία παραχώρησης στην Cosco, o Πειραιάς επιδεικνύει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά, ο οποίος καλύπτει σχεδόν το 90% της ελληνικής αγοράς, υπερτριπλασιάστηκε την προηγούμενη τριετία όταν η διακίνηση στα υπόλοιπα ανταγωνιστικά μεσογειακά λιμάνια αυξήθηκε μόνο κατά 20% κατά την ίδια περίοδο.http://www.kathimerini.gr/
......................................................................................................................................................................

Για απίστευτες προσφορές Κάντε κλικ εδώ

Στείλτε μας τη φωτογραφία , το video ή το μήνυμα σου για να καταγγείλεις και να δείξεις αυτό που θέλεις. Όλοι μαζί μπορούμε να έχουμε το Κερατσίνι που θέλουμε!   
Επικοινωνία με το KERATSINIVOICE:
Email: keratsinivoice@gmail.com

Κάντε like το keratsinivoice στο facebook

Follow us στο twitter

Advertisement



 Advertisement

 Advertisement

Δεν υπάρχουν σχόλια :

  • Σκυλοδήμος: Αυτό το μπακάλικο στον Πειραιά είναι η ζωντανή καταγραφή της ιστορίας της πόλης
  • Από τα λίγα αυθεντικά παντοπωλεία, θυμίζει σκηνικό από ταινία της χρυσής ... read more
  • Λιπάσματα project : Το ρεμπέτικο μέσα από την προσφυγική εγκατάσταση
  • Η εγκατάσταση των προσφύγων στη Δραπετσώνα, η ατέλειωτη παραγκούπολη, οι ... read more
  • Φεστιβάλ Γιόγκα και Πιλάτες στα λιπάσματα Δραπετσώνας
  • Ο Δήμος Κερατσινίου Δραπετσώνας και η σχολή Navasana Yoga Amfiali Shala ... read more
  • Γ. Γαβρίλης, Γ. Ιωακειμίδης και Νίνα Κασιμάτη στηρίζουν τον Χρ. Βρεττάκο
  • Ένα κύμα δηλώσεων υποστήριξης υπέρ του δημάρχου Κερατσινίου-Δραπετσώνας ... read more
  • Ο Γ. Ραγκούσης για την αγωγή της Oil One σε βάρος του Χρήστου Βρεττάκου
  • Απαράδεκτη χαρακτήρισε ο Γ. Ραγκούσης την απόπειρα της Oil One να ... read more
    Recent Posts Widget

    ΝΙΚΑΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ